שתף קטע נבחר

הצרות של פולקסווגן: הפסד ראשון ב-15 שנים

קונצרן הרכב הגרמני צפוי לחשוף הפסדים בנתוני הרבעון החולף, לראשונה ב-15 השנים האחרונות. לפי הערכות, חשיפת תוכנת הטעיית בדיקות הזיהום עלתה לגרמנים עד עתה עשרות מיליארדי דולרים, וזה עוד לא הסוף

הפסד רבעוני לפולקסווגן, לראשונה ב-15 שנים. מתיאס מולר, האיש שהחליף את מרטין וינטרקורן המתפטר בראש קונצרן הרכב פולקסווגן, צפוי לחשוף נתוני רבעון מאד מאכזבים. לפי בלומברג, השורה התחתונה בדו"ח שיציג מולר לסיכום הרבעון האחרון תבטא הפסד תפעולי של כ-3.6 מיליארד דולר (כ-14 מיליארד שקלים) לחודשים יולי-אוגוסט-ספטמבר. כל זאת כאשר ברקע שערוריית תוכנת הטעיית בדיקות הזיהום הצפויה לעלות לקונצרן עשרות מיליארדי יורו נוספים. תהיה זו פעם ראשונה ב-15 השנים האחרונות בה פולקסווגן מציגה הפסד רבעוני. בתקופה המקבילה אשתקד רשם הקונצרן רווח בשיעור דומה להפסד הצפוי כעת. 

 

"פולקסווגן רימתה בבדיקות זיהום אוויר"

הדיזלגייט של פולקסווגן – מחשיפה ועד התפטרות

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

מאז התפוצצה פרשת תוכנת הטעיית בדיקות הזיהום לפני מספר שבועות, מצוי קונצרן הרכב - שכבש זמנית את תואר "הגדול בעולם" - בצרות שונות. מלבד השאלות המשפטיות שצפויות להעסיק מומחים במשך לא מעט שנים (לפי הערכות) וקנסות עתק שיגיעו במקביל או אף לפני כן, החברה תנסה לשקם את תדמיתה בציבור. מיצרנית שנתפסת ככזו שתעשה הכל על מנת למכור כלי רכב, לרבות זיהום אוויר קשה - עד פי 40 המותר - והטעיית צרכנים צינית, למשווקת רכב ראויה הטוענת אמת בפרסומיה. אין לאיש ספק באשר ליכולת של הגרמנים לשרוד את התקופה הקשה, אך אף אחד לא מוכן לנבא כיצד יעשו זאת במינימום הפסד. בהקשר זה יש להזכיר כי פולקסווגן איבדה עשרות אחוזים מערכה מאז נחשפה הפרשה.

 

לאחר כניסתו לתפקיד, הסביר מולר כי פולקסווגן צפויה לשנות את אופיה. להערכתו, יעברו מספר שנים עד שהקונצרן יצליח להשתקם באופן מלא. בינתיים הכריז כי פרויקטים שאינם נחוצים במיוחד יבוטלו או לפחות יוקפאו בשלב זה. בנוסף הוכרזו קיצוצים במחלקות מסוימות, פיטורים בהיקף נרחב והשקעות עתידיות לא יבצעו. נתוני הדו"ח צפויים להתפרסם ביום רביעי (28.10).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
פולקסווגן
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים