שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צילום: רועי צוקרמן
    קיה קרניבל במבחן דרכים: למשפחה המורחבת
    המיניוואן הגדול של קיה נראה מרשים, מציע מרווח לשמונה נוסעים בוגרים ומנוע חזק. האם הוא מסוגל לטעון לכתר מוביל המשפחה האידאלי?
    • שנת השקה: 2014
    • קטגוריה: מיניוואנים בגודל מלא (קבוצה מעל מיניוואנים גדולים)
    • מתחרים לדוגמה: סאנגיונג רודיוס, קרייזלר וויאג'ר
    • מחיר התחלתי: 219 אלף שקל
    • מחיר רכב המבחן: 219 אלף שקל
    • מערכות בטיחות מתקדמות: אין

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    מיניוואנים גדולים באמת, המיועדים להסעת שבעה מבוגרים (או יותר) בנוחות, הם זן נכחד. ובמצב בו התחרות אינה קשה, יצרניות נוטות לקפוא על השמרים. לא כאן - אם לשפוט מהעיצוב החיצוני המרשים ומתא הנוסעים נדיב המידות.

     

    הקרניבל - שגדול משמעותית ממיניוואנים אירופאים דוגמת פורד גלאקסי וסיאט אלהמברה, מציע מרווח מרשים מאוד בכל שמונת המושבים. באופן ממש חריג, הגישה לשלושת המושבים בספסל האחורי נוחה והמרווח בהם מספק גם למבוגרים. ובנוסף, תא המטען נותר גדול (גם אם רצפת ההטענה אינה מהנוחות) גם כאשר מסעדי המושבים ניצבים. הוא כמובן הופך לענק כאשר הם מקופלים.

     

    איכות התא מרשימה - במיוחד ביחס למתחרים הישירים שחלקם יקר משמעותית - והקרניבל מציע איכות הרכבה טובה מאוד ואיכות חומרים טובה (אבל לא מצוינת). הנדסת האנוש טובה לרוב - כולל קיפול נוח של המושבים ותפעול מרבית מערכות הרכב, אך מערכת המולטימדיה (התקנה מקומית) אינה מהמוצלחות.  

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

    נוחות הנסיעה ממוצעת בלבד, ואינה משתווה לזו שמציעים חלק מהמתחרים הקטנים יותר. לקרניבל נטייה מעייפת לקפץ ולהתנדנד, ולמרות תנוחת נהיגה טובה ומושבים נוחים למדי, הנוחות בנסיעות ארוכות מאכזבת - במיוחד כאשר לוקחים בחשבון שמיניוואן גדול אמור לצבור מרחקים בנוחות. בידוד רעשי רוח וכביש סביר בלבד, בידוד רעשי המנוע טוב.

     

    למרות מידותיו הנדיבות (מאוד), כושר התמרון העירוני של הקרניבל טוב, בין היתר תודות לראות טובה לפנים (למעט הקורה הקדמית שמסתירה יותר מהרצוי) ולאחור. מנגד חבל שמראת הצד של הנהג נעדרת את הקימור שקיים במכוניות בתקינה אירופית - וכתוצאה מכך יוצרת שטח גדול שאינו נראה לנהג.

     

     

     

    3א'. התנהגות ואבזור בטיחות

    היכולת הדינמית של הקרניבל יותר ממספקת לשימוש הצפוי. לרכב אחיזת כביש טובה והיגוי מהטובים שפגשנו בקיה, וסביר בסך הכל. מנגד, לרכב נטייה לרכון הצידה יותר מהרצוי בפניות (זוויות גלגול), במיוחד בהתחשב בנוחות הבינונית. כושר הבלימה היה סביר בלבד מבחינת תחושת הדוושה, אם כי עוצמת הבלימה והעמידות לעומס היו טובות.

     

    הקרניבל מוצע בישראל ברמת אבזור אחת, הכוללת שש כריות אוויר ובקרת יציבות בלבד. למרות שמדובר במוביל נוסעים לא זול, הקרניבל אינו מצויד כלל במערכות בטיחות מתקדמות - והציון בסעיף זה נפגע עקב כך. גם היעדרה של בדיקת בטיחות של ה-Euro NCAP (הקרניבל החדש לא נמכר באירופה) פגעה בציון.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה

    דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו
    דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

     

    בקרת יציבות אלקטרונית

    בקרת יציבות אלקטרונית

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    4. מנוע ותיבת הילוכים

    הקרניבל מיוצר אמנם בקוריאה, אך ביבואנית בחרו (בהיעדר תקינה אירופית) לייבאו דווקא בתקינה אמריקאית - ובהתאם להציע אותו באופן די חריג עם מנוע בנזין גדול נפח. יחידת הכוח, בנפח 3.3 ליטר (V6), מפיקה 276 כ"ס ו-34.4 קג"מ ב-5,200 סל"ד. כמצופה, המנוע חזק וגמיש ומציע ביצועים מרשימים, תוך שהוא נעזר בתיבת שישה הילוכים בעלת העברות הילוכים מהירות וחלקות למדי. השרירים הזמינים גם מאפשרים לנסוע בסל"ד נמוך ולהימנע מרעש מיותר, אם כי גם כאשר נדרשים להגיע גבוה המנוע אינו רועש והצליל שהוא מפיק נעים לאוזן.

     

    מנגד, תצרוכת הדלק גבוהה מאוד. במסלול המבחן הארוך (שכלל יותר נהיגה בינעירונית מהרגיל) זו עמדה על 7.3 ק"מ לליטר - אמנם לא מאוד רחוק מהנתון הרשמי (8.9, פער של 18%), אך בכל מקרה נתון מאוד לא מרשים שפגע בציון בסעיף זה. 


    נתוני פליטת מזהמים קיה קרניבל

    נתוני פליטת מזהמים קיה קרניבל
    ציון ירוק 276
    דרגת זיהום 14

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    5. אבזור ומחיר

    רכב המבחן היה ברמת האבזור היחידה של הקרניבל, EX. בתמורה ל-219 אלף שקל תקבלו חישוקי "18 קלים, מערכת מולטימדיה עם שקע AUX ושלושה שקעי USB (מתוכם שניים במתח גבוה לטעינה מהירה), קישור בלוטות', מושב נהג חשמלי, דלתות צד אחוריות חשמליות שנפתחות גם בשלט רחוק, וילונות צד ליושבים מאחור, חיישני חנייה אחוריים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים (שליטה לנהג, לנוסע הקדמי וליושבים בשורה השנייה), פתחי איוורור לשתי השורות מאחור ובקרת שיוט. מדובר באבזור מכובד ובתג-מחיר נמוך ביחס לתחרות הישירה.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

     

     

    ציון כולל וסיכום

    + מרווח אמיתי לשמונה, שימושיות, ביצועים, תמורה למחיר

    - תצרוכת דלק, נוחות, מערכות בטיחות מתקדמות

     

    ולבסוף: אם אתם זקוקים למיניוואן גדול ומרווח באמת, קיה קרניבל החדש הוא האפשרות המובילה עבורכם. תא הנוסעים שלו נדיב, איכותי ומצויד באופן מספק, תג המחיר יותר מסביר והביצועים מרשימים. מנגד, אם אתם יכולים להסתפק במרווח מצומצם יותר - כדאי לשים לב שמיניוואנים עם שבעה מושבים - גדולים וקומפקטיים - יציעו תצרוכת דלק עדיפה וכושר תמרון עירוני טוב יותר, במחיר נמוך משמעותית.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)


    קיה קרניבל | רמת אבזור: EX

    קיה קרניבל | רמת אבזור: EX
    מנוע 6 צילינדרים, 24 שסתומים
    נפח / סוג דלק 3.3 ליטר / בנזין
    הספק מרבי 276 כ"ס ב-6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 34.3 קג"מ ב-5,200 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
    מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / שמונה
    אורך 511.5 ס"מ
    רוחב 198.5 ס"מ
    גובה 175.5 ס"מ
    בסיס גלגלים 306 ס"מ
    משקל 2,130 ק"ג
    נפח תא מטען 960 ליטר
    מידת גלגלים וסוג חישוקים 235/60-18 עם חישוקים קלים
    100-0 קמ"ש 7.4 שניות
    מהירות מרבית 190 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 8.9 ק"מ לליטר
    תצרוכת דלק (מבחן) / פער 7.3 ק"מ לליטר / 18%-
    פליטת פחמן דו-חמצני 257 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 15 מתוך 15 (1 הטוב ביותר)
    מחיר לגרסה שנבחנה 219 אלף שקל
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) לא נבחן
    דירוג בטיחות משרד התחבורה 1 מתוך 8 (8 הטוב ביותר)
     

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: רועי צוקרמן
    קיה קרניבל
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    קיה קרניבל
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    קיה קרניבל
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    קיה קרניבל
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    קיה קרניבל
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    קיה קרניבל
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    קיה קרניבל
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים