שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קל אוטו: שר התחבורה הבטיח, אנחנו נקיים
    חברת הרכב המתמחה בעסקות ליסינג וטרייד אין, מכריזה כי היא מעוניינת להפוך הבעלות על רכב לפשוטה וזולה יותר. דני שביט, מנכ"ל החברה: שר התחבורה הבטיח להוזיל את המכוניות ב-20% ונכשל. אנחנו נצליח

    מנכ"ל קל אוטו: נציע ללקוחות מכוניות במחיר נמוך בעד 20% מהמחירון. "מכונית היא מצרך יסוד שמאפשר לנו לנהל את חיינו בצורה נורמלית, ולכן המחיר שלה חייב להיות שפוי", כך אומר היום (ד') דני שביט, מנכ"ל חברת הליסינג הטרייד אין קל אוטו. לדבריו, בניגוד להבטחות שר התחבורה להוזלה דרמטית, מחירי המכוניות המשפחתיות דווקא התייקרו בשנים האחרונות. "במציאות הנוכחית רכב חדש הפך להיות מחלבה של הממשלה לכיסו של האזרח הישראלי", הוסיף והכריז כי הוא רואה במהלכים שיוזמת החברה סוג של "מהפכה חברתית".

     

    דני שביט: "רכב זה לא מותרות" (צילום: רם מאיר) (צילום: רם מאיר)
    דני שביט: "רכב זה לא מותרות"(צילום: רם מאיר)

     

    בסיס המהפכה לגישתו של שביט היא הנגשת מהלך רכישת ואחזקת הרכב באמצעות מספר מהלכים. החל בהרחבת מנגנון מכירת כלי רכב חדשים עם 0 ק"מ במחיר

    נמוך משמעותית ממחיר המחירון, דרך רכישת כלי רכב חדשים באמצעות האינטרנט ותכניות פיננסיות מיוחדות לרוכשים הנמנים עם מה שבקל אוטו מכנים "אזרחים שנותנים למדינה". קבוצות אלה כוללות מורים, אנשי כוחות הביטחון, הצלה ובריאות כמו-גם מילואימניקים. בקל אוטו מבטיחים גם לספק רכב בחינם למשפחות שרכבם נפגע במסגרת ביטחונית, עד קבלת פיצוי מהמדינה. גם תכנית הפורסת את מספר התשלומים החודשיים על-פני 60 חודשים במקום 36 כמקובל כיום, בתוספת תשלום ראשוני נמוך והשלמת יתרה בסוף התקופה, כלולה בתכניות החברה המבוצעות זה מכבר.

     

    בצעד מפתיע, הנוגד מהלכים המקובלים כיום במסגרתם מצוידים כלי הרכב החדשים באבזור - גם בטיחותי - עשיר מבעבר, מציע שביט לשר התחבורה לחייב את יבואני הרכב בייבוא דגמים משפחתיים במפרט בסיסי וזול יותר, הכולל בעיקר נפח מנוע קטן יותר ואבזור נוחות נחות. כלי רכב כאלה, כך מאמין שביט, לא יימכרו לציי הרכב אך יזכו להטבת מס מהמדינה, וצפויים לדבריו להיות זולים בעשרות אחוזים ממחיר מכונית משפחתית כיום.

     

    יש עם זאת לזכור כי למרות פנייתו של שביט לשר התחבורה, זה האחרון אינו יכול לקבל החלטות בנושאי מס, כפי שכבר הוכח בהצהרתו כי יוזיל כלי הרכב בשיעור ניכר של 20%. יש להניח כי גם באוצר לא יתקבלו דבריו של שביט באהדה. ובאותו עניין, הצהרותיו כי ימכור כלי רכב במחיר נמוך משמעותית ממחיר המחירון, קשורה באופן טבעי לאותו "מחיר מחירון" עליו לשביט לא אמורה להיות כל שליטה.

     

    דני שביט הוא מבכירי ענף הרכב בישראל, ובעברו מספר תפקידי מפתח בתעשייה, כולל הזנקת מותג הרכב יונדאי לראש טבלת המכירות בעשור הקודם, ניהול חברת הרכב אלדן ושהייה ארוכה בארה"ב לצורך הקמת רשת פנגו.

     

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים