שתף קטע נבחר

הישג מרשים: מקום שני ושלישי לישראלים בראלי פולין

לאחר מאבק הישרדות מתמשך, כבשו הצוותים הישראלים את המקום השני והשלישי במירוץ ברסלאו פולין. אביב קדשאי ויזהר ערמוני סיימו במקום השני, רז הימן והלל סגל הסתפקו בשלישי

את קו הסיום של מירוץ ברסלאו פולין חצו מתחרים רבים בצהרי יום שבת (אתמול), כולל מספר משאיות שזינקו הרבה אחרי הצוות הפייבוריט לזכיה במירוץ - רז הימן והלל סגל מקבוצת פוינטר 3M. ובכל זאת, השניים טרם נראו באופק, שכן 20 ק"מ בלבד מקו הסיום של הראלי המפרך, הגיע רצף התקלות ממנו סבלו השניים בימים האחרונים לשיא. טמפרטורת המנוע עברה את סף הרתיחה, ויחידת הכוח כמעט נפחה את נשימתה האחרונה. המירוץ שנפתח בדומיננטיות ישראלית מוחלטת, הפך בכך למלחמת הישרדות עד קו הסיום.

 

דוכן המנצחים - משמאל (2) אביב ויזהר, מימין (3) רז והלל (Paolo Baraldi) (Paolo Baraldi)
דוכן המנצחים - משמאל (2) אביב ויזהר, מימין (3) רז והלל(Paolo Baraldi)

 

אלא שלצד האכזבה של הימן וסגל, מצאו עצמם אביב קדשאי ויזהר ערמוני מצוות CRV כשהם במרחק של 18 דקות בלבד מהצוות המוביל את המירוץ, כשנותר קטע דירוג אחרון. אף הם סבלו - כמו צמד חבריהם - מתקלה שכמעט וגרמה לפרישתם, כאשר המצמד שבק והותיר אותם עם יכולת תנועה מוגבלת. צוות הסיוע המיומן של מעוז וילדר ויונתן לווינסון אלתרו תיקון שטח שאפשר לשניים להמשיך מבלי לאבד יותר מדי זמן.

 

 

זה לצד זה - שני הצוותים הישראלים (Paolo Baraldi) (Paolo Baraldi)
זה לצד זה - שני הצוותים הישראלים(Paolo Baraldi)

 

קטע המירוץ האחרון אליו זינקו השניים נראה כבלתי אפשרי לסגירת 18 דקות, שכן למרות אורכו (כ-140 ק"מ) מדובר בשבילי פודרה מלאי אבק. לבסוף סיימו קדשאי-ערמוני במקום השני, פעם ראשונה על דוכן המנצחים למרות שהם משתפים פעולה מאז 2009. "לאחר שסבלנו מסדרת תקלות בתחרויות האחרונות בהן השתתפנו, המירוץ הזה החזיר לי את הביטחון ביכולות ובאמינות הרכב. ההישג שלנו שייך בעיקר לצוות הסיוע שהכין את הרכב לפני המירוץ ונשאר לטפל בו בסיום כל יום עד השעות הקטנות של הלילה." אמר יזהר ערמוני בקו הסיום.

 

ומה על הימן וסגל? מאז התגלתה תקלת המנוע הקשה ביום המירוץ השלישי, ערך הלל פעולות מנע רבות (כולל החלפת שמן המנוע בסוף כל יום) במטרה לאפשר למנוע לשרוד את מאות הקילומטרים שנותרו ויאפשר הגעה לקו הסיום. הטורבו-דיזל של ב.מ.וו גילה שרידות מופלאה התחשב ברקורד שצבר, שכן מדובר באותו מנוע עמו השתתפו בשלוש השנים האחרונות, כולל בדקאר המפרך. גם מים שחדרו לתוכו בחציית נחל ביום המירוץ השישי (יום ה') לא השביתו אותו, אבל כן חיסלו את מגדש הטורבו, אותו נאלצו להחליף באמצע קטע הדירוג.

 

תיקון שבמוסך היה אורך יום עבודה אחד לפחות לקח לשניים שעה וחצי בלבד ואפשר להם לחזור למירוץ. לבסוף העקשנות השתלמה ולמרות הזמן הרב שאיבדו, הצליחו לסיים במקום השלישי. "הינו טובים, הובלנו את המירוץ ויכולנו לנצח. ביומיים האחרונים עברנו למלחמת הישרדות במטרה להביא את הרכב לקו הסיום בכל מחיר. בנתונים שנוצרו אנחנו שמחים שהצלחנו להתברג למקום השלישי", אמר רז הימן בסיום.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Paolo Baraldi
ראלי פולין אביב ויזהר
צילום: Paolo Baraldi
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים