שתף קטע נבחר

בכפר סבא בונים על מיליוני כרטיסי קולנוע

אילו טיפים נתנה קרנית פלוג לנשים, למה למשה וללאון אדרי אין כסף בבנק ואיך זה שסטודנטים נוהגים במרצדס. רכילות עסקית

על נשים ועצמאות כלכלית

כ-600 נשים הגיעו לאשדוד לקחת חלק בכנס היסוד של עמותת 'לתת עתיד', עמותה הפועלת לקידום יזמות עסקית ועידוד נשים לצאת לעצמאות כלכלית. הנוכחות שמעו מפי בכירות בעולם העסקים הישראלי לאילו מפתחות הן נדרשות כדי "לעבור את המשוכה" ולהצליח. בין הדוברות המרכזיות היו נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, שאמרה: "עסקים קטנים הם מהמנועים העיקריים לצמיחת המשק הישראלי. אין ויכוח שמעורבותן של נשים בכלכלה תורמת לא רק בהיבטים הכלכליים, שכן הן מביאות הסתכלות אחרות על הדברים".

מימין: יעל עובדיה, עדי סופר-תאני וניסים בר-אל (צילום: אדווה זגורי) (צילום: אדווה זגורי)
מימין: יעל עובדיה, עדי סופר-תאני וניסים בר-אל(צילום: אדווה זגורי)
 

פלוג ציינה בגאווה את העובדה, שבבנק ישראל מחצית מחברי ההנהלה הבכירה הן נשים. "שואלים אותי כל הזמן אילו טיפים אני יכולה לתת לנשים שרוצים להקים עסק, ואני משיבה: להעז, ליזום ולא לוותר לעצמנו. הסיוע הטוב ביותר שמישהו יכול לקבל, הוא סיוע שיכול לאפשר לו לכלכל את עצמו ללא כל תלות באחר", סיכמה.

 

עופרה שטראוס הציגה את תמונת המצב בעיניה: "יש לנו פחות מדי עסקים בבעלות נשים. חשוב לקדם יזמות נשים ואני מקווה שהמדינה תראה זאת כאג'נדה". ליאורה עופר, יו"ר קניוני עופר ומליסרון, סיפרה לנוכחים כי בכל הסקרים שמליסרון עושה עולה כי 90 אחוז מהקניות נעשות בהחלטות נשים. "הנתון הזה מלמד עד כמה ביכולתנו להשפיע על עסקים אחרים, וכמה כוח ועוצמה יש בידינו". עוד נכחו באירוע: עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל; לבנת פורן; ג. יפית; ועוד. נרגשים במיוחד נראו יו"ר עמותת 'לתת עתיד', ניסים בר-אל; ויעל עובדיה, מנכ"לית העמותה. "בכל העולם התרומה של העסקים הזעירים והקטנים היא התרומה הגדולה ביותר למשק. אלף נשים בשנה הפותחות עסקים זעירים משמעותן תרומה של 120 מיליון שקל בשנה למשק הישראלי", אמר בר-אל.

פאנל שנותן עתיד. במרכז: ג. יפית (צילום: אדווה זגורי) (צילום: אדווה זגורי)
פאנל שנותן עתיד. במרכז: ג. יפית(צילום: אדווה זגורי)
 

לקראת הכנס פרסמה עמותת 'לתת עתיד' מחקר אשר ביצעה באמצעות מכון PANELS. מתוצאות המחקר, שנערך בקרב נשים ישראליות, עולה כי כ-80 אחוז מהנשים מאמינות כי אישה תהיה בעלת עסק טובה יותר מאשר גבר. נתון נוסף שעלה מהסקר הוא כי למעלה מ-60 אחוז מהנשים מאמינות שלגבר יהיה קל יותר לזכות במימון בנקאי לפתיחת עסק מאשר לאישה.

 

כסאות מוזיקליים בסינמה סיטי החדש

50 מיליון שקל - זהו סכום ההשקעה של האחים לאון ומשה אדרי ב"סינמה סיטי" החדש במתחם G בכפר סבא. באירוע הפתיחה התוודה לאון: "אין לנו כסף בבנק. את כל מה שיש לנו אנחנו משקיעים בבתי הקולנוע". משה אדרי סיפק נתונים, ביניהם העובדה שבשנה החולפת נמכרו בישראל כ-17 מיליון כרטיסי קולנוע.

מימין: משה אדרי, יהודה בן חמו, ליאון אדרי ורונן אשכנזי (צילום: רפי דלויה) (צילום: רפי דלויה)
מימין: משה אדרי, יהודה בן חמו, ליאון אדרי ורונן אשכנזי(צילום: רפי דלויה)

"המספרים מוכיחים כי אנשים הולכים לקולנוע", אמר. במתחם החדש, שישתרע על שטח של כ-5,000 מ"ר, יהיו 11 אולמות קולנוע, אולם מופעים ותיאטרון ו-1,500 מקומות ישיבה, בהם מושבי קולנוע ממוחשבים ודינמיים, כשכסאות האולם יזוזו בהתאם לסרט המוקרן. "סרטים רואים בבית, פה מקבלים חוויה טוטאלית", סיכם אדרי, "בזכות הקמת מתחמי סינמה סיטי הפכנו את חוויית הקולנוע בישראל לחוויה תרבותית רב-גונית והחזרנו מאות אלפי צופים אל בתי הקולנוע".

 

"תכירו" את הפליטים

תערוכת כרזות "תכירו" נפתחה בחולון לרגל יום הפליט הבינלאומי שצוין בסוף השבוע שעבר. הכרזות, בעיצובו של הפרסומאי יוסי למל, שותף במשרד הפרסום למל-כהן, הן חלק מהקמפיין הכולל ״תכירו״, במסגרתו מופיעים פליטים המספרים את סיפור חייהם שנעשה בשיתוף נציבות האו״ם לפליטים.

יוסי למל (משמאל) וד"ר אלי פישר ()
יוסי למל (משמאל) וד"ר אלי פישר
 

לפתיחת התערוכה הגיעו ד״ר אלי פישר, נשיא "ד"ר פישר"; לפורגה אנגלברכט, נציגת נציבות האו"ם לפליטים בישראל; וכן הפליטים המופיעים בקמפיין ובני משפחותיהם.

 

מרצדס בנץ מטפחת סטודנטים

כלמוביל מרצדס העניקה השבוע תעודות הצטיינות לסטודנטים לשיווק מהמרכז הבינתחומי הרצליה על עבודתם בניתוח שוק ובניית אסטרטגיה שיווקית וקריאטיבית עבור מרצדס-בנץ ישראל. במהלך הסמסטר שמעו הסטודנטים הרצאות על שוק הרכב בישראל ועל תהליכי המכירה, ולא פסחו על התנסות בנהיגה על רכבי מרצדס.

מימין: דנה רביד מנחם; משמאל: אריאל פינטו; וביניהם הזוכים: יותם הוד, טל חכמון וסיון צבאן ()
מימין: דנה רביד מנחם; משמאל: אריאל פינטו; וביניהם הזוכים: יותם הוד, טל חכמון וסיון צבאן
 

 

מייקל קורס עושה עלייה

רוני ויוסי אירני, בעלים משותפים של "אירני קורפוריישן", השיקו את חנות הדגל הראשונה של מעצב-העל מייקל קורס בישראל. החנות שבקניון רמת אביב, עוצבה על ידי האדריכלים של מייקל קורס בהתאמה מלאה לקונספט עיצוב החנויות של קורס בעולם. האינפוט הישראלי הייחודי נרשם בטקס קביעת המזוזה בחנות. היו"ר והמנכ"לים הפגינו נוכחות מלאה: ליאורה עופר, יו"ר מליסרון; אבי לוי, מנכ"ל מליסרון; משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני עופר; ודוד בן משה, מנכ"ל קניון רמת אביב.

מימין: דוד בן משה, רוני אירני, אבי לוי ומשה רוזנבלום (צילום: שוקה כהן) (צילום: שוקה כהן)
מימין: דוד בן משה, רוני אירני, אבי לוי ומשה רוזנבלום(צילום: שוקה כהן)
 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים