שתף קטע נבחר

סערה: הנער אחמד הרכיב שעון לבי"ס - ונעצר

אחמד בן ה-14 רצה להרשים את מוריו עם השעון שהרכיב בבית. המורים נבהלו וחשבו שזו פצצה, הנער נאזק והושעה - והרשת יצאה להגנתו. אפילו אובמה הצטרף למחאה: "אחמד, שעון מגניב. רוצה להביא אותו לבית הלבן?"

"רציתי להרשים". אחמד עם השעון שהרכיב לבד בביתו (צילום: MCT) (צילום: MCT)
"רציתי להרשים". אחמד עם השעון שהרכיב לבד בביתו(צילום: MCT)

 

נער מוסלמי מטקסס הפך אתמול (יום ד') לכוכב רשת לאחר שפורסם ברשתות החברתיות שהוא נאזק והושעה מבית ספרו השבוע כי הגיע למקום עם שעון שהרכיב בבית - והמורים חשבו שמדובר בפצצה. עשרות אלפים ברשת החלו לצלם את עצמם עם שעונים כאות סולידריות עם הנער, ולבסוף גם הנשיא האמריקני, ברק אובמה, הצטרף לגל התמיכה והזמין את התלמיד לביקור בבית הלבן, כמו גם מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, שהזמין אותו לבקר במשרדי החברה.

 

עוד סיפורים מרתקים בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

המשטרה באירבינג, טקסס, מסרה כי אחמד מוחמד, תלמיד כיתה ט' בן 14, נחשד השבוע כי בנה פצצת דמה בביתו. אחמד הביא את הפרויקט המתוחכם שהרכיב לבדו בביתו כדי להרשים את חבריו לכיתה ואת מוריו, אבל נלקח במהרה באזיקים אל מחוץ לכותלי בית ספרו ביום שני. יומיים לאחר המקרה – הוא הפך לכוכב רשת.

 

המקרה של אחמד הוביל לקמפיין ברשתות החברתיות שנקרא #IStandWithAhmed (אני תומך באחמד), וביום רביעי בלבד יותר מ-750 אלף ציוצים עסקו בנושא הזה בטוויטר בארה"ב. רבים, באופן צפוי, הביעו ביקורת קשה על המשטרה באירבינג ועל בית ספרו של אחמד.

 

 

 (צילום: MCT) (צילום: MCT)
(צילום: MCT)
"שעון מגניב. רוצה להביא אותו לבית הלבן?" אובמה (צילום: מתוך טוויטר) (צילום: מתוך טוויטר)
"שעון מגניב. רוצה להביא אותו לבית הלבן?" אובמה(צילום: מתוך טוויטר)
 

"שעון מגניב, אחמד. רוצה להביא אותו לבית הלבן? אנחנו צריכים לתת השראה לעוד ילדים כמוך כדי שיאהבו מדע. זה מה שהופך את אמריקה לנהדרת", צייץ בטוויטר הנשיא אובמה. בהמשך שלח הבית הלבן הזמנה רשמית לאחמד להשתתף בערב המוקדש לאסטרונומיה בחודש הבא במשכן, שבו ישתתפו אסטרונאוטים מנאס"א ובני נוער אחרים, כך מסר דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט. "ברגע זה, ברור שלפחות חלק ממוריו של אחמד כשלו איתו. זה חבל מאוד", הוסיף ארנסט.

 

גם מנכ"ל פייסבוק הזמין את אחמד להגיע למשרדי החברה בקליפורניה. "להיות בעל המיומנות והשאיפה לבנות משהו מגניב צריך להוביל למחיאות כפיים, לא למעצר. העתיד שייך לאנשים כמו אחמד", כתב צוקרברג בעמוד הפייסבוק שלו. "אחמד, אם אתה רוצה לבוא לפייסבוק – אשמח לפגוש אותך. תמשיך לבנות".

 

"רציתי להרשים את המורה"

"התחביב שלי זה להמציא דברים", סיפר הנער לכלי תקשורת בדאלאס. הוא סיפר שהוא אוהב רובוטיקה וקיווה להמשיך לפתח את התחביב שלו גם בבית ספרו החדש, ולכן הביא את השעון, שיש לו תצוגה דיגיטלית ומעגל מודפס, כדי להראות לאחד ממוריו. אבל המורה מיהר להודיע על כך לרשויות.

מצטלמים עם שעונים כדי להביע הזדהות עם אחמד (צילום: מתוך טוויטר) (צילום: מתוך טוויטר)
מצטלמים עם שעונים כדי להביע הזדהות עם אחמד(צילום: מתוך טוויטר)

"הבריטים פיתחו פצצת ענק שאולי מחוברת לרקטה". מפניני הרשת (צילום: מתוך טוויטר) (צילום: מתוך טוויטר)
"הבריטים פיתחו פצצת ענק שאולי מחוברת לרקטה". מפניני הרשת(צילום: מתוך טוויטר)

"הם לקחו אותי לחדר עם חמישה קצינים", סיפר הנער המבוהל. דוברת מטעם בתי הספר במחוז אירבינג אמרה במסיבת עיתונאים שגורמים בבית הספר לא יכולים להרחיב על הנושא כדי להגן על פרטיותו של התלמיד. מהמשטרה נמסר כי לא יוגשו אישומים נגד התלמיד וכי מבחינתם התיק סגור.

 

הנער נאזק ונלקח לבית מעצר, ובו לקחו ממנו טביעות אצבע וצילומי פנים. הוא שוחרר לאחר שהוריו הגיעו למקום. במקביל הוא הושעה מהלימודים.

 

מהמשטרה נמסר שהמכשיר שהביא הנער למתחם בית הספר היה בתוך מתקן שיכול להיראות כמו פצצה. דובר מטעם המשטרה חידד כי דתו של אחמד לא קשורה כלל לתגובה של השוטרים לאירוע. הוא אמר כי שני קציני משטרה תשאלו את הנער על המכשיר והוא רק מסר שהוא בנה שעון ולא העניק שום הסבר נוסף. "הוא לא הסביר כמו שצריך במה מדובר והם הרגישו צורך לעצור אותו", הוסיף.

 

"אנחנו חיים בעידן שבו אי-אפשר להביא דברים כאלה לבית הספר", המשיך דובר המשטרה. "יש לנו יחסים יוצאים מן הכלל עם הקהילה המוסלמית באירבינג. היינו מתנהגים באותו האופן גם אם היה מדובר בדת אחרת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: MCT
אחמד והשעון "החשוד"
צילום: MCT
מומלצים