שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    איך ירד השף ירון שלו 9 קילו בחצי שנה?
    הוא לא אוכל עד הצהריים, נהנה משווארמה וסטייק ומשתדל להימנע מפחמימות. בחודשים האחרונים השף ירון שלו עובר תהליך פנימי וחיצוני ממוקד. מה המומחים אומרים על אורח החיים שסיגל לעצמו?

    מי אני:

    "שף ובעלים של מסעדת טוטו. גר בתל-אביב, בן ‭,33‬ רווק, ‭1.80‬‭,'מ‬ שוקל 80 קילו‭."‬

     

    קראו על אורח החיים של סלבס נוספים:

    שחייה מינוס לחם: התפנית הבריאותית של יובל המבולבל

    הסוד של שיר אלמליח לגוף חטוב בלי להיות רעבה

    החיים על-פי פנינה: כך הגעתי לגיל 61 בלי בוטוקס

     

    יום העבודה שלי:

    "קם בשבע בבוקר, יוצא לגינה, שותה אספרסו ועובר על כל העיתונים. בשמונה יושב עם אמא שלי בבראסרי, שותה אספרסו נוסף, בקבוק מים, ומשם ממשיך למסעדה. אני נפגש עם הצוות, מקבל סחורה מספקים ונכנס לבשל במטבח. אני חייב לעשות משהו במטבח לא רק כי אני חתום על המנות, אלא כי זה מרגיע אותי.

     

    "בצהריים אני מטייל בין המטבח למסעדה, מארח לקוחות, נותן לכולם הרגשה של בית. אני לא מתיישב עם הסועדים, אבל בודק שכולם נהנים. אחרי ארוחת הצהריים אני נח שעה בבית ורואה סרט, זה אחד הדברים שהכי מנקים אותי מהעול והמתח שלא נגמרים.

     

    "זה מקצוע שבו כל יום אתה צריך להוכיח את עצמך מחדש. גם הלייף סטייל של המקצוע הזה משתנה, וחשוב להיות מעודכן. אני מארח אנשים, אז אני צריך להיות לבוש יפה, ולכן יש לי הרבה מאוד בגדים ונעליים.

     

    "בערב אני חוזר למסעדה ואני גם מבשל וגם מארח, אני גם במטבח וגם בחלל המסעדה מפני שזו ממלכה אחת מבחינתי. בלילה אני נרדם מול סרט בטלוויזיה. אני לא יוצא לברים או למועדונים, אין לי צורך בבילויים שבעבר כל כך אהבתי. אני לא יוצא לדייטים ולמרות מה שחושבים עליי אני ביישן. אולי אקבל אומץ ואתחיל עם מישהי, הרבה זמן לא עשיתי את זה‭."‬

     

    התזונה שלי:

    "התזונה שלי זה ברזל. היא מאוד מחושבת. בששת החודשים האחרונים ירדתי תשעה קילו בזכות השמירה שלי על תפריט קבוע. עד הצהריים אני שותה אספרסו ומים ואוכל תפוח. פה ושם טועם משהו, כשאני מבשל.

     

    ירון שלו. העבודה במטבח מרגיעה אותו (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
    ירון שלו. העבודה במטבח מרגיעה אותו(צילום: ירון ברנר)

     

    "אני חולם לאכול ארוחת בוקר, אבל לא מעז, כי אני רוצה לשמור על המשקל. הארוחה הראשונה שלי היא לקראת שתיים – דג בגריל או שיפודים או כבדי עוף, תמיד עם סלט גדול.

     

    "הרבה פעמים אני הולך לאכול שווארמה, אבל לא בפיתה, עם סלט גדול וחריף מאוד, ושתי כפות חומוס. אני נזהר מפחמימות, כי זו המחלה, לחם משמין אותי בעוד שעם שומן אין לי שום בעיה.

     

    "אני לא אוכל במסעדה, כי אנשים ניגשים ומדברים ואוכל מבחינתי זה הדבר הכי חשוב שיש ואני צריך ליהנות ממנו. חייב לשבת בשקט ולאכול פעמיים ביום, צהריים וערב, גם אם אני לא רעב.

     

    "אני אוכל מאוחר, בסביבות 11 בלילה, זה מרגיע אותי. לפעמים סטייק, לפעמים אוכל תאילנדי. אני לא מכניס דברים משמינים הביתה, כי אני יודע שאוכל אותם, מחזיק ארטיק קרח, יוגורט ‭.0%‬ אני מת על מתוק, מבחינתי זו מלחמה יומיומית. קשה לי לא לאכול עוגה בסוף הארוחה.

     

    "בארץ אני מצליח לשמור על המשקל און אנד אוף. אחת לכמה חודשים אני טס לכמה ימים לחו"ל ושם אני ממשיך באותו אורח חיים, אבל משחרר - אוכל פחמימות, קינוחים. תמיד חוזר שניים או שלושה קילו יותר וישר מאזן את זה. אני מקפיד לא לשתות הרבה אלכוהול, שותה המון מים, כל היום, בעיקר מים עם לימון‭."‬

     

    כושר:

    "ארבע-חמש פעמים בשבוע יש לי מאמנת אישית ואנחנו הולכים לפארק, רצים שישה ק"מ ועושים TRX במשך שעה ורבע. אני מתייחס לזה כמו אל פסיכולוג - יש אוויר, ציוץ ציפורים, אין רעש של טלוויזיה. אני משתדל לסגל לעצמי דברים בריאים ומכריח את עצמי להגיע לאימון‭."‬

     

    טיפוח:

    "מקפיד מאוד על אסתטיקה: שיננית פעם בחודשיים, מניקור-פדיקור, כי חשוב לאכול מידיים נקיות. הכל אצלי צריך להיות נקי ומבריק, ואני מקפיד להיות מסופר ומסודר. אני חולה ניקיון. מתקלח שלוש פעמים ביום‭."‬

     

    לנפש:

    "אני ישן חמש שעות בלילה ולא מפסיק לקום. אני מתעורר המון במהלך הלילה, מנשנש משהו, חוזר לישון, שוב מתעורר. זה מתיש. אילו היו לי שלוש משאלות, אחת מהן הייתה לאכול בלי להשמין. זה מעסיק אותי מאוד במוח. קל להיכנס לסחרור, אז אני ממלא את השבוע בדברים - הולך לראות סרט פעם בשבוע, שומע המון מוזיקה, והספורט נותן לי הרבה שקט נפשי.

     

    "בשנה האחרונה הגעתי להבנות בחיים, הקטנתי את אחוז האנשים שהייתי איתם בקשר והשארתי רק אנשים שעושים לי טוב. אני מקבל לחיים שלי רק אנשים שנעים לי איתם, שיש לי על מה לדבר איתם. אני עושה מה שטוב לירון ולא מה שטוב לאחרים.

     

    "יש לי חברים חדשים, מבוגרים ממני, כי השיחות איתם יותר מעניינות אותי ואין שם אינטרסים. הפסקתי להתעסק בפוליטיקות בכל מה שקשור לתחום הקולינריה, זה נותן תוצאה טובה מאוד והתפתחות אמיתית. אנשים מתקשרים לרכל וזה לא מעניין אותי.

     

    "יש לי עסק שאני אוהב מאוד, ובשנתיים הקרובות אני רוצה לפתוח עוד מסעדות, בארץ ובחו"ל. אני ברמת אינטנסיביות נפשית כזו שאני רוצה לנצל אותה לצמיחה. אני לא מבין אנשים שרוצים להיות בקרבתי כי אני 'השף ירון שלו',‬ אני לא יודע מה זה אומר בכלל.

     

    "מבחינתי אני טבח ותמיד ידעתי שהכי טוב לי כשאני מבשל, וחזרתי לזה ביג טיים. פעם הייתי מבשל לחברים, וזה לא יצא לי בזמן האחרון. עכשיו עברתי לבית חדש, ואני רוצה לחזור לזה‭."‬

     

    שורה תחתונה:

    "אני נמצא במקום הכי טוב שהייתי, מסודר לי ונעים לי‭."‬

     

    מה אומרים המומחים?

    רקפת אריאלי, דיאטנית קלינית וספורט, המרכז לרפואת ספורט של בית החולים הדסה:

    "ירון עסוק מאוד בנושא המשקל והדיאטה.

    הוא מקפיד על סדר יום תזונתי ברור, אוכל ארוחות גדולות ולא אוכל בין הארוחות. הקפדה על אכילת ארוחות גדולות ומשביעות ללא ארוחות ביניים היא דרך טובה לשמור על צריכת קלוריות מתאימה, ואכן הוא ירד הרבה במשקל לאחרונה. יחד עם זאת, ניתן לשפר את עיתוי אכילת הארוחות ואת איכותן. ירון בצום עד הצהריים ומודה שהוא חולם על אוכל. אכילה כאשר מאוד רעבים גוררת אכילה מוגברת ולרוב מתבטאת בהרגלי אכילה לא טובים, כמו אכילה מהירה.

     

    "צריכה של ארוחת בוקר מזינה נמצאה במחקרים כתורמת לשמירה על משקל תקין ועל צריכת מזון מבוקרת במהלך היום. לכן מומלץ שיאכל ארוחת בוקר מזינה שתכיל חלבונים רזים (גבינות, ביצים, טונה), לחם מחיטה מלאה וירקות. כך הוא יתעסק פחות באוכל במהלך היום.

     

    "כמו כן אין סיבה לאכול כשלא רעבים, במיוחד אם מדובר בארוחת ערב. בשעות הערב מערכת העיכול פועלת באופן שונה מאשר בשאר היום, ודווקא אז מוטב לאכול כמות נמוכה של שומן. כך שאם הוא יאכל ארוחה בבוקר במקום בלילה הוא ירוויח מכל ההיבטים.

     

    "לאנשים יש רגישות שונה לפחמימות ולשומן. כיום ניתן לבדוק רגישויות אלו בבדיקות גנטיות. ייתכן שלירון רגישות לפחמימות ועבורו נכון לשמור על תפריט דל בפחמימות, כפי שהוא עושה. יחד עם זאת רצוי לשלב גם פירות, מוצרי חלב וקטניות כחלק מהתפריט היומי.

     

    "ירון מודע לחולשותיו ולא מחזיק בביתו מאכלים שיהיה לו קשה לצרוך מהם בכמות נכונה. הוא ישן מעט שעות בלילה ושנתו אינה איכותית, ולכך השלכות שליליות על הבריאות, הן על מנגנוני הרעב והשובע והן על מדדים מטבוליים. יש מכונים שמטפלים בבעיות שינה, וחשוב שירון ייתן על כך את הדעת‭."‬

     

    צחי נחום, מומחה לפיזיולוגיה של המאמץ ברשת גו אקטיב:

    "ירון מוצא בספורט מקום מפגש עם הנפש שלו. כמו אצל רבים, הפעילות הגופנית עבורו אינה רק מאמץ פיזי על השרירים, אלא גם זמן לאימון הנפש. השילוב בין הריצה לתרגילי חיזוק על TRX מצוין. זה נותן מענה למערכת הסיבולת והלב-ריאה, כמו גם חיזוק שרירי ליבה, יציבות, קואורדינציה וחיזוק מערכת השריר והשלד.

     

    "שעה ורבע זה משך אימון סביר ואף מתקרב לגבול העליון. האימון בפארק מביא איתו את הטבע לסביבת העבודה, וזה נכון ומתאים לסוג מסוים של אנשים. האימון האישי עם המאמנת הכרחי למישהו כמו ירון, שצריך מישהו שינווט אותו בהצלחה. מודל האימון האישי מחזק מאוד את הקשר בין ירון למאמנת, ולא בכדי הוא רואה בה מעין פסיכולוגית. אין ספק שירון צריך את האימונים גם לנפש וגם לשמירה על המשקל ולחיזוק השרירים‭."‬

     

    ד"ר מרינה לנדאו, רופאת עור:

    "ירון מקפיד בענייני סדר וניקיון, אבל להתקלח שלוש פעמים ביום זה על גבול האובססיה. ממה כבר מתלכלכים כל כך? הבעיה עם שלוש מקלחות ביום היא לא בזבוז מים, אלא ייבוש העור. מים מייבשים את העור, מים עם סבון מייבשים מאוד את העור. אני ממליצה להתחיל למרוח קרם לחות לעור הגוף לפני שיתחיל לזעוק לעזרה מרוב יובש.

     

    "ביקור אצל שיננית הוא הרגל מבורך מאוד, אבל שוב - מדוע כל חודשיים? התדירות המומלצת בהיעדר בעיות מיוחדות היא פעם בחצי שנה. אוסיף לירון המלצה על בדיקה שנתית של נקודות חן על ידי רופא עור. חשוב גם שהוא יסגל הרגל של מריחת מסנן קרינה בעת הפעילות בפארק. לידיים מטופחות אני ממליצה להרבות בשימוש בכפפות בעת העבודה במטבח. זה גם יותר היגייני וגם יותר בריא לעור הידיים‭."‬

     

    צביה חי-אל, מנהלת בית הספר מעגלים לאימון ולהתפתחות אישית:

    "קונפליקטים פנימיים, יצירתיות והשלמה הם הנושאים שנמצאים באופן עקיב בתוך נפשו וראשו של ירון. בגיל צעיר יחסית הוא הפך לשף מצליח ונחשב העושה חיל בתחומו. אחד הדברים שניתן לראות בבירור בחייו הוא העיסוק באוכל, שבמקרה שלו הוא גם העיסוק המקצועי. ניכר כי המאבק הפנימי של ירון בענייני אוכל ומשקל מלווה אותו במשך רוב שעות היום, דבר שיכול לייצר הרבה מאוד רעשי רקע ולהוות מטרד לא קטן. מומלץ לירון לעשות תהליך אישי המתמקד ביצירת מנגנוני אכילה פשוטים ועקיבים ומכיל גם נקודות להתייחסות רגשית מול האוכל והרגלי האכילה. בזמן קצר ניתן לעשות שינוי גדול בנושא זה, שיפנה לירון הרבה מקום במחשבות ובנפש לדברים משמעותיים אחרים.

     

    "אורח חייו מסודר בצורה המאפשרת לו זמן למנוחה גם באמצע היום וזמן לעצמו, לכושר ולחברים. אלו מרחבי חיים חשובים מאין כמותם. תהליך המיפוי החברתי שעשה ירון והאופן שבו הוא בוחר איזו חברה ואיזו אנרגיה הוא רוצה בחייו הם משמעותיים והכרחיים לכל אדם. האפשרות שלנו לבחור מי האנשים שמקיפים אותנו ומה הם מכניסים לחיינו היא אפשרות שאני מזמינה כל אדם לקחת בשתי ידיים. גם בחירתו להתרחק מפוליטיקה ומרכילות היא בחירה המצביעה על התפתחות אישית ורוחנית גבוהה, המשאירה את חייו יחסית שקטים ורגועים מבחינות רבות. התמונה הכללית היא של אדם מודע, שלא מפסיק לרגע לעשות תהליכים עם עצמו ועם הסביבה, וזו תכונה חזקה וחשובה, שתביא אותו להגשמה מקצועית ואישית.

     

    "בעניין הזוגיות אני מציעה לו לאתגר את עצמו מול הביישנות שאותה ציין ולעשות תזוזה, אפילו קטנה, בנושא. לפעמים מספיק לעשות צעד אחד קטן כדי שתהיה תוצאה משמעותית ונוכחת. ברגע שירצה קשר זוגי, אין לי ספק כי צעדים קטנים וספורים יביאו אותו למטרה זו, שיכולה להסב לו הרבה מאוד שמחה ותוספת משמעותית לחייו".





     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים