שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    דני יסדר: כך מתאם דני נוימן פגישות במשרדי ממשלה תמורת תשלום
    במסגרת תחקיר בחדשות ערוץ 2 נחשף כי כדורגלן העבר ופרשן הטלוויזיה גובה אלפי דולרים מגורמים מסחריים על מנת לקדם פגישות ואינטרסים במוסדות השלטון: "אני מקושר מאוד לכמה משרדי ממשלה. כולם חברים שלי". נוימן בתגובה: "אני לא מאכער". שר התחבורה: "דבריו הם שקר בוטה ודיבה"

     

    דני יסדר. תחקיר ערוץ 2 על דני נוימן    (קרדיט: באדיבות חדשות 2, מתוך המהדורה המרכזית)

    דני יסדר. תחקיר ערוץ 2 על דני נוימן    (קרדיט: באדיבות חדשות 2, מתוך המהדורה המרכזית)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    "אני עושה עם כולם (עסקאות) אני עוזר גם לכולם. תחשוב על דברים שאתה צריך במשרדי ממשלה. אם צריך נקבע פגישה גם עם ישראל (כץ)". פרשן הכדורגל הפך מאכער המקצר הליכים במסדרונות השלטון תמורת כסף: שחקן העבר ואיש הערוץ ה-1 דני נוימן מציע את שירותיו לגורמים מסחריים חיצוניים בתמורה לאלפי דולרים כמתווך ישירות למנכ"לי משרדים ממשלתיים. בתחקיר של חיים ריבלין ומיכל פעילן ששודר הערב (ג') בחדשות 2 תועד נוימן מציע את קשריו האישיים והמפלגתיים כדי לקדם אינטרסים מסחריים של גופים שלא ידע כי הם פיקטיביים.

     

    "אני לשמחתי הרבה שייך למפלגה הנכונה מבחינה עסקית", אמר נוימן ותועד במצלמה נסתרת. "אני מקושר מאוד מאוד לכמה משרדי ממשלה, משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, התחבורה, העבודה והרווחה, הפנים, האנרגיה, כל השרים, היועצים והעוזרים הם חברים אישיים שלי".

     

    התחקירנית התחזתה לנציגת חברת אוטובוסים בינלאומית המבקשת לבחון התמודדות על מכרז קרוב להפעלת קווי תחבורה עירוניים בדרום. לנוימן היא אמרה שלפני שהיא עושה צעד כלשהו, החברה מבקשת לפגוש את מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי (בפנייה יזומה אל נוימן נאמר לו כי זליג רבינוביץ, עד לא מזמן איש כל יכול ברשות השידור, הוא מקור הפנייה).

     

    "אני עושה הכול בצניעות, הכול ביושר, מעולם אין אצלי מעטפות, הכול אצלי על השולחן", הוא אומר לה בפגישה בבית קפה בירושלים. "אני משתף את האנשים. אני יקרן, זה נכון, אבל אני מספק את הסחורה. אתם בטח רוצים שאני אהיה בפגישה, בוודאי... מה אני אגיד לך... 5,000 דולר, אני לא רוצה להגיד 10,000 כמו שלקחתי לחברה אחרת שדאגתי להם בנושאים של ייבוא אוטובוסים".

     

    הפרטים נסגרים במפגש במהרה ונוימן מתקשר ללשכת מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי:

     

    נוימן: "מה שלומך? יופי מותק, איך את? עובדים קשה? אני רוצה שתקבעי לי פגישה עם עוזי, חייב אותו בדחיפות ובבהילות, חשוב לי מאוד כי אני מהנציגים שלהם בארץ. אה, אצל ישראל (השר ישראל כץ)... תגידי לעוזי זה בהול".

     

    נוימן ממשיך ומבטיח לתחקירנית: "הוא אצל ישראל. אם צריך נקבע פגישה גם עם ישראל. קודם עם עוזי, נראה לאן זה הולך, מקסימום נביא את נשיא החברה לפגישה עם השר, נקבע פגישה עם השר".

    דני נוימן (צילום: מור שאולי) (צילום: מור שאולי)
    דני נוימן(צילום: מור שאולי)

    בשלב אחר של הכתבה הוצג תחקירן חדשות 2 כיעקב, נציג חברה המבקשת לקדם תקנה שתחייב כל נהג להחזיק - לצד משולש ואפוד זוהר - גם צ'קלקה למקרה של עצירה בשולי הכביש. בתוך זמן קצר נקבעת פגישה ובסיומה נרשמים סיכומים לקידום המיזם המופרך שיזמנו.

     

    תחקירן: "אני יודע שזה לוקח זמן ולהעביר תקנה, זה לא פשוט, איזה מפרט שיגידו אני אעשה...לשם כך אני רוצה להגיע לראש הפרמידה".

     

    נוימן: "אני יכול להרים טלפון למנכ"ל ולהגיד לו 'שמע, הכלב ההוא מעכב. בדרך כלל על דברים מהסוג הזה אני גובה 5,000 דולר פלוס מע"מ. לא אגבה ממך 5,000 כי אתה רוצה שאני אלווה אותך גם בהמשך. עם קיום הפגישה, 2,500 דולר פלוס מע"מ, וליווי עד התחלת מכירה. אתה רוצה כולל מכירה או עד מכירה?

     

    "עסקה כזאת צריכה להיות 50 אלף שקל כולל... 10,000 שקל, שזה 25 אלף ו-10 דולר ללוות את התהליך עד שאומרים לך או.קיי. אם יהיו מכשולים בדרך אנחנו נילחם, אני אלך לשר אם צריך ונפעיל את כל העולם ואני מאמין שאנחנו נצליח".

     

    נוימן: אני לא מאכער

    דני נוימן מסר בתגובה: "אינני מאכער. איני פועל בדרכים מפוקפקות ולא מקובלות, אלא אך ורק על פי החוק. הנני עורך דין, ובין שאר עיסוקיי אני מלווה, מייעץ ומקדם פרויקטים. במקרים שתיארתם לא הייתי אמור לקבל תשלום רק עבור ארגון פגישה, אלא פגישה מקדימה, לימוד החומר, נוכחות בפגישות שתיקבענה, ואם ישנה דרישה – המשך ליווי וייעוץ.

     

    "לעניין חברת האוטובוסים, התרשמתי שמדובר בחברה רצינית באירופה, ולאור המצב המדיני סברתי שיועיל למדינת ישראל שחברה בסדר גודל כזה תשתלב בעסקים בארץ. מעולם לא רמזתי על זכייה במכרז של חברה כזו או אחרת.

     

    באשר לפגישה עם התחקירן יעקב, השתכנעתי כי מדובר באביזר בטיחותי שעשוי להציל חיים. גם במקרה זה לא ארגנתי פגישה תמורת תשלום. התשלום היה אמור להיות עבור הפגישה המקדימה, הנסיעה הלוך ושוב לתל אביב והשתתפות בפגישה".

     

    ממשרד התחבורה נמסר: "מנכ"ל המשרד עוזי יצחקי מתייחס לכל רעיון או הצעה לשיפור בתחומי התחבורה, ונפגש מעת לעת עם גורמים חיצוניים. עיתוי הפגישות עם הגורמים המקצועיים נקבע אך ורק על ידי מנהלת לשכתו, וכך היה במקרה של מר דני נוימן. בכל המקרים שבהם התבקש המנכ"ל לבחון הצעות או תקנות שונות, הופנו הפונים לוועדת הניסויים או לגורמים המקצועיים במשרד, כמקובל במקרים כאלה. המנכ"ל לא היה מודע כי מר נוימן מייצג גורמים שונים תמורת תשלום, ואילו הדבר היה מובא לידיעתו, ודאי שהיה נמנע מלהיפגש עמו. אמירותיו התמוהות של מר נוימן על יכולתו להעביר נושאים אצל המנכ"ל גם כאשר הם אינם הגיוניים חסרות כל שחר, שכן כל נושא נבדק על ידי הגורמים המקצועיים, ודעתם היא המכריעה".

     

    שר התחבורה ישראל כץ מסר: "דברי נוימן על ה'שירותים' שהוא יכול לספק הם בבחינת שקר בוטה, דברי לשון הרע ודיבה חמורה ביותר כלפי השר, שמוצג כמי שפועל על פי גחמות של מאכער. אם אכן נאמרו הדברים על ידי נוימן, מדובר בהתרברבות נלוזה ושקרית. המשרד פנה למר נוימן בדרישה להכחיש את הדברים בכתב. השר מבקש להבהיר כי הדברים שהובאו בפנייתכם אינם מוכרים לו, והורה לערוך בדיקה מקיפה מיידית של הטענות, שכן הוא דוחה בתוקף שימוש במאכערים. השר לא יהסס לנקוט יד קשה אם יתברר שיש ממש בדברים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים