שתף קטע נבחר

6 טיפים כיצד לעבור את יום ההובלה בשלום

עוברים דירה? קבלו טיפים מהמקצוענים מה חשוב לעשות לפני המעבר כדי למנוע תקלות בדקה ה-90

חלק מהצרכנות הנבונה זה לא רק לדעת לקנות את המוצר הזול ביותר, אלא גם לדאוג לקבל את השירות הטוב ביותר. איחורים, הברזות והתנהלות רשלנית, כל אלו גם גורמים לאובדן כסף, למרות שלא תמיד ניתן "לכמת" אותם בכסף באותו הרגע.

 

עוד בנושא:

מעבר דירה: הדברים הקטנים שתמיד שוכחים

מחירון שירותי הובלה

הבית הפרטי שלי - שומרים על המידע האישי בהובלה

 

תקופת הקיץ היא עונת המובילים. פעמים רבות הם יקבעו כמה עבודות לאותו יום, ויבחרו בסופו של דבר את ההובלה היקרה והמשתלמת ביותר. איך אתם יכולים להקטין את הסיכוי שתמצאו את עצמכם ללא מוביל ביום שיועד למעבר? קבלו כמה עצות להתנהלות נכונה משלב הבחירה ועד לרגע שבו מגיע המוביל.

 

1. בחירה מושכלת

"לפני שמזמינים מוביל כדאי מאוד לחפש מידע על חברת ההובלה באתרים מקצועיים, לקרוא חוות-דעת, לברר מה שם החברה ושם בעל העסק. כדאי לברר מהו הטלפון הנייח וכתובת המשרד של חברת ההובלה, ולא להסתפק רק במספר טלפון סלולרי. כדאי לבקש מהמוביל שישלח העתקים של פוליסת ביטוח תכולה שלו, ולדאוג שיהיה בידיכם מסמך כלשהו עם לוגו החברה", אומרת אפרת גילה, סמנכ"ל השירות של "המקצוענים".

 

 (צילום: shutterstck) (צילום: shutterstck)
(צילום: shutterstck)

 

2. שהמוביל יגיע לראות את הדירה ולא לסגור הצעת מחיר בטלפון

האם כדאי להזמין מוביל רק בטלפון, או לבקש שיגיע לראות את הדירה? גילה: "כיום קיימים מספיק מובילים בשוק, שיסכימו לבוא ללא עלות לראות את הדירה שבה מדובר, ויתנו הצעת מחיר מדויקת יותר. מעבר לכך, עצם ההגעה מעידה על רצינות, ומפחיתה חשש לתקלות בהמשך. מוביל יכול להגיע להובלה ובאותו יום לנקוב מחיר אחר, ולהגיד שהוא לא מסכים להוביל אם לא משלמים לו את הסכום החדש, ואז זה למעשה כמו 'הברזה'. לכן, כדאי שדברים יעברו חלק, כדי לסגור אותם מראש על סמך ביקור ולא על סמך הערכה טלפונית של עלות ההובלה".

 

3. תאריך ושעת ההובלה יכולים להקטין סיכוי להברזות

בחירת תאריך ההובלה יכולה להשפיע גם על הסיכוי לתקלות. גילה: "תאריכים חמים כמו תחילת החודש, אמצע החודש וסוף

 החודש, הם תאריכים שבהם מרבית המובילים יהיו עמוסים, וסביר להניח שיבצעו יותר מהובלה אחת ביום".

 

גם לשעת ההובלה יש חשיבות. "אם קובעים עם המוביל בשעת בוקר מוקדמת, כך שאתם ההובלה הראשונה שלו לאותו היום, הסיכוי שיגיע בדיוק בשעה הנקובה עולה", אומרת גילה. "אם לעומת זאת קבעתם איתו לשעות הצהריים או אחר-הצהריים, ויהיה עיכוב בלתי צפוי עם ההובלה הקודמת שלו, זה יכול לפגוע בכם. אמנם זו אחריות בעל המקצוע לעמוד בהתחייבות שלו לשעת ההגעה, אבל מי שרוצה ללכת על בטוח, עדיף שיקבע לשעות הבוקר המוקדמות".

 

4. תקפידו על מסמך מסודר וכתוב

כאשר סוגרים תאריך הובלה וחוזה עבודה עם המוביל חשוב מאוד שהדברים יהיו כתובים על מסמך מטעם החברה. גילה: "ברגע שיש התחייבות כתובה, שבה מופיע תאריך, שעה, מחיר וכל פרטי ההובלה הנדרשים, הסיכוי לתקלות פוחת. במקרה של מחלוקת המסמך הכתוב הוא אסמכתא שמסייעת לפתרון.

 מעבר לכך, היא גורם מרתיע, כי כשאדם מעלה את הדברים על הכתב הוא מקפיד יותר על ביצוע שלהם, מאשר אם הדברים נאמרים בעל-פה. כך גם במקרה של איחור או ביטול, יהיה לצרכן מסמך כתוב אותו הוא יוכל להפעיל מבחינה משפטית בהמשך. כדאי מאוד גם להוסיף סעיף פיצוי, שיקבע מה גובה הפיצוי המוביל ישלם במקרה של אי הגעה במועד ובשעה שנקבעו.

 

"דברים שמסוכמים רק בעל-פה, הם אמנם מחייבים משפטית, אבל יש קושי להוכיח אותם, והם שמים את הצרכן בעמדת נחיתות מול חברת ההובלה. אין שום סיבה שהצרכן ימצא עצמו מול שוקת שבורה ביום המיועד להובלה ויספוג את כל הנזקים הכספיים שנגרמים כתוצאה מאיחור או הצורך בהזמנת מוביל חלופי בתנאי לחץ, דבר שיכול לעתים להוביל לייקור עלויות".

 

5. יומיים לפני אשרו הגעה של המוביל

יומיים לפני ההובלה כדאי לדבר שוב עם המוביל ולוודא איתו את שעת ההגעה. גילה: "אם מתקשרים אליו ערב לפני, לא תמיד זה טווח מספיק לטיפול בתקלות אם הם מתעוררות. לכן יומיים לפני הם טווח סביר שמאפשר התמודדות עם שינויים וביטולים".

 

6. במקרה של הברזה השתמשו בכוח הצרכני שיש לכם 

ומה עושים ביום ההובלה במקרה של איחור או הברזה? גילה: "ביום ההובלה, אם המוביל מתקשר ומודיע על איחור מצדו, והאיחור אינו סביר ופוגע בצרכן, חשוב מאוד שיפעל בזמן אמת.

 אם חברת ההובלה קשורה למאגר בעלי מקצוע, חשוב מאוד לפנות בזמן אמת למחלקת שירות הלקוחות של החברה. הרבה יותר יעיל לטפל בבעיה בזמן אמת, ולא בדיעבד. במקרים כאלו מחלקת שירות הלקוחות יכולה לדרוש מבעל המקצוע לדאוג לבעל מקצוע חלופי שיגיע לבצע את ההובלה באותה עלות, או לדאוג לכך מטעמה

 

"כיום, בעידן שבו הצרכנים מדרגים וכותבים חוות-דעת בלא מעט תחומי צרכנות, אין סיבה להיות שבויים של בעל מקצוע לא מקצועי. היכולת של צרכנים לשתף בחוויה הצרכנית שלהם, ולדרג, היא המפתח לשיפור רמת השירות, בתחומים שבהם לרוב ידם של בעלי המקצוע היא על העליונה".

 

מחפשים חברת הובלות אמינה? לרשימת המומלצים

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים