שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    לנצ'יה מציגה: כשלון מהדהד במבחן בטיחות

    מכונית המיני של לנצ'יה, האפסילון, זכתה ל-2 כוכבים בלבד במבחן Euro NCAP - הנמוך ביותר מאז הכשלון של לנדווינד הסינית בשנת 2010. גם לב.מ.וו Z4 אין סיבה לגאווה עם 3 כוכבים, אך מכוניות נוספות של ב.מ.וו, מרצדס, יגואר, לקסוס, קיה ורנו זכו לציונים גבוהים

    לנצ'יה אפסילון כשלה במבחן הבטיחות האירופי, והמלצת ה-Euro NCAP ברורה: רכשו רכב אחר. מכונית הסופר-מיני היוקרתית זכתה לציון בטיחות של שני כוכבים בלבד, הנמוך ביותר מאז נבחנה בשנת 2010 לנדווינד CV9 הסינית. האפסילון כשלה בהגנה על מבוגרים עם ציון של 44% בלבד, אף הוא הנמוך ביותר מאז אותו מבחן מביך.

     

    לנצ'יה אפסילון:

     

    האפסילון זכתה ל-0 נקודות בדיוק במבחן הבטיחות החדש והמחמיר של הארגון, במסגרתו מכוניות מרוסקות חזיתית בחפיפה מלאה, בנוסף למבחן החפיפה החלקית המסורתי. ואם להוסיף חטא על פשע, אחד מרכבי המבחן התלקח לאחר הריסוק בעקבות קצר בחיבור המצבר, שהוביל להדלקת נוזל בלמים שנזל ממיכל השימור. לנצ'יה הודיעה בתגובה שתבחן את הסיבות לכשל ותבצע קריאה לתיקון של הדגם.

     

    ב.מ.וו Z4: 

     

    "מבחינת בטיחות, האפסילון החדשה עושה מעט מאוד כדי לשמר את מורשת המותג המפורסם", כותב הארגון בהודעה שמסקנותיה חריפות באופן חריג: "צרכנים המודעים לבטיחות יכולים למצוא אפשרויות טובות בהרבה בשוק כיום". ה-Euro NCAP נמנע לרוב ממתן המלצות רכישה או אי-רכישה ישירות, ומסתפק בדירוג האובייקטיבי של המכוניות.

     

    יגואר XF: 

     

    מלבד האפסילון, בסדרת המבחנים הגדולה ביותר שפורסמה השנה, נבדקו 15 מכוניות חדשות - שכולן (מלבד רנו טאליסמן) משווקות או ישווקו בקרוב בישראל. ובדומה ללנצ'יה, גם לב.מ.וו יש סיבה למבוכה - לאחר שה-Z4 הספורטיבית מתוצרתה דורגה בציון מביך של שלושה כוכבי בטיחות, בשל רמת הגנה נמוכה למבוגרים ואבזור בטיחות דל. 


    מבחן הבטיחות של Euro NCAP, דצמבר 2015

    מבחן הבטיחות של Euro NCAP, דצמבר 2015
    המכונית ציון כולל הגנה על מבוגרים הגנה על ילדים

    הגנה על

    הולכי רגל

    דירוג מערכות בטיחות
    אופל אסטרה 5 כוכבים 86% 84% 83% 75%
    אינפיניטי Q30 5 כוכבים 84% 86% 91% 81%
    ב.מ.וו X1 5 כוכבים 90% 87% 77% 74%
    ב.מ.וו Z4 3 כוכבים 69% 61% 91% 46%
    יגואר XE 5 כוכבים 92% 82% 81% 82%
    יגואר XF 5 כוכבים 92% 84% 80% 83%
    לנצ'יה אפסילון 2 כוכבים 44% 79% 64% 38%
    לקסוס RX 5 כוכבים 91% 82% 79% 77%
    מיני קלאבמן 4 כוכבים 90% 68% 68% 67%
    מרצדס GLC 5 כוכבים 95% 89% 82% 71%
    ניסאן NP300 נאבארה 4 כוכבים 79% 78% 78% 68%
    קיה אופטימה 5 כוכבים 89% 86% 67% 71%
    קיה ספורטאז' 5 כוכבים 90% 83% 66% 71%
    רנו טאליסמן 5 כוכבים 86% 84% 68% 76%
    רנו מגאן 5 כוכבים 88% 87% 71% 71%
    רף המינימום ל-5 כוכבים 80% 75% 60% 65%

     

    מנגד, ב.מ.וו יכולה לראות עצמה כמרוצה בדגם אחר שנבחן - ה-X1 החדש. רכב הפנאי הקומפקטי זכה לחמישה כוכבים וניקוד גבוה, כמעט ללא הערות שליליות מצד הארגון. זאת למעט רמת הגנה שהוגדרה כ"גבולית" ליושבים מאחור במקרה של פגיעה מאחור (פגיעת צוואר המכונה "צליפת שוט").

     

    מרצדס GLC: 

     

    את הציון הגבוה ביותר בסדרה האחרונה רשם רכב הפנאי מרצדס GLC, מחליפו של ה-GLK, עם חמישה כוכבים ורמת הגנה על מבוגרים שדורגה בניקוד 95%. ה-GLC הציג רמת בטיחות נאה גם במבחני הגנה על ילדים, הולכי רגל ובדירוג מערכות הבטיחות - שנבחנו במפרט גבוה מזה המוצע בישראל: תשע כריות אוויר, מערכת בלימת חירום אוטונומית, מגביל מהירות והתראת סטייה מנתיב.

     

    קיה ספורטאז': 

     

    רכב הפנאי הקומפקטי של קיה, הספורטאז' החדש, והמשפחתית הגדולה קיה אופטימה, זכו אף הם לציוני בטיחות גבוהים, עם דירוג כולל של חמישה כוכבים. שניהם ספגו עם זאת ביקורת קלה בגין רמת הגנה "גבולית" על צוואר הנוסעים בפגיעה מאחור.

     

    רנו מגאן: 

     

    בחמישה כוכבים זכו במבחן האחרון גם רנו מגאן וטאליסמן, לקסוס RX, יגואר XE ו-XF, אופל אסטרה ואינפיניטי Q30. כנגד יגואר XF ואופל אסטרה השמיע ה-Euro NCAP ביקורת מכיוון שדלתות צד נפתחו במבחני פגיעה צדיים. שני דגמי יגואר הציעו רמת הגנה "גבולית" כנגד פציעת צוואר ליושבים מאחור בתאונה אחורית.

     

    מיני קלאבמן: 

     

    במבחן השתתפו גם מיני קלאבמן וניסאן NP300 נבארה. שני כלי הרכב לא הצליחו לעמוד בסף הנדרש לחמישה כוכבים, והסתפקו בארבעה כוכבים בלבד. במקרה של הקלאבמן, רמת ההגנה על ילדים הייתה נמוכה מהנדרש וכך גם דירוג מערכות הבטיחות. בארגון הסבירו שהקלאבמן הפסידה נקודות מכיוון שניתוק כרית אוויר קדמית בצד הנוסע, אינו מוצע כאבזור תקני ועל-כן לא ניתן להושיב מלפנים ילד בגרסאות הבסיס. גם רמת ההגנה על ראש ילד בן 3 בספסל האחורי הייתה מאכזבת.

     

    אופל אסטרה: 

     

    הנאבארה הפסיד את הכוכב החמישי בגלל רמת הגנה לא מספקת על מבוגרים - בפרט רמת הגנה "עלובה" בתאונה חזיתית ליושבים מאחור ועל הצווואר בתאונה אחורית. גם הנאבארה פספס את הציון המינימלי הנדרש לחמישה כוכבים בדירוג מערכות הבטיחות.

     

    ב.מ.וו X1:

     

    יגואר XE: 

     

    אינפיניטי Q30: 

     

    רנו טאליסמן: 

     

    לקסוס RX: 

     

    ניסאן NP300 נאבארה: 

     

    קיה אופטימה: 

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לנצ'יה אפסילון
    לקסוס RX
    קיה ספורטאז'
    רנו מגאן
    אופל אסטרה
    מרצדס GLC
    מיני קלאבמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים