שתף קטע נבחר

ב.מ.וו חושפת X4 ספורטיבי וקטנוע מעודכן

רכב הפנאי של ב.מ.וו זוכה לגרסת (כמעט) M, עם 360 כ"ס והנעה כפולה. השיווק בישראל יחל לקראת סוף הרבעון הראשון של 2016. וגם מתיחת פנים לקטנוע של המותג הבווארי

ב.מ.וו מרחיבה את היצע גרסאות ה-X4, רכב הפנאי-קופה המבוסס על ה-X3, ומציע נוסחה דומה ל-X6. ובמילים אחרות - מרכב ליפטבק עם חמש דלתות וגג משתפל בסגנון קופה, ותנוחת ישיבה גבוהה בסגנון רכב פנאי. הגרסה החדשה, M40i של חטיבת M בב.מ.וו, תושק בישראל לקראת סוף הרבעון הראשון של 2016, כך נמסר ל-ynet מחברת דלק מוטורס, יבואנית המותג.

 

 

ה-M40i היא מכונית מסדרת ה-M Performance, מעין חוליה מקשרת בין דגמי ב.מ.וו רגילים לבין גרסאות M מלאות. לרכב החדש מנוע טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר עם שישה צילינדרים, הספק מרבי של 360 כ"ס ב-5,800 סל"ד ומומנט מרבי של 47.4 קג"מ ב-1,350 סל"ד.

 

 

המנוע החדש מניע את כל ארבעת הגלגלים בסיוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. הביצועים כצפוי מרשימים - 4.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת עומדת על 11.6 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה, בין היתר בסיוע מערכת עצור-סע לחסכון בדלק.

 

 

מלבד תוספת הכוח, ה-M40i מציע שיפורים נוספים שפותחו על-ידי M. בין היתר יש לו מתלים אדפטיביים עם כיול אגרסיבי יותר, בלמים משודרגים ומערכת פליטה ספורטיבית, כמו גם הנעה כפולה עם חלוקת הכוח בין הגלגלים האחוריים והטייה כללית לאחור, לטובת יכולת דינמית מיטבית. הדגם החדש יוצע עם צמיגי 245/45 וחישוקי "19 מלפנים ו-275/40 עם חישוקי "19 מאחור. לחלופין, ניתן לציידו בחישוקי "20 עם צמיגי 245/40 מלפנים ו-275/35 מאחור.

 

 

ה-X4 M40i מציע בנוסף עיצוב M אופייני, כולל פגושים, חישוקים ותגי M בעיצוב מוכר. מידותיו החיצוניות דומות לדגם הרגיל, עם אורך כולל של 476 ס"מ, רוחב של 190 ס"מ, גובה של 162 ס"מ ובסיס גלגלים של 281 ס"מ. מחיר הדגם החדש לא פורסם, אך צפוי להיות גבוה מה-X4 xDrive30D - הגרסה היקרה ביותר של ה-X4 בישראל (480 אלף שקל).

 

C650 מעודכן

עם צמד גלגלים פחות, ב.מ.וו מדווחת על מתיחת פנים קלה לשתי גרסאות הקטנוע שהיא מייצרת - C650 ספורט ו-GT. על הפרק כיול מחודש למערכת העברת הכוח - ואריאטור ומצמד - לטובת "שילוב דינמי יותר וזינוק משופר". יש גם כיול מחודש למערך המתלים כדי "לייצר שילוב מוצלח בין רכיבה ספורטיבית לנינוחה". בקרת החלקה תהיה מעתה סטנדרטית ומפלט חדש בעיצוב "דינמי" אמור לייצר את הרעש המתאים - ואולי לשכנע מספר רוכבים לוותר על החלפתו ביחידה יקרה מבית אקרפוביץ'.

 

מערכת הבטיחות החדשה: 

 

לדברי ב.מ.וו, עיצוב ה"ספורט" וה-GT עבר שינויים, עם תכנון מעודכן ללוח המחוונים, לכידון וליחידות התאורה. השימוש ברגלית האמצע יהיה קל מבעבר, אך נראה שהחידוש המעניין ביותר הוא תוספת מערכת בטיחות חשובה עבור רוכבי ה-GT, המזהה רכב שמגיע מהצד ומזהירה את הרוכב. לבטח חשובה יותר - גם אם פחות נראית לעין - משילובי צבעים חדשים.

 

 

 

קטנועי ב.מ.וו המעודכנים צפויים להגיע לארץ בחודש מרץ 2016, כך היבואנית, חברת דלק מוטורס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים