שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ירושלמים היכונו: עוד שני קווי רכבת קלה בדרך
    עיריית ירושלים אישרה הקמת שני קווי רכבת קלה נוספים לזה הפועל כיום - "הקו הירוק" ו"הקו הכתום". עדיין לא ידוע מתי יחלו העבודות בתוואי

    הוועדה המקומית לתכנון ובניה של עיריית ירושלים, אישרה את תוכנית "הקו הירוק" - קו רכבת קלה נוסף שיחבר בין הר הצופים לשכונה גילה. הקו, באורך 19.6 ק"מ, ישיק לקו האדום שנחנך באוגוסט 2011, בתום למעלה מעשור של עבודות.

     

    התוכנית החדשה מצטרפת לקו נוסף שאושר בוועדה לאחרונה, ומכונה "הקו הכתום". זה יחבר בעתיד את גבעת רם, הר הצופים, הגבעה הצרפתית והתחנה המרכזית.

     

     

    בעיריית ירושלים מעריכים כי הקו הירוק לבדו ישמש 145 אלף נוסעים ביום. בין האתרים והאזורים בעיר בהם יעבור, ניתן למנות את האוניברסיטה העברית בגבעת רם, שדרות שז"ר נורדאו, רחובות בר אילן, שרי ישראל, חטיבת הראל ושדרות לוי אשכול.

     

    הרכבת הקלה בדב יוסף (צילום הדמיה: RDV) (צילום הדמיה: RDV)
    הרכבת הקלה בדב יוסף(צילום הדמיה: RDV)

     

    שר התחבורה, ישראל כץ, ציין כי אישור הקו החדש מהווה "חלק ממהלך משותף של המשרד ועיריית ירושלים. אנחנו סוגרים פער של דורות בהשקעות בתחבורה הציבורית". ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ציין כי "תושבי ירושלים זוכים למהפכה תחבורתית". לדבריו, הקו החדש יחל לפעול בשנים הקרובות.

     

    בתגובה לפניית ynet, מסרו מעיריית ירושלים כי "כיוון שמדובר בשלב ראשוני בלבד של אישור התכנית, טרם הוחלט מי יהיה הגורם המבצע וקשה להעריך מתי יחל ויסתיים ביצועו של הקו. התמונה תתבהר לאחר אישור הוועדה המחוזית".

     

    הרכבת הקלה בגבעת מרדכי (צילום הדמיה: RDV) (צילום הדמיה: RDV)
    הרכבת הקלה בגבעת מרדכי(צילום הדמיה: RDV)

     

    הרכבת הקלה בירושלים - קדימון לתל-אביב

    פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, שיצא לדרך בראשית שנות ה-2000 והתעכב ארוכות בגלל שורה של ליקויים, מהווה הצצה לצפוי החל מהחודש הבא בתל-אביב. בעיר ללא הפסקה צפויות להתחיל עבודות להקמת קו רכבת קלה ראשון ב-2 באוגוסט, ולפי הצפי הנוכחי יסתיימו רק בשנת 2021. גם כאן מדובר בקו המכונה "אדום", והוא ראשון מבין מספר קווים האמורים בעתיד לחבר ערים רבות בגוש-דן.

     

    הקו הראשון יחבר את בת-ים, תל-אביב, בני-ברק, רמת-גן ופתח-תקווה. הקמתו תחייב שינויים נרחבים בהסדרי התנועה בתל-אביב, ובכלל זה חסימת צמתים וצירי תנועה מרכזיים במספר מוקדים, ובמקרים מסוימים תוך היתר תנועה לאוטובוסים בלבד.

     

    כדי לאפשר ניהול חיים תקין ככל האפשר לתושבים ולמבקרים בעיר, בחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) שמופקדת על ביצוע הפרויקט ובמשרד התחבורה קראו לאחרונה לנהגים לצאת מוקדם יותר מביתם בדרך לעבודה, ואף לוותר על נסיעה בעיר לטובת תחבורה ציבורית. לצורך כך יוכשרו בהמשך גם חניוני "חנה וסע", בהם ניתן להחנות את המכונית ליום שלם בתמורה ל-15 שקלים, ולנסוע באוטובוס חינמי לאזורים שונים בתל-אביב.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים