שתף קטע נבחר

פרסומת: 'תיראי כמו אישה, תחשבי כמו גבר'

יצרנית עטים בינ"ל העלתה לרגל יום האישה בדרום אפריקה פרסומת שנתפשה ע"י רבים כסקסיסטית. מחאה ברשת הובילה אותה לפרסם התנצלות

 

יצרנית העטים הבינלאומית BIC פרסמה התנצלות בעקבות פרסומת שהפיקה באחרונה שבה קראו לנשים "תיראי כמו בחורה, תתנהגי כמו גברת, תחשבי כמו גבר ותעבדי כמו בוס". העיתון הבריטי "טלגרף" דיווח אתמול (יום ג') שהפרסומת שנתפשה על ידי רבים כסקסיסטית עלתה, לדברי החברה, לרגל יום האישה בדרום אפריקה שנועד "להעצים" נשים ולחגוג עמן. 

 

עוד סיפורים מרתקים בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

בפרסומת שהועלתה לעמוד הפייסבוק של BIC דרום אפריקה מככבת אישה צעירה חייכנית שלבושה בחליפה וידיה שלובות, ולצדה הכיתוב השנוי במחלוקת וההאשטאג #HappyWomensDay (יום אישה שמח).

 

הפוסט הוסר מהפייסבוק בעקבות מחאה גדולה שפרצה ברשת בעקבות הפרסומת ה"סקסיסטית". "להיראות כמו ילדה? משום שהאינפנטיליזציה של נשים והסקסואליזציה של ילדים היא בדיוק סוג המשפט המלוכלך שאנחנו זקוקים לו!", כתבה אישה אחת. אחרת כתבה, לפי ה"גרדיאן" הבריטי: "מדוע מצפים ממני להיראות כמו ילדה? מדוע מצפים ממני לראות את העולם דרך עדשות גבריות? מדוע מצפים ממני 'לחשוב כמו גבר', אבל לא 'להתנהג כמו גבר'?".

 

במקום הפוסט שהורד פרסמה יצרנית העטים פוסט חדש ברשת החברתית. "שלום לכולם. בואו נתחיל בכך שנאמר שאנחנו מצטערים מאוד על הפגיעה בכולם - זו לא הייתה הכוונה שלנו, אבל אנחנו מבינים לחלוטין ששגינו. הפוסט הזה לא היה צריך לצאת החוצה. הפידבק שנתתם לנו יסייע לנו לוודא שדבר דומה לא יקרה שוב לעולם, ואנחנו מעריכים את זה", כתבה החברה.

 

בשנת 2012 עוררה חברת BIC סערה כשהשיקה עט "בשבילה" - עט בצבע ורוד שעוצב במיוחד עבור נשים כדי "שיתאים בצורה נוחה ליד של אישה". גם אז זעמו רבים על התנהלות החברה, שמאוחר יותר פרסמה הודעת התנצלות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים