שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שלא יתפסו לכם: שער או מחסום לחניה
    מתי כדאי להתקין שער חשמלי ומתי מספיק מחסום, כמה עולה להתקין ומה המחיר התיקונים? "המקצוענים" עם כל הפרטים
    בשיתוף אתר המקצוענים

     

    גרים בבניין משותף ומעוניינים בהתקנת מחסום כניסה לחניה או שער חשמלי? כך תדעו מה יתאים יותר לצרכיכם, כמה תעלה התקנה וכמה יעלו תיקונים צפויים. האם ועד הבית יכול לחייב אתכם בתשלום? תלוי אם יש לכם חנייה בבניין או לא. ומה עושים אם יש דייר סרבן תשלום שמתעקש לקבל שלט אלקטרוני?

     

    עוד בנושא:

    איזה סוג דשא מתאים לגינה שלכם?

    אילו סוגי גדרות אפשריים לחצר שלכם וכמה זה עולה

    יש לכם עוד שאלות לוועד הבית? פה מקבלים תשובות

     

    האם לבחור במחסום או בשער חשמלי? 

    יורי לבד מ-E&K התקנות: "תלוי בכמות מחזורי הפתיחה ביום וברמת הבטיחות הנדרשת. אם כמות גדולה של משתמשים צפויה להשתמש בשער, וכמות מחזורי הפתיחה צפויה להיות גדולה, צריך לקחת בחשבון שמחסום ייפתח וייסגר מהר יותר משער חשמלי, וגם יהיה עמיד יותר בפני תקלות. אם מעוניינים ברמת בטיחות גבוהה יותר, כך שהשער יחסום לא רק כניסה של כלי רכב אלא גם של בני-אדם, עדיף לבחור בשער חשמלי".

     

    מיכאל פרי ממעיין שערים מוסיף: "אם החניה ממוקמת בקומת קרקע, לרוב דיירי הבניין יבחרו במחסום. זאת משום שממילא יש דלת כניסה חשמלית שמונעת חדירה של זרים. אם לעומת זאת החניה היא מתחת לבניין, יתקינו שער חשמלי כדי למנוע כניסה אל תוך הבניין".

     

    מחסום 

    כמה זה עולה? עלות התקנה של מחסום תעלה החל מ-5,500 שקל כולל התקנה. מה שיכול לייקר את העלות הוא במקרה שאין תשתית מתאימה, ויש צורך ליצור תשתית מבטון לצורך התקנת המחסום.

     במקרה כזה העלות יכולה להגיע לכ-7,000 שקל. שלט זול לתפעול המחסום יעלה כ-80 שקל ושלט איכותי יותר יעלה כ-120 שקל. לרוב האחריות תהיה לשנה, אלא אם רוכשים אחריות מורחבת בעלות של כ-100 שקל לחודש לוועד-הבית של הבית המשותף.

     

    מה נוטה להתקלקל במחסום? לבד: "פעמים רבות המשתמשים שוברים את הקפיץ ואת הזרועות. זאת, משום שאם השלט לא עובד הם מפעילים כוח ומפעליים את המחסום ידנית. תיקון כזה לרוב לא יהיה כלול באחריות". במקרה של תקלה, מוט אלומיניום חלופי יעלה כ-800 שקל, וקפיץ חלופי יעלה כ-650 שקל. עלות העבודה תהיה 400-300 שקל.

     

    שער חשמלי 

    "ישנם שני סוגי שערים חשמליים" מסביר פרי. "הסוג הראשון נפתח כלפי מעלה, ומתאים בעיקר לבתים פרטיים ולא מתאים לפתיחות וסגירות מרובות. הסוג השני פופולארי יותר לבתים משותפים, והוא עשוי ממתכת ונע על מסילה".

     

    עלות של שער חשמלי סטנדרטי היא 15,000 שקל ומעלה, בהתאם לגודל ולסוג הדגם הנבחר. עלות שלט תהיה דומה למחסום.

     

     

    שירות פתיחה סלולרי - האם כדאי? 

    כדי להיות מסוגלים להפעיל את השלט מרחוק, תוכלו לרכוש מוצר נוסף שנקרא 'מתאם פתיחה סלולרי'. בעלות חד-פעמית של 1,600 שקל (100 שקל לדירה, בהנחה שיש 16 דירות בבניין), תוכלו להית מסוגלים לפתוח את המחסום או את השער החשמלי באמצעות המכשיר הסלולרי שלכם. פרי: "זה לא מייתר את הצורך בשלט ליתר ביטחון, אבל מאפשר לפתוח את השער גם אם נמצאים בעבודה ובעל מקצוע או קרוב משפחה מעוניינים להחנות באחד ממקומות החניה של הבניין. לאחר ההתקנה ניתן להתקין מספר עצום של מספרי טלפון לצורך הפעלת המחסום או השער, כך שאין עלות נוספת למשתמש".

     

    לפני חתימה על חוזה - על מה חשוב להקפיד? 

    במוקד השירות של המקצוענים מסבירים: "כדאי מאוד לסגור מראש את עניין השירות העתידי. כמה יעלה ביקור טכנאי בעתיד, כמה יעלה שלט חלופי במקרה של תקלות בשלט, ומה משך האחריות. יש חברות שגובות עלות ביקור גבוהה יחסית ולכן כדאי לסגור מראש עלות ביקור, למשך 5 עד 10 השנים שלאחר ההתקנה".

     

    כשגרים ביחד

    כאמור, פעמים רבות השער או המחסום מיועד לבניין בו ישנם דיירים רבים ודעות רבות לכן חשוב לדעת מהו הרוב הדרוש על מנת לחייב את בעלי כל הדירות לשלם עבור התקנת מחסום או שער?

     

    "לצורך התקנת מחסום חניה או שער חשמלי ברכוש המשותף, יש צורך בקבלת הסכמת רוב בעלי הדירות (51% מבעלי הדירות), באסיפה כללית, על מנת לחייב את כל בעלי הדירות בתשלום", מסבירה

     עו"ד לירון בן-אליהו מהאגודה לתרבות הדיור. "זאת, לפי קביעת בית-המשפט, לפיה אין סיבה שהבניין כולו יהיה פרוץ לכל דיכפין".

     

    עו"ד בן אליהו הוסיפה: "סביר ומקובל שבעלי הדירות רוצים להבטיח לעצמם פרטיות והגנה, בין אם על-ידי שער נעול ובין אם על-ידי מחסום חשמלי. הן התקנת שער לחניה והן התקנת מחסום חניה מהווה החזקה תקינה שכן אנו חיים בחיים מודרניים שבהם כמעט בכל רחוב קיימת מצוקת חניה והקמת המחסום הינה כורח המציאות והנסיבות שמטרתו להגן ולשמור על הרכוש המשותף".

     

    האם כל הדיירים ישלמו את אותו הסכום עבור ההתקנה? בן-אליהו: "התשלום צריך להתחלק באופן יחסי, בהתאם לסעיף 58 לחוק המקרקעין, כך שהתחשיב לחלוקת התשלום הינה לפי שטח החניה".

     

    מה עושים עם דייר סרבן שמתעקש לקבל שלט אלקטרוני לתפעול המחסום? 

    ומה קורה במקרה שישנו בעל דירה אשר אין בבעלותו חנייה ולפיכך הוא מסרב לשלם? בן-אליהו: "במקרה זה יש לבחון האם בחניה ישנן רק חניות פרטיות או שישנה גם חניה משותפת, לטובת כלל בעלי הדירות ו-או אורחיהם. אם יש גם חניות משותפות, הרי שמי שאין ברשותו חניה פרטית צריך לשלם רק בגין החניות המשותפות (באם ישנן). לעומת זאת, אם אין חניות משותפות אז אין לחייב אותו כלל בהוצאות בגין התקנת השער".

     

    כיצד מתמודדים עם בעל דירה שסרב לקחת חלק בהוצאות הקמת השער ועדיין מתעקש לקבל שלט אלקטרוני לצורך הפעלת המחסום או השער? בן-אליהו: "אם בשטח החניה אין חניות משותפות אלא יש רק חניות פרטיות, אין סיבה להעניק לו שלט. ועדיין, יכול להיות מקרה שבו בעל דירה יטען כי למרות שאין ברשותו חניה פרטית, עדיין הוא מבקש לפחות לקרב את רכבו לשטח הכניסה לצורך הורדת קניות למשל, ועל כן הבקשה יכולה להיות סבירה. הכל על פי נסיבות העניין. אם לבעל הדירה שסירב להשתתף בהוצאה אין חניה פרטית, אך בשטח החניה ישנן חניות משותפות, שמורה לו הזכות לעשות שימוש בחניות המשותפות, כמו לכל בעל דירה אחרת. אין לפעול מולו באמצעות הפעלת סנקציות ולמנוע ממנו שלט, אלא יש לפעול במסלול חוקי. הדרך הפתוחה בפני הנציגות היא להגיש תביעה למפקח על רישום המקרקעין על מנת לחייבו בהוצאות".

     

    מחפשים מתקיני שערים ומחסומים? לרשימת המומלצים

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים