שתף קטע נבחר

"פולקסווגן שוקלת להחליף מכוניות מזהמות בחדשות"

האולטימטום שהוצב לקונצרן הרכב עומד לפוג ולפי דיווחים, הפתרון של יצרנית הרכב יכול לנוע בין שידרוג פשוט של תוכנה להחלפת בחינם של הרכב המזהם ברכב חדש. ובישראל: ועדת הכלכלה תערוך דיון מיוחד בנושא במטרה לבדוק האם הטיפול בארץ ראוי

פולקסווגן עדיין שוקלת את צעדיה, אבל הדקה ה-90 הגיעה. יצרנית הרכב הגדולה בעולם, אשר נחשפה לפני כשלושה שבועות בתרגיל הטעיית בדיקות זיהום אוויר ב-11 מיליון מכוניות - כולל כ-11 אלף בישראל נדרשת להגיע כבר מחר עם פתרון ראוי לכל כלי הרכב. משרד התחבורה הגרמני הציב ליצרנית אולטימטום שיפוג מחר, ולפי דיווחים בבלומברג שוקלת הנהלת הקונצרן את צעדיה העשויים לנוע בין עדכון פשוט לתוכנת ניהל המנוע במסגרתו תוסר התוכנה הזדונית, ועד החלפת כל כלי הרכב שהוגדרו כמזהמים ברכב חדש לחלוטין ללא תוספת מחיר.

 

כך תדעו אם הפולקסווגן שלכם מזהמת

 

מרטין וינטרקורן, המנכ"ל שהתפטר, מנסה להסביר:

 

יש להזכיר כי כלי הרכב בהם הותקנה התוכנה עלו על הכביש בין 2009 ל-2015. אפשרות נוספת: התקנת קטליזטור גדול יותר. עלות התיקונים תנוע לפי הערכות בין 20 יורו למכונית (כ-85 שקלים) ל-10,000 יורו (כ-45,000 שקלים). מקורות אנונימיים ביצרנית מסרו עוד כי הפתרון שיוצג מחר בגרמניה לא יהיה בהכרח זה שיוצע בכל המדינות מסביב לעולם.

 

ואצלנו, יו"ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת איתן כבל, הודיע כי הוא יוזם דיון מיוחד בוועדה בנושא מכוניות פולקסווגן המזהמות. זאת לאחר שהיבואנית לישראל, חברת צמפיון מוטורס, הודיעה כי כ-11 אלף מכוניות ממגוון דגמים יידרשו להגיע למוסכים כדי להסיר את תוכנת הטעיית בדיקת הזיהום שהושתלה בהן על-ידי היצרנית. "מדובר בפרשה חמורה שתשפיע גם על שוק הרכב הישראלי. בכוונתי לוודא שהנושא זוכה לטיפול הראוי, וכן לבחון את כל נושא הטיפול בקריאות לתיקון (ריקולים), כדי להבטיח שעל כבישי ישראל לא ייסעו רכבים לקויים. חובתנו כוועדה לבחון ולעקוב מקרוב אחר הטיפול של משרד התחבורה, יבואנית פולקסווגן והגורמים האחרים בנושא", אמר כבל.

 

"לא אאפשר מצב בו חלק מהשחקנים אשר נושאים באחריות על תקינות כלי רכב יסתתרו מאחורי אחרים. האחריות אינה מתחילה ומסתיימת אצל יצרני הרכב, אלא מושתת ביתר שאת גם על יבואניות הרכב וכמובן שעל משרד התחבורה", אמר כבל ל-ynet. 

 

לפני מספר ימים השיקה היבואנית אתר מיוחד, ובו יכולים בעלי מותגי פולקסווגן השונים - סיאט, סקודה, פולקסווגן ואודי - לבדוק האם כלי הרכב שברשותם הוא אחד מכ-11 אלף המכוניות שפולטות זיהום גבוה מהמותר בישראל. מרבית המכוניות המזוהמות בשראל הן מהדגמים ג'טה (משפחתית) וקאדי (מסחרית קטנה), כמו-גם סקודה אוקטביה שנמכרה בעיקר לשימוש כמונית. כולן עם מנועי דיזל ממשפחת ה-TDI וכולן יוצרו בין השנים 2009 ו-2015. יש להזכיר כי מחר יפוג האולטימטום שהציב משרד התחבורה הגרמני לפולקסווגן, לפיו היא חייבת להציג עד מועד זה פתרון לבעיית התכונה הזדונית שמטעה בדיקות זיהום אוויר. אם לא יעשו כך, יאסר שיווק המכוניות ברחבי גרמניה.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
צ'מפיון תוזמן לכנסת
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים