שתף קטע נבחר

שמים פס על הנת"צ, ונוסעים בנתיב רגיל

עבודות הרכבת הקלה חידדו את בעיית אי האכיפה בנתיבי תחבורה ציבוריים. אבל מה עושים עם האוטובוסים שמתעקשים לנסוע בנתיבים אחרים? צפו בתמונות

נתיבי התחבורה הציבורית הפכו לחסרי משמעות בשנים האחרונות עקב אכיפת חוק דלילה במקרה הטוב, או לא-קיימת במקרה השכיח. הנתיבים בצירי התחבורה הראשיים בתל אביב והערים סביב לה, בין אם מדובר ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן או דרך נמיר ואבן גבירול בתל אביב, עמוסים במשך היום ובעיקר בשעות הלחץ במכוניות פרטיות ומסחריות המפריעות לזרימה תקינה ומהירה של האוטובוסים. אבל מה קורה כאשר הנת"צ פנוי לגמרי, והאוטובוס בכל זאת לא עושה בו שימוש?

 

צפו: כך נוסעים אוטובוסים בנתיבים רגילים

 

נתיבי התחבורה חסומים, ובכל זאת אין אכיפה

המפה המלאה של חפירות הרכבת הקלה: כך ייראו תל אביב ורמת גן בשש השנים הקרובות

 

לאחר הדיווח על בעיית האכיפה הלא-קיימת, פנו ל-ynet גולשים רבים וטענו כי במקביל להגברת האכיפה הנחוצה, יש לבדוק גם מדוע אוטובוסים בוחרים לוותר על השימוש בנת"צ, גם כאשר הוא פנוי. "מדוע אין אכיפה הפוכה", שאל דן. "ברחובות בהם יש נת"צ, אין סיבה שהתחבורה הציבורית תתפוס את כל הנתיבים האחרים... לפני שבאים בתלונות מוצדקות ככל שיהיו נגד האכיפה והנהגים הפרטיים, שרכבי התחבורה הציבורית לא ייצאו מנתיביהם ברחובות בהם הם קיימים. שיסעו מצדי בטור ארוך ושלא יתפסו את כל הנתיבים", הוסיף.

 

גם לאפרת היו טענות. "...אם לנו אסור לנסוע בנתיב התחבורה הציבורית, מדוע אוטובוסים נוסעים בנתיבים שנשארו לנו? היום בבוקר על ציר ז'בוטינסקי הפקוק לכיוון פתח תקווה, נסעו שלושה אוטוסובים, כל אחד על נתיב נפרד. לא חלילה עקפו את אחד האוטובוסים בנתיב הציבורי, כי אם נסעו נסיעה איטית ובקו השגרתי שלהם. מדוע לא מונעים מהם לנסוע בנתיבים המיועדים לכל שאר כלי הרכב?".

 

בחברת אגד בחרו שלא להגיב לפניית ynet.

בחברת דן אומרים כי "נהגי האוטובוסים מקפידים לנסוע בנת"צים היכן שקיימים ופנויים. כשאינם פנויים, נאלצים לנסוע בנתיבים רגילים".

במשרד התחבורה הגיבו כי "הנושא אינו מוכר וייבדק עם החברות השונות".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עופר עמרם
יש נת"צ, ובכל זאת (אילוסטרציה)
צילום: עופר עמרם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים