שתף קטע נבחר

דקאר 2016 - מירוץ של הפתעות, סיכום מחצית

המחצית הראשונה של ראלי דקאר לא יכולה הייתה להפתיע יותר, הן בתנאי הדרך הן ברשימת הפורשים. וכמובן, מובילי המירוץ

הקסם הגדול במירוץ השטח הקשה בעולם הוא במסע אל הלא נודע, ובהתאם ההפתעות שתמיד יצוצו בדרך. במהלך 37 המירוצים הקודמים של הדקאר, זה קרה תמיד. אבל הפעם, כך נראה, זה קורה הרבה יותר. רק מחצית מירוץ עברה, אבל כבר עתה ברור שגרסת 2016 של מירוץ הסיבולת המפרך תיזכר כמפתיעה במיוחד, עם תנאי דרך ומזג אוויר קשים שהכניעו רבים מהמתחרים הוותיקים והמנוסים ביותר. וטבלאות הדירוג בקטגוריות השונות, מבטאות זאת היטב.

 

מירוץ דקאר 2016. הישרדות, הגרסה המוטורית

 

סבסטיאן לואב - הופעה ראשונה סופר מרשימה ()
סבסטיאן לואב - הופעה ראשונה סופר מרשימה

 

היום (א') ייהנו המתחרים מיום המנוחה, לאחר שחצו את הגבול בחזרה מבוליביה לסלטה שבצפון-מערב ארגנטינה. המשך השבוע ייקח אותם לראשונה במירוץ הנוכחי לקרקע חולית, כולל קטע דירוג בדיונות הידועות לשמצה של פיאמבלה, שיהיה גם לקטע הדיונות הארוך ביותר בהיסטוריה של הדקאר - 278 ק"מ מדודים. לקו הסיום יגיעו המתחרים בשבת (ה-16.1) בעיר רוסריו.

 

האריה חזק לשאוג?

קטגוריית המכוניות נראית לאחר שבוע של מירוץ כתחרות בין שלושה נהגים. וכל השלושה מגיעים מקבוצת הכוכבים האדירה של פיז'ו. לפניהם עדיין מירוץ תובעני והכל יכול לקרות, אבל החששות שהיו לפני הזינוק בנוגע ליכולת של המכונית הצרפתית לשמור על קצב גבוה, נעלמו כלא היו. אחד מנהגי הראלי הגדולים של כל הזמנים, קרלוס סיינז, ממוקם רק שלישי. סטפן פטרהנסל שלזכותו לא פחות מ-11 ניצחונות בדקאר עם מכונית ואופנוע, "רק" שני. ומוביל את הקבוצה והמירוץ לא אחר ה"רוקי" סבסטיאן לואב, נהג הראלי הטוב בהיסטוריה. ארבעה ניצחונות בשישה קטעי דירוג מוכיחים שהצרפתי התאקלם לא רע בכלל, ומלמדים שאם ה-DKR 2008 של פיז'ו תשמור על שלמות מכאנית, קשה עד בלתי אפשרי יהיה לתפוס אותו.

 

 

אגב, האחרון שניצח את הדקאר בהופעתו הראשונה היה אלוף עולם אחר בראלי, ארי ואטנן המעולה ב-1987. באופן סמלי, הוא עשה זאת עם פיז'ו, 205 T16 אימתנית. "לפני המירוץ לא ציפינו להוביל, אבל הרכב מאוד מהיר, התחושה ברכב טובה מאוד ודניאל (אלנה, הנווט המיתולוגי של לואב, ניר בן זקן) מנווט מצוין עם אפס טעויות. קטעי הדירוג הבאים יהיו בעייתיים ועם פער כזה קטן קשה לתכנן אסטרטגיה". אמר לואב בסיום קטע הדירוג שסגר מחצית מירוץ.

 

רביעי אחרי שלישיית האריות הוא מנצח דקאר 2015, נהג קבוצת מיני נאסר אל-עטייה, שלא הסתיר את הפתעתו מהמהירות שמפגינה פיז'ו, ואת התסכול מכך שהוא אינו יכול לשמור על הקצב המהיר שקובעים המובילים. "זה לא יאמן. נהגתי כמו שלא נהגתי בחיים שלי. אם תשאלו את מתיו (באומל, הנווט של נאסר, ניר בן זקן) הוא יאשר שנהגנו בלמעלה מ-100% יכולת. אבל אין לנו סיכוי מול פיז'ו, זה פשוט בלתי אפשרי לתפוס אותם. מהיום הראשון ועד עכשיו הם ניצחו בכל קטע דירוג. הם עשו עבודה טובה וערכו הרבה בדיקות ששיפרו את הרכב בשנה החולפת וכל הכבוד להם. הבעיה היא שמיני לא ממש השתפרה בפיתוח הרכב בזמן הזה".

 

 

חמישי ממוקם בן קבוצתו, מיקו הירבונן, לשעבר נהג באליפות העולם בראלי ו"רוקי" נוסף. השניים הם המתחרים היחידים בעשירייה הראשונה מקבוצת מיני (מנצחת הדקאר בארבע השנים האחרונות) וזאת לאחר שנאני רומה (מנצח 2013) נתקע בבוץ בקטע הדירוג הראשון והפסיד כמעט שעה, שהוציאה אותו מתמונת ההובלה. שלושת צוותי טויוטה; ג'ינל דה וויליה, לירוי פולטר ויזיד אל-ראג'י, הפסידו זמן רב בקטעי הדירוג בהרים הגבוהים (עם שיא של 4,600 מטרים), כיוון שמנוע הבנזין האטמוספרי של ההיילקס מפסיד שם כוח רב. כרגע הם ממוקמים שישי עד שמיני בהתאמה.

 

 

אנשי הברזל

הונדה רעבה לניצחון השנה יותר מאי פעם, במיוחד לאור העובדה שהכוכב הגדול בקבוצת ק.ט.מ, מארק קומה, פרש והותיר צוות רוכבים צעיר ולא מנוסה יחסית. אבל זה לא הולך בקלות. הרוכב הבכיר של הונדה, חואן ברדה, סבל מתקלה טכנית בקטע הדירוג השישי, נגרר כ-250 ק"מ לקו הסיום, רשם לעצמו חמש שעות עיכוב והחליט לכן לפרוש. הובלת הקבוצה מונחת על כתפי פאולו גונקאלבס, שאינו מאכזב.

 

 

לא רק שהוא מוביל את המירוץ (בפער של מעט יותר משלוש דקות) אלא שהפגין התנהגות ספורטיבית ראויה לציון ועצר לסייע למתיאס וולקר מק.ט.מ כשהאחרון נפל בקטע השביעי ושבר את עצם הירך. אגב, המארגנים תגמלו אותו בהשבת הזמן שהפסיד בעודו ממתין לצוות הרפואי. "כרגע מה שחשוב הוא לסיים כל יום בלי בעיות, לא לעשות טעויות ולא להפסיד הרבה זמן. למרות שברדה, וולקר ופאריה בחוץ, יש יותר משישה רוכבים במאבק על ההובלה, כך שזה עדיין מירוץ מעניין", אמר גונקאלבס.

 

 

בסיום המחצית הראשונה דולקים אחרי ההונדה המובילה צמד ק.ט.מ'ים. טובי פרייס מדורג שני וסטפן סויטקו (על ק.ט.מ לא רשמי) שלישי. פאבלו קוונטנילה מקבוצת הסקוורנה ממוקם רביעי, וקווין בנאווידס מקבוצת הונדה הדרום אמריקאית סוגר את החמישייה המובילה. ראוי לציין שכל העשירייה הראשונה בקטגוריה נמצאת בפער של כ-30 דקות מהמוביל,והכל עדיין פתוח.

 

 

ההולנדים שולטים

למרות שצפינו קרב "משפחתי" בין שלושת נהגי קבוצת קמאז האדירה, המציאות הוכיחה אחרת. דווקא המתחרים מהולנד, אשר דואגים לנוכחות מרשימה בקבוצת המשאיות לאורך ההיסטוריה, הם אלה שפתחו מבערים בקטעי הדירוג בהרים. שלושה נהגים הולנדים, האנס סטייסי ופיטר וורסלאויס מקבוצת מאן, יחד עם חרארד דה-רוי באיווקו, הובילו את קטגוריית המשאיות. עם זאת, בשני קטעי הדירוג האחרונים שסגרו את המחצית החלו הרוסים לסגור את הפער.

 

 

אדוארד ניקולייב ואייראט מרדיאב ממוקמים רביעי ושלישי בהתאמה, ומרוחקים כ-10 דקות מוורסלואיס שמוביל. דה רוי, מהבודדים שהצליחו לנפץ את הדומיננטיות של קמאז (מנצח דקאר 2012) שני, וסטייסי צנח בקטע הדירוג השביעי למקום החמישי, במרחק של כ-11 דקות וחצי בלבד מהמוביל.

 

 

נכון לרגע כתיבת שורות אלו, דווקא זו הקטגוריה התחרותית ביותר בדקאר הנוכחי. צפו להפתעות נוספות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים