שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הסוד השמור של מכירות הרכב בישראל
    מספר כלי הרכב החדשים שעולים על הכביש שובר שיאים היסטוריים, אך לציבור אין מושג כמה מהמכוניות נמכרו למי שבאמת בחר בהן וכמה הוכתבו על-ידי חברת הליסינג וקצין הרכב. מוסף "ממון" חושף את הנתונים שהיבואנים מעדיפים להסתיר מכם
    לא פחות מ-188 אלף מכוניות חדשות עלו השנה לכבישי הארץ עד סוף אוגוסט, קצב מכירות שובר שיאים וחשוב מאין כמוהו. בעיקר בישראל, בה תואר "המכונית הנמכרת ביותר" אינו מציין רק צל"ש כלכלי, אלא מהווה נכס שיווקי ראשון במעלה בגלל החשיבות שמייחסים ישראלים לשמירת ערך המכונית.

     

    קיה הדיחה את יונדאי - מקום ראשון בישראל

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    לא רק שאנו חיים במדינה שבה רכב פרטי הוא כורח לנוכח מצב התחבורה הציבורית, רכישת רכב מהווה אצלנו גם עסקה כלכלית כבדה מאד. מכונית משפחתית

    ממוצעת עולה כאן כפליים מארה"ב ועשרות אחוזים יותר מאירופה, והערך שהיא מאבדת מדי שנה שווה הרבה מאוד כסף. לכן רבים מעדיפים לרכוש רכב נפוץ, מתוך הנחה שמדובר ברכב איכותי הצפוי לזכות לביקוש ער כמשומש

     

    גישה זו הפכה בשנות ה-80 את סובארו לשליטת השוק, תואר שלקחה מיצובישי בשנות ה-90, מאזדה בתחילת המאה ה-21 ויונדאי בשנים האחרונות. השנה קיה מאיימת כבר לגזול את התואר, ובאוגוסט הייתה לראשונה גם הנמכרת ביותר.

     

    לכן, טבלת המכירות שמפרסם איגוד יבואני הרכב מדי חודש חשובה כל-כך לקורא הממוצע. אלא שפרט מאד חשוב בה, אינו גלוי לו. שכן המספרים אמנם מרשימים, אבל בפועל מסתירים נתון חשוב ביותר, אותו כנראה לאף יבואן אין שום אינטרס לגלות. אותה טבלה המתפרסמת מדי חודש, אינה מבדילה בין רכישות של לקוחות פרטיים המתבצעות לאחר שיקולים צרכניים ענייניים, לבין אלה של חברות ליסינג וההשכרה הרוכשות בהתאם להנחות העצומות שהן מקבלות מהיבואנים.

     

    במילים אחרות, בניגוד לרכישות הפרטיות שהנערכות לאחר שקלול נתונים רבים והעדפה ספציפית, רכישות הליסינג מבוססות באופן כמעט בלעדי על נתון אחד – מחיר הרכישה. או מדויק יותר, גובה ההנחה. לכן הן אינן מבטאות הערכת שמירת ערך למשל, או תדמית אמינות, החשובות כל-כך לרוכש הפרטי.

     

    וכדי להבין עד כמה הנתון משמעותי - חלקן של חברות הליסינג וההשכרה בשוק הישראלי הוא מהגבוהים בעולם, ועומד השנה לפי נתוני משרד התחבורה על 30% מכלל המכירות, אבל הרבה יותר מכך בקרב המותגים המובילים את הטבלה.

     

    אז מי הם היצרנים והדגמים הפופולריים ביותר בקרב רוכשים פרטיים? לפי נתוני משרד התחבורה שהגיעו לידי "ממון", חלק משמעותי מהמכירות של מובילות הטבלה, ולעיתים רובן, כלל לא מגיע ללקוחות פרטיים. רק 50% ממכירות טויוטה וסקודה השנה נרשמו על שם לקוחות פרטיים. יונדאי מפגרת רק במעט עם 48%. מי כמעט ולא מכרה לליסינג? סיאט למשל, עם 83% מהמכירות לצרכן הפרטי. בין הדגמים השונים התמונה קיצונית אף יותר. 95% מדגם מיצובישי אטראז' נמכרו לליסינג ולציי חברות, 93% מפיז'ו 301, אך רק 8% מדגם פולקסווגן גולף.

     

    הנתונים המלאים, כולל חלוקה מפורטת לקטגוריות שונות, מתפרסמים במוסף "ממון"

     


    פורסם לראשונה 10/09/2015 21:09

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: הלל פוסק
    כמה מהחדשות נמכרות לפרטיים?
    צילום: הלל פוסק
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים