שתף קטע נבחר

יצרניות הרכב לאפל וגוגל: אל תאספו מידע על הנהג

יצרניות הרכב מבקשות מענקיות הטכנולוגיה לא לנצל את הכניסה למערכות המולטימדיה במכוניות, כדי לאסוף מידע על הנהגים. והסיבה פחות ידידותית משאפשר לקוות

יצרניות הרכב מנסות להגביל את הגישה למידע על נהגים שיוכלו לאסוף גוגל ואפל. זאת, באמצעות מערכות מחשוב שמספקות ענקיות הטכנולוגיה למערכות מולטימדיה וקישור (חיבור טלפון נייד).

 

בתעשיית הרכב לא עושים זאת כמובן מתוך דאגה לצנעת הפרט - שם מקווים שהמידע שנאסף על-ידי הרכב יוכל לשמש בעתיד להתאמת פרסומות יעודיות, שיכניסו רווחים בגובה מיליארדי דולרים. ובזמן שבתעשייה מנסים לגבש דרך לנצל את הפוטנציאל, מודאגים שם מהפלישה של ענקיות הטכנולוגיה.

 

מערכת מולטימדיה (אילוסטרציה) (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
מערכת מולטימדיה (אילוסטרציה)(צילום: רועי צוקרמן)

 

אפל וגוגל כבר מרוויחות מבעלי טלפונים חכמים, על-ידי מתן שורה של מוצרים ושירותים בתשלום - החל ממוזיקה ועד לפרסום מותאם אישית. גישה לנעשה במכונית יכולה לחזק את המודל הפרסומי ולהכניס כסף רב.

 

אלא שבזמן שמערכות מידע דוגמת קאר-פליי של גוגל ואנדרואיד אוטו של גוגל מתחילות לחדור למכוניות, היצרניות מקוות שספקיות הטכנולוגיה לא יזכו לגישה מלאה לפוטנציאל השיווקי. חלק מיצרניות הרכב אף הצהירו שאין בכוונתן להעביר לאפל וגוגל מידע מהרכב, ובכלל זה שימוש במערכות כמו היגוי, בלמים ומצערת.

 

"אנחנו צריכים לשלוט על הגישה למידע הזה, כך על-פי דון באטלר, מנהל השירותים המקוונים של פורד. "אנחנו צריכים להגן על היכולת שלנו לייצר ערך משירותים דיגיטליים חדשים שנתמכים על מידע מהמכונית".

 

ג'נרל מוטורס הצהירה בפני משקיעיה מוקדם יותר השנה כי היא מצפה להרוויח 350 מיליון דולר נוספים בשלוש השנים הקרובות, תודות לטכנולוגיות החדשות שנכנסות למכוניות. בתעשיית הרכב מעריכים כי הרווחים משירותים מתקדמים יעמדו על 40 מיליארד דולר לשנה עד שנת 2018, יותר מכפליים מהרווח שרשמה התעשייה בשנת 2013 (16 מיליארד דולר).

 

"הסיכון הוא שאם אתה מוותר על שליטה ומישהו אחר מבין את המודל העסקי, אז איבדת נתיב הכנסות עתידי", מסביר פריידמר ראמפל, סגן-נשיא חטיבת הרכב של חברת הייעוץ אליקס-פרטנרס. 

 

בין היתר, יצרניות הרכב מקוות להרוויח מהשירותים המקוונים באמצעות פרסום ייעודי לטיולים ותיקוני רכב, ולמשוך את בעלי המכוניות למוסכים מורשים - במקום לרשתות טיפול מוזלות. הן גם מנסות למצוא דרך לשתףאת חברות הביטוח במידע, כדי להציע יחד תעריפים מיוחדים לנהגים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
אילוסטרציה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים