שתף קטע נבחר

דיווח: האקרים חשפו פרטי עשרות מיליוני בוגדים

על-פי הדיווחים ברשת, האקרים פרסמו ב"דארקנט" פרטי חשבון של בוגדים באתר "אשלי מדיסון". בין היתר, על-פי הדיווחים, פורסמו שם גם פרטי אשראי וכתובות דואר אלקטרוני. בישראל 170 אלף משתמשים באתר

חודש לאחר שאיימו לחשוף פרטים של 37 מיליון בוגדים, דווח הלילה (יום ד') באתרי טכנולוגיה ברשת כי האקרים פרסמו מידע על אודות הבוגדים שנגנב מאתר הבגידות "אשלי מדיסון". בין היתר פורסמו שמות וכינויו הגולשים באתר, כתובות הדואר האלקטורני ומספרי כרטיס האשראי שלהם.

 

טרם אומת תוכן המידע, כיוון שהוא זמין רק ב"דארקנט" - המכונה "הרשת האפלה". גולשים שנחשפו למידע שפורסם אמרו כי יש שם "חומר עסיסי". אחד הגולשים חיפש מידע על חברי פרלמנט בריטי, אך לא פורסם אם הוא מצא אם כמה מהם רשומים באתר. בישראל לחברה יש על פי הודעתה יותר מ-170 אלף משתמשים.

 

 

ההאקרים שחשפו את המידע כתבו מסמך בו הם מביעים אכזבה מחוסר ההיענות של החברה להוריד את האתרים. "הראינו", הם מוסיפים,  "את ההונאה, הכחש והטפשות שלהם וגולשיהם. עכשיו כולם יראו את המידע.

מצאתם מישהו שאתם מכירים? קח בחשבון שהאתר הזה הוא הונאה עם אלפי פרופילים מזוייפים של בחורות – הסתכלו בתביעה נגדם. שהם כשלו בהורדת האתרים. "הסברנו", נכתב, "את ההונאה, הכחש והטפשות שלהם וגולשיהם. עכשיו כולם יראו את המידע. מצאתם מישהו שאתם מכירים? קחו בחשבון שהאתר הזה הוא הונאה עם אלפי פרופילים מזוייפים של בחורות (...) 90 – 95% מהמשתמשים האמיתיים הם גברים. סיכוי גדול שהגבר שלך נרשם לאתר הבגידות הגדול אבל לעולם לא השיג כלום, רק ניסה. אם זה משנה.

 

מצאת את עצמך? ALM כשלו ושקרו לך. תבע ודרוש נזיקין. אחר כך המשך בחייך. למד את השיעור ועשה כפרה. מביך עכשיו, אתה תתגבר"

 

ההודעה ()
ההודעה

 

ב"אשלי מדיסון" אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי עדיין לא ידוע אם מדובר במידע אמיתי, אך הם מודעים לטענות ההאקרים.

 

נלחמים בבוגדים ובאתר

בחודש שעבר איימו האקרים לחשוף את פרטי כל 37 מיליון הגולשים הרשומים בו אם החברה המפעילה Avid Life Media לא תסיר אותו ואתר אחר מהאוויר. "הורדת האתר תעלה לכם ביוקר", נכתב אז, "אבל אם לא תורידו אותו זה יעלה לכם יותר".

 

 

בוגדים בע"מ

אשלי מדיסון, האתר המרכזי של AVID הוא אתר דייטינג ורשת חברתית שמיועדים לאנשים שכבר נמצאים בקשר. הוא עלה לראשונה ב-2001 והגיע לישראל בשנה שעברה. הסלוגן של האתר הוא "החיים קצרים, נהל רומן". על פי ניתוחי רשת לאתר 124 מיליון ביקורים בחודש בממוצע בשנת 2015.

 

נואל בידרמן, מייסד האתר אמר בראיון ל-ynet עם כניסתו לישראל כי ישנו ביקוש גדול וכי "הדבר איננו מפתיע כלל וכלל. הוא תואם את ניסיוננו הבינלאומי, לפיו מדינות שמרניות ודתיות מאופיינות בשיעורים גבוהים יותר של ניאוף. במדינות דתיות יש שיעור משתמשים גבוה יותר כי קשה יותר להתגרש, וכשיש איסור על משהו, אנשים רוצים אותו יותר".

 

המודל הכלכלי באתר הוא תשלום עבור שיחות - ולא עבור מנוי. כאמור, החברה גם מחייבת על הסרה מלאה של הפרופיל והפרטים. יש לציין כי אפשר גם רק להסתיר את הפרטים באתר - אולם נראה שהאופציה הזו לא תהיה פופולרית בזמן הקרוב.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים