שתף קטע נבחר

מצעד התלונות המרגיזות לשנת 2015

פרויקט מיוחד של ynet והמועצה הישראלית לצרכנות מזמין אתכם לבחור את התלונה המרגיזה ביותר לשנה החולפת. מדרישת תשלום על שירות דמיוני ועד להבטחות שווא לתיירים. על מה הכי הרבה התלוננתם השנה?

עם בוא השנה האזרחית החדשה שמתקרבת פרוייקט משותף של ynet  והמועצה הישראלית לצרכנות  ריכז עבורכם את עשרת תלונות הצרכנים המרגיזות ביותר ל-2015 בתקווה לשנה חדשה טובה יותר. למעלה מ-40 אלף תלונות התקבלו בשנה החולפת במועצה לצרכנות וכל אחת יותר מטרידה מקודמתה.

 

היה נבון: לכו תתלוננו, אבל תעשו את זה נכון

מצעד תלונות הצרכנים: חנויות החשמל בראש

 

כל התלונות המובאות כאן הן אמיתיות, אך הסיפורים נערכו, שמות החברות הושמטו והשמות המוצגים בדויים על מנת לשמור על דיסקרטיות של המתלוננים. אז מי תהיה התלונה הזוכה? הצביעו והשפיעו.

 ( צילום: shutterstock ) ( צילום: shutterstock )
( צילום: shutterstock )
 

1. לא התפללה מספיק חזק לזיווג

"רוצים להתחתן בשנה הקרובה? שלמו 2,315 שקלים, (מחיר מבצע!),  ומובטחת לכם חופה וקידושין בתוך 12 חודשים". מעיין, רווקה שנואשה מעולם הדייטים, הלכה שולל אחרי הבטחות של רב, שפיתח "שיטה ייחודית" למציאת הזיווג המיוחל. לאחר שהעבירה לו את התשלום ולא מצאה את החתן המיועד בפרק הזמן המובטח, ביקשה לקבל את כספה בחזרה. הרב טען כי היא לא התפללה מספיק חזק, ולכן האַשְמה באי מציאת הזיווג טמונה בה. 

 

מה הסטטוס העדכני? בית העסק לא החזיר את הכסף לשני. התיק הופנה לבדיקה טרם ניסוח כתב תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות - שירות חינמי של המועצה לצרכנות, למקרים בהם בית העסק מסרב להחזיר לצרכן את זכויותיו.

 

* דרגו מ-1-5, כש-5 מייצג את המרגיז ביותר

 

 

 

 

 

2. תרמית הסלולר לזוג הקשישים

זוג קשישים ניגשו לתחנת שירות של אחת מחברות הסלולר במטרה לתקן מכשיר סלולרי שבו הם משתמשים. נציגת השירות הציעה להם לעדכן את תנאי החבילה ועל הדרך לקבל שני טאבלטים במתנה. הקשישים הסבירו לנציגה כי אינם מסתדרים עם מכשירי מגע ולכן אין להם צורך בטאבלט. "זו תהיה מתנה נהדרת לנכדים", אמרה הנציגה וציידה אותם במחשבי הלוח.

 

כשקיבלו הקשישים את החשבונית החודשית הם הופתעו לגלות שחויבו בסכום נכבד על הטאבלטים שקיבלו מנציגת השירות.

 

מהו הסטטוס העדכני? העסקה בוטלה, הכסף הושב לקשישים. 

 

* דרגו מ-1-5, כש-5 מייצג את המרגיז ביותר

 

 

3. הסבר פניך לתייר 

תיירת בריטית שנפשה בישראל רכשה מתנות ומזכרות לחבריה. באחת החנויות הובטח לה כי תקבל החזר מע"מ על כל רכישותיה, שהגיעו לסכום של 700 שקלים. המוכרת ציידה את התיירת החביבה בטופס מיוחד והסבירה לה כי עליה לגשת איתו לעמדה בשדה התעופה. התיירת ששמחה כי תקבל החזר על הוצאותיה עשתה כדברי המוכרת וניגשה בשדה התעופה לעמדה, שם כבר טרחו לצנן את ההתלהבותה. הסבירו לה כי אינה יכולה לקבל החזר, מכיוון שהחנות לא שילמה את האגרה השנתית.

 

מהו הסטטוס העדכני? המועצה השיבה לתיירת את כספה והיא מצידה החליטה לתרום אותו לוועד למען החייל.

 

* דרגו מ-1-5, כש-5 מייצג את המרגיז ביותר

 

 

4. סוף שבוע בלהות

זוג ממרכז הארץ נסע לסוף שבוע במלון בגליל. באתר המלון נכתב כי במקום מוגשות ארוחות גורמה ושהחדרים ברמה גבוהה. את פניהם של הזוג קיבל עכביש חביב על הוילון, דוד המים החמים לא עבד והמזגן היה מקולקל. אנשי התחזוקה לא הצליחו לפתור את התקלות השונות, ואם כל זה לא מספיק, השיא היה האוכל שלדברי הזוג לא היה ראוי למאכל אדם. בקיצור סוף שבוע מסרטי האימה. בית המלון סירב לפצות את הזוג והתעלם מכל פניותיהם.

 

מהו הסטטוס העדכני? תלונה חדשה שהתקבלה, כרגע בבדיקה.

 

* דרגו מ-1-5, כש-5 מייצג את המרגיז ביותר

 

 

5. ויטמינים מסוכנים

במרכז יום לקשיש עורכים מדי פעם סדנאות והרצאות של גורמי חוץ. את אחת הסדנאות ערכה אשת מכירות של חברת תוספי תזונה, ששכנעה קשישה, חולה כרונית, לרכוש תוספי תזונה מסוימים. הקשישה הסבירה לנציגת המכירות כי היא נוטלת תרופות שונות, אך הנציגה אמרה לה שאין מניעה לקחת את תוספי התזונה יחד עם התרופות שהיא נוטלת.

 

הקשישה רכשה ממיטב כספה תוספי תזונה בסכום של 550 שקלים, אך כשהגיעה לביקור אצל הרופאה נאסר עליה להשתמש בתוספים עקב סכנה לבריאותה. חברת התוספים מסרבת לבטל את העסקה ולהחזיר לקשישה את כספה.

 

מהו הסטטוס העדכני? הנושא בבדיקה על ידי המועצה.

 

* דרגו מ-1-5, כש-5 מייצג את המרגיז ביותר

 

 

 

6. יום הולדת שלא צנח

מיכל החליטה להגשים את חלום לשני בניה, ורכשה עבור יום הולדתם חבילת צניחה חופשית זוגית עליה שילמה 1789 שקלים באמצעות אתר קופונים, באחד היישובים בצפון הארץ. נרגשים ושמחים התקשרו הבנים לתאם את הצניחה המשותפת, אך אז נאמר להם שעקב המצב הביטחוני בצפון כל הצניחות מבוטלות.

 

מיכל ביקשה לבטל את העסקה ולקבל את כספה בחזרה, אך חברת הקופונים סירבה להחזיר לה את כספה והוצע לה להחליף את החבילה במוצר או בשירות אחר.

 

מהו הסטטוס העדכני? בית העסק עדיין לא החזיר את הכסף ללקוחה. התיק הופנה לבדיקה לפני ניסוח כתב תביעה לתביעות קטנות.

 

* דרגו מ-1-5, כש-5 מייצג את המרגיז ביותר

 

 

 

7. תלתל סורר 

שני מתל אביב, מתולתלת מלידה, תמיד רצתה שיער חלק. היא ניגשה לאחת המספרות המציעות שירותי החלקת שיער ובהמלצת מעצב השיער רכשה מנוי לארבעה טיפולי החלקה בעלות של 3360 שקלים. בעל המקום הבטיח לה כי הוא משתמש בחומרים אורגניים ושהטיפול מתאים לסוג שיערה. לאחר הטיפול הראשון שני לא הרגישה בשינוי משמעותי, ולכן הציע לה בעל המספרה טיפול נוסף ללא עלות (בלי קשר לשלושת הטיפולים הנוספים שעליהם שילמה מראש).

 

אחרי הטיפול הזה החלה אצלה נשירת שיער אינטנסיבית, ושני הבינה כי הטיפולים לא רק שלא מיטיבים עם שיערה אלא גורמים לה לנזק רב והחליטה להפסיקם ונשארה עם שלושה טיפולים שעליהם שילמה מראש ולא הייתה מעוניינת לממש אותם. השיער אומנם חזר לצמוח מאז, אך בעל המקום סירב לבטל את העסקה ולהחזיר לשני את כספה.

 

מהו הסטטוס העדכני? בעקבות התערבות המועצה העיסקה בוטלה והכסף הושב לצרכן.

 

* דרגו מ-1-5, כש-5 מייצג את המרגיז ביותר

 

 

8. דרישת תשלום על שירות דימיוני

בוקר בהיר אחד קיבל אביה של רויטל דרישת תשלום מעו"ד על סך 2,232 שקלים והתראה טרם נקיטת הליכים משפטיים. בדרישה נכתב כי רויטל נרשמה בשנת 2007, לשירותים דיגיטליים מסוימים. רויטל אומנם לא קיבלה שום שירות בפועל, אך זה לא מנע מעורך הדין לאיים בתביעה אם התשלום לא יתבצע בצורה מיידית.

 

מהו הסטטוס העדכני? התופעה מוכרת, ובמועצה התקבלו מאות תלונות בנושא. הוגשה תביעה ייצוגית בשם המתלוננים בתקווה להשיב את כספם ופיצוי על עוגמת נפש. המועצה הדריכה את הצרכנים כיצד לפעול וכן ניסחה הצעת-חוק שתימנע מכתבים מעורכי-דין המאיימים בדרישת תשלום לפני שביררו את עובדות החוב עם הצרכן.

 

* דרגו מ-1-5, כש-5 מייצג את המרגיז ביותר

 

 

9. אודישן ללא מוצא

שתי בנותיה של חגית, בנות 9 ו-10, נרשמו בחברה לאיתור כישרונות. חגית קיבלה טלפון ממלהקת של סדרות טלוויזיה, שזימנה אותה ואת בנותיה לפגישה שבה הבנות צולמו ועברו אודישן. בפגישה שנערכה לאחר מכן עם הבנות והמלהקת, הובטח לילדות קריירה זוהרת ותפקידים נוצצים במגוון סדרות וסרטים, בתנאי כמובן שהן מתחייבות על תשלום בסך 4783 שקלים. הנציגה אף הגדילה וציינה בפני חגית והבנות הנרגשות כי ההשקעה תחזיר את עצמה מהר מאוד.

 

חגית הסכימה לשלם את הסכום הנדרש בכל חודש, אך מאז הבנות יושבות בביתן ושום טלפון להזמנות לאודישנים או לסדרה נוצצת עדיין לא התקבל. 

 

מהו הסטטוס העדכני? בית העסק לא החזיר את הכסף ללקוחה. התיק הופנה לבדיקה טרם ניסוח כתב תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות.

 

* דרגו מ-1-5, כש-5 מייצג את המרגיז ביותר

 

 

10. הפתעה מאוחרת 

רפי רצה להפתיע את אשתו לכבוד יום הולדתה, והזמין למקום עבודתה זר פרחים ומארז שוקולד. בשיחת הטלפון ציין רפי שזה יום הולדתה והיא מסיימת לעבוד בשעה 13:00, ולכן המשלוח חייב להגיע אליה עד לשעה זו. נציג ההזמנות התחייב בפניו שהמשלוח יגיע בזמן.

 

כשהשעון הראה את השעה 13:00 והפרחים טרם הגיעו, מיהר רפי להתקשר למוקד ההזמנות, ושם הבטיחו לו שהזר יגיע אליה מיד. בסופו של דבר השליח הגיע באיחור של שעתיים והעניק לאשתו של רפי את הזר ליום הולדתה.

 

מהו הסטטוס העדכני? הצרכן זוכה, המשלוח בוטל.

 

* דרגו מ-1-5, כש-5 מייצג את המרגיז ביותר

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים