שתף קטע נבחר

פיאט קרייזלר מכריזה על 2 קריאות לתיקון

יצרנית הרכב האיטלקית-אמריקאית פרסמה שתי קריאות לתיקון - האחת לדודג' ג'רני בשל כשל בבלמים והשנייה לג'יפ גרנד צ'ירוקי עקב בעיה בכריות האוויר

חברת פיאט קרייזלר אוטומובילס (FCA), הקונצרן שמורכב מפיאט האיטלקית וקרייזלר האמריקאית, מכריזה על שתי קריאות לתיקון לכ-900 אלף מכוניות.

 

 

בקריאה הראשונה מעורבות 284 אלף מכוניות מדגמי 2003 של ג'יפ ליברטי (שלא שווק בישראל) ודגמי 2004 של ג'יפ גרנד צ'ירוקי (שנמכר גם אצלנו). הסיבה - כריות האוויר עשויות להיפתח באופן לקוי, עובדה שהובילה לכך ששבעה בני אדם נפגעו, כך על-פי נתונים שפרסמה FCA. לקריאה לתיקון אין קשר לפרסת כריות האוויר של טאקאטה היפנית, שהובילה למותם של למעלה מ-10 בני אדם ולשורת קריאות לתיקון שכוללות עשרות אלפי מכוניות משלל מותגים בישראל, ומיליוני מכוניות ברחבי העולם.

 

 

בקריאה לתיקון השנייה, היצרנית תזמן כ-276 אלף יחידות מדגם דודג' ג'רני, הנמכר אף הוא בישראל, בגין כשל אפשרי במערכת מניעת נעילת הגלגלים בבלימה (ABS). מהודעת FCA עולה כי חדירת מים למנגנון עשויה להוביל לכך שמערכת ה-ABS ומערכת בטיחות נוספת - בקרת היציבות האלקטרונית (ESC) - לא יתפקדו במקרה הצורך.

 

נכון לעתה לא ידוע כמה מכוניות יוזמנו לקריאה לתיקון בישראל. מחברת מכשירי תנועה נמסר כי עדיין לא התקבל מידע בנושא מהיצרנית.

 

חשוב לשים לב כי בניגוד למדינות רבות בעולם, בישראל חובה להיענות לקריאה לתיקון. התקנות אף קובעות תקופה מרבית טרם ננקטות סנקציות כנגד בעל הרכב - הקפאת חידוש הרישיון - שישה חודשים מיום קבלת ההודעה. כמקובל בעולם, בעל הרכב אינו נדרש לשלם דבר בעבור הבדיקה ותיקון הרכב.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים