שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מצוקת הטסטים: "אין צורך להחזיק ילדים כבני ערובה"

    ביקורת קשה בוועדת הכלכלה על שר התחבורה ומשרדו, בעת דיון על המחסור המתמשך במבחנים מעשיים. חברי הכנסת אף האשימו את משרד התחבורה בדילים ורווחים למקורבים. חבר הכנסת חמד עמאר: "בכירים לשעבר במשרד כבר תופרים חליפות"

    יו"ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת איתן כבל, תקף היום (ב') בזעם את שר התחבורה בעת דיון על מצוקת המבחנים המעשיים (טסטים) מהם סובלים תלמידי הנהיגה בשנים האחרונות. "שר עם תודעת שירות מאוד גבוהה לא יכול לתת לזה יד" אמר כבל, בהתייחסו לעובדה כי למרות שהוועדה דרשה לפני כחצי שנה מהמשרד לקצר את זמן ההמתנה בין מבחנים ל-60 יום, לא השתנה דבר. "לא יכול להיות שחצי שנה חלפה מהדיון הקודם ושום דבר לא קרה", אמר.

     

    2013: נכשלתם בטסט? היכונו לשלושה חודשי המתנה

    2013: הבוחנים מבטלים טסטים? מבחני הנהיגה יופרטו 

     

     (צילום: קובי קואנקס) (צילום: קובי קואנקס)
    (צילום: קובי קואנקס)

     

    כבל לא היה היחיד בחברי הוועדה שהעביר ביקורת נוקבת על השר ומשרדו. חברי וועדה אחרים היו בוטים עוד יותר, ואחדים מהם אף האשימו באופן ישיר את המשרד ושר התחבורה בהעברת הזיכיון לביצוע הטסטים למקורבים. כך למשל, חבר הכנסת חמד עאמר אמר כי "אני בטוח שמשרד התחבורה יודע כבר מי ירוויח מההפרטה ואני יודע שאני אומר דברים קשים". לדברי עאמר, אף מדינה בעולם לא הפריטה את הטסטים. "בכירים לשעבר במשרד התחבורה כבר תופרים חליפות וזה מאוד מדאיג", הוסיף.

     

    חבר הכנסת מאיר כהן ביקר אף הוא את תכנית הפרטת המבחנים המעשיים, וקרא להזמין את שר התחבורה לוועדה כדי שייתן הסברים. "אפשר היה לעצור את זה, אנחנו מפריטים את עצמנו לדעת ובכל מקום שבו הייתה הפרטה האיכות ירדה". לדבריו, גם אם נפלה החלטה של שר התחבורה ללכת להפרטה, אין צורך להחזיק את הילדים כבני ערובה. גם חבר הכנסת עבדאללה אבו מערוף, אשר יזם את הדיון יחד עם חבר הכנסת כהן, התייחס לעסקה לכאורה שנתפרה עבור מקורבים למשרד. לדבריו, מדובר אולי בדיל ומי שיזכה במכרז, ירוויח 30 מיליון שקל בשנה.

     

    חבר הכנסת עיסאווי פריג' הזכיר כי בעבר דרשה הוועדה לשנות את התקנה הנוגעת לזמן ההמתנה בין בחינה לבחינה, וביקש לדעת האם הדבר בוצע. גם פריג' מתח ביקורת קשה על משרד התחבורה ואמר "נלחמתי במשך 10 שנים כדי להגיע לכנסת, ואני מגיע לכאן כדי שתעשו מאתנו צחוק".

     

    סמנכ"ל תנועה במשרד התחבורה, אבנר פלור, הגיב לדברים ואמר כי במדינות נוספות באירופה הופרטו המבחנים, והוסיף כי אין כיום אחידות בטסטים. לדבריו, השר כץ בחר במיקור חוץ כדי לשפר את רמת הבחינה, רמת ההוראה וזמינות הבחינות.

     

    כבל סיכם ואמר כי הוא דורש תשובה ברורה בנוגע לקיצור זמני ההמתנה. "גם ההפרטה לא תקרה בזמן הקרוב וצריך למצוא פתרון עכשיו, לקצר תורים ולתת שירות הרבה יותר טוב לצעירים".


    פורסם לראשונה 25/01/2016 19:25

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: קובי קואנקס
    טסטים - אין מספיק
    צילום: קובי קואנקס
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים