שתף קטע נבחר

כבר מגיע: סיבוב על Forza Motorsport 6

משחק מוטורי משובח מתקרב בשעטה. לאחר ניסוי של כמה ימים: כדאי, בהחלט. המון תוכן, המון השקעה, המון אקשן. יאללה, תנו גז

כשאתה מרגיש משהו בגיימינג - זה דבר טוב. אפילו אם זו תחושה קלסטרופובית ורטובה בתוך רכב קטן שבתוך דבוקת מכוניות ישנות, כשטיפות גשם מתפצחות על השמשה הקדמית, בעוד הרכב מנסה לדהור בשלולית שמעכבת אותו מעט ומורגשת בהגה, כלומר בַשַלָּט. אז זה למשל משהו שה-Forza Motorsport 6 עושה מצוין: גשם. וזה ממש לא הדבר היחיד שהוא אדיר בו - בדרך לפסגת העולם המוטורי הממוחשב.

 

 

אני משחק בו רק ארבעה ימים ועוד לא ניסיתי הכל, אבל זה נראה טוב בינתיים: המשחק עובד מהר וחלק אחרי הטעינה של המסלול, הוא מעוצב טוב ומציאותי,  מציג ביצועים גרפיים ויש לו סאונד אדיר. בנהיגה אלה פשוט רגעים של קרני שמש זוהרות נשברות לרסיסים על כביש אספלט מפורט עם סאונד מנוע בשרני של מנוע וצרחת צמיגים בדרך לקיר.

 

 

המשחק שבלעדי ל-Xbox One, ייצא כאן ב- 18.9, ואם אתם מהחובבים האמיתיים, וודאי תשחקו במהדורה המיוחדת שתגיע עם המשחק בעיצוב פסים ספורטיבי. לא יודע.

 

היסטוריה קרובה

יש לומר שגם קודמיו של פורצה 6 נראים טוב על הקונסולה הזו. לאחרונה את היה לנו את הורייזן 2 שהוא משחק קצת אחר - יותר חוויתי, פחות הארד קור נהיגה (ועם רדיו). אכזבה זוטא נרשמה ב-2013 עם פורצה 5 שהיה משחק השקה של Xbox One, ובגלל לוחות הזמנים הגיע עם הההשקה של הקונסולה והציג מספר לא מספק של מכוניות לדעת רבים.

 

וורום

אז הגרסה של 2015 מתקנת ומביאה את מספר המכוניות ל-450. בנוסף לגשם שנראה גם בהורייזן, אולם לא בכזו רמה שכוללת "שלוליות תלת מימדיות", משחזרים פה עוד פיצ'רים ממשחקים. העיקריים ביניהם - הדרייבאטרים - היריבים שלנו על הכביש הם לעתים החברים שלנו מהחיים האמיתיים - כשהם שיחקו קודם במשחק. כלומר, הנהג הווירטואלי משחזר את ההתנהגות שלהם במסלולים - משחק מקוון א-סינכרוני אם תרצו.

 

חניון הסנטר בשישי. ()
חניון הסנטר בשישי.

 

בצד השיפורים: עוד עשרה מסלולים ומיקומים במשחק שכולל 26 ערים. המצב המקוון מוסיף אפשרות למירוצי ענק של 24 משתתפים במקביל, וגם המכוניות שהגיעו ממשחקים קודמים עובדו מחדש לקונסולה החדשה. המשחק ב-1080 וב-60 פריימים לשנייה.

 

משחקים

במצב הקריירה של המשחק ליחיד מבטיחים המון תוכן: 70 שעות. השחקן מתחיל במירוצים יחסית פשוטים ולא מאתגרים, במכוניות ארציות כמו רנו מגאן או סוברו אימפרזה, ומתקדם עד לאגדות מוטוריות במסלולים אקזוטיים. או הפוך. את המכוניות אנחנו משיגים בעבודה, לא קשה במיוחד - פשוט משחקים, מקבלים נקודות נסיון ומנצחים ורוכשים בכסף משחק מכוניות לכל אתגר ומירוץ.

 

 

לצד הקריירה ישנם אירועי SHOWCASE - חלון ראווה. שם הדגש הוא יותר על כיף. מכוניות שלא רכשנו עדיין, מכוניות ניסוי, עתיקות, מירוצים של הקפה אחת, ומנגד במירוצי סיבולת של 84 סיבובים, משחק שאמור לקחת כשעה וחצי - לא תודה.

 

באירועים הללו מככבים חלק מאנשי תוכנית המכוניות טופ גיר. אם בהסברים של ריצ'רד האמונד, וגם נהיגה נגד "הסטיג". יש גם נהיגה בין קונוסים, דריפטים וכל מה שרק תחשבו עליו וגם מה שלא. יש המון מירוצים.

 

סעו

כמו במשחקים קודמים, התפריט מאפשר בצורה נוחה וגמישה לקבוע את הרמה וההתמודדות לפני כמעט כל מירוץ. שחקנים מנוסים יבחרו ביריבים מקצועיים ואגרסיביים וינהגו בהילוכים ידניים, כבישים ללא סימון ומנגנון הרס אמיתי - שברת עצרת. משם כל שחקן יורד בדברים שהוא יותר טוב בהם: הילוכים אוטומטיים למשל הם חובה לרוב השחקנים, ויש יעדיפו כפתור שמאפשר לך לחזור כמה שניות אחורה בזמן (לומדים מזה). וזה יורד עוד - יש שיעדיפו גם עצירה אוטומטית, מערכות נגד החלקה, מנגנון הרס קוסמטי בלבד והתמודדות מול פלגמטים.

 

ממהר לפני הפקקים.  ()
ממהר לפני הפקקים.

 

הבחירה ברמת משחק קשה משפיעה על כמה נקודות נסיון נקבל וכך כמה מכוניות חדשות וכן הלאה.

 

בנוגע למצב היחיד אני אוהב את השילוב בין קשה לכיף. אני כבר מתחיל להיתקע - כלומר יש מירוצים שלא הצלחתי להשלים. שזה טוב. פורצה הורייזן 2 היה משחק קליל מדי לטעמי.

 

במצב האונליין לא הספקתי לשחק כמעט בכלל. קצת משחק "אתה זה" עם עוד 2 שחקנים ונהיגה בליגה תחומה בזמן של תאריכים. המשחק נראה בסדר אבל המבחן כאן יהיה יציבות ועניין לאורך זמן.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים