שתף קטע נבחר

המהלך שיפחית את הפקקים: דו-גלגליים יוכלו לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית

כשברקע עבודות הרכבת הקלה, יזם שר התחבורה ישראל כץ מהלך שיפחית את הפקקים בנתיבי נסיעה רגילים ויקל על רוכבי קטנועים המפלסים את דרכם בין רכבים. כץ: "הדבר נכון בטיחותית ותחבורתית"

שר התחבורה ישראל כץ, שמוביל את פרויקט הרכבת הקלה, יזם מהלך שיפחית את הפקקים בנתיבי נסיעה רגילים. בעקבות יוזמתו של כץ, באגף התנועה של המשטרה הודיעו אמש (יום ד') כי מעתה יותר לכלי רכב דו-גלגליים לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית. ההנחיה לגבי כלי רכב פרטיים עדיין בתוקף, ומי שיעלה על אותם נתיבים - שיהפכו למשמעותיים מאוד בעקבות העבודות על הרכבת הקלה - ייקנס ב-750 שקלים במקום 250 כבעבר.

 

כץ יזם מהלך כפול: מצד אחד הגברת האכיפה כלפי נהגי רכב רגיל שיעלו על נתיב תחבורה ציבורית, ומצד שני "הוצאת" הקטנוענים מנתיבי התחבורה הרגילים, כדי להפחית את הפקקים לרווחת נהגי כלי הרכב שלא יצטרכו להתמודד יותר עם קטנועים המפלסים את דרכם בפקק. כך למעשה, ירוויחו "כל הצדדים" הנוהגים בדרך.

 

כץ אמר: "האכיפה הקפדנית בנתיבי תחבורה ציבורית מאפשרת לראשונה להפריד את הדו-גלגלי מזרם התנועה המרכזי ולתת לו לנוע בנת"צים, דבר שהוא נכון גם בטיחותית וגם תחבורתית. עם התבססות האכיפה בכוונתי להסדיר את הנוהל גם בתקנות מחייבות".

 

שר התחבורה ישראל כץ. ביצע מהלך שיפחית את הפקקים  (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
שר התחבורה ישראל כץ. ביצע מהלך שיפחית את הפקקים (צילום: עידו ארז)

 

הנת"צ בנתיבי איילון נסלל לפני שנתיים בין מחלף חולות לצומת חולון על איילון צפון, ועכשיו גם יאכפו את הנסיעה עליו. בין השעות 6:30 ל-9:00 מיועד הנתיב השמאלי לאוטובוסים ומוניות בלבד, ומהשבוע שעבר החלה המשטרה גם לחלק דו"חות: ברגע שנתפס נהג בנת"צ עוצרים השוטרים את התנועה כולה כדי להעביר אותו לשול בצד ימין, ובכך הם מעכבים עוד יותר את התנועה באחד הצירים החשובים, העמוסים והמתישים ביותר בארץ.

   

בעקבות העבודות על הרכבת הקלה הוחלט על אכיפה מסיבית של העבירה הזאת, ובכביש איילון, כביש החוף ו-443 מבוצעות עבודות תשתית להצבת מצלמות שיצלמו נהגים הנוסעים בנתיבים של התחבורה הציבורית והם יקבלו דו"חות מצולמים לבתיהם.

 

אחת השאלות שעלו נגעה לאיסור שהוטל על רוכבי דו-גלגלי לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית, דבר שיקל במעט את העומס בנתיבים רגילים. 

 

פנייה בעניין התבצעה גם מצד מועדון האופנוענים הישראלי, שביקש ממשרד התחבורה לאפשר גם לרוכבי הדו-גלגלי לנסוע בנת"צים. "אנחנו מבקשים לאפשר לרוכבי הדו-גלגלי לנסוע בנת"צים על מנת לאפשר לנו לתמרן בצורה טובה יותר בתוך אותם עומסי תנועה שהולכים ומתגברים עם התחלת עבודות הבנייה לרכבת הקלה. למעשה הנסיעה שלנו בנת"צ לא אמורה להפריע לאף אחד", אומר אחד ממובילי המחאה, דניאל פטריק. "אופנועים למעשה זורמים עם התנועה. הם יכולים להשתלב בין הרכבים והם לא מפריעים לאוטובוסים או למוניות להגיע ליעד שלהם במהירות הרצויה להם. למעשה בנת"צ יכולים להיות הרבה יותר בטוחים מאשר במקום שאנחנו נמצאים בו כיום". 


פורסם לראשונה 19/08/2015 22:17

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
כץ
צילום: מוטי קמחי
אריק רוזנבלום
המחשה
אריק רוזנבלום
מומלצים