שתף קטע נבחר

יריד IMTM 2016: "ישראל על מפת התיירות העולמית"

יריד התיירות הישראלי השנתי IMTM נערך בתל אביב, וזה הזמן להבין איך מוכרים את ישראל בעולם ואיך מנסים לפתות את הקהל הישראלי? מהם היעדים החדשים שנכנסו לרשימה השנה, אילו יחסים חודשו איתנו והאם הגיע הזמן לרענן את יעדי הנופש שלנו בכמה חדשים

1,600 נציגים זרים מכ-50 מדינות פקדו הבוקר את יריד התיירות השנתי IMTM בתל אביב כדי להביא, כל אחד בדרכו, את הבשורה התיירותית לקהל הישראלי: הפיליפינים, פנמה, קירגיזסטן, יפן, איטליה, רומניה, פולין, פורטוגל ופרו בלטו השנה במיוחד בין הדוכנים הרבים. אז מה מחכה לנו בשנה הקרובה, גם מעבר לים וגם כאן בבית? קבלו טעימה:

 

זו השנה ה-22 לקיומו של יריד התיירות הישראלי, ובשנתיים האחרונות נדמה כי יותר ויותר מדינות מנסות להגיע אל ליבו של הצרכן הישראלי שכל כך אוהב לטייל בעולם ולגלות יעדים חדשים. בפיליפינים הבינו כבר שעלו על הגל, ושהם יכולים להוות תחליף ראוי לחופשה אקזוטית, במקום תאילנד או דרום אמריקה.

היעד שמועמד להחליף את תאילנד עבור התייר הישראלי? (צילום: שירי הדר) (צילום: שירי הדר)
היעד שמועמד להחליף את תאילנד עבור התייר הישראלי?

"אנחנו אוהבים את התיירים הישראלים ומעודדים אותם להגיע אלינו" אמר ל-ynet אחד מנציגי הדוכן הפיליפיני, "כאן תוכלו למצוא מענה לכל דרישה בחופשה שלכם: מטיולי טרקים ועד פינוק בריזורטים ובחופים יפים".

נתניאל אמפריאל, שגריר האיים הפיליפינים ביריד התיירות (צילום: שירי הדר) (צילום: שירי הדר)
נתניאל אמפריאל, שגריר האיים הפיליפינים ביריד התיירות

גם בדוכן חברת נסיעות טורקית מדברים באופטימיות וקוראים לתיירים מישראל לחזור ולטייל בטורקיה. "אנחנו דומים זה לזה, כמו אחים עם מזג ים תיכוני" אומרת אחת הנציגות בדוכן הטורקי ומספרת על יעדים חדשים שיכולים לענות על הטעם הישראלי שתמיד מחפש יעד חדש. "לא רק אנטליה ואיסטנבול יפות, תבואו לבקר במקומות נוספים" היא קוראת.

יריד התיירות IMTM ה-22 בישראל נראה היום בשיאו (צילום: שירי הדר) (צילום: שירי הדר)
יריד התיירות IMTM ה-22 בישראל נראה היום בשיאו

ותגידו, על חופשה בקירגיזסטן כבר חשבתם? עוד יעד שעושה צעד אל עבר הקהל הישראלי הוא המדינה האסייתית הזאת. "כמו שגיאורגיה נכנסה חזק בשנים האחרונות לישראל אנו מצפים לעשות זאת גם מהכיוון שלנו" מספר אחד מנציגי המדינה. "אמנם אין לנו ים אבל יש לנו המון נופים פראיים וטבע במיטבו, נהרות ואגמים והמדינה מתקדמת בקצב מהיר לעבר שכנותיה האירופאיות", הוא מוסיף.

 

"הבעת אמון במוצר התיירותי הישראלי"

אין זה סוד שהמשימה לשווק את ישראל בימים טרופים אלו, כיעד תיירותי בעולם, לא הולכת ונעשית קלה יותר ואף להיפך. עם זאת, שר התיירות, יריב לוין מספר היום על תקציב שיווק גדול יותר מבעבר, מה שמעודד מעט את התעשיה. "אנחנו עושים שינוי מאוד גדול בכל מערך השיווק של ישראל בעולם.

1,600 נציגים מכ-50 מדינות הגיעו למשוך היום את הקהל הישראלי (צילום: ניר שמול) (צילום: ניר שמול)
1,600 נציגים מכ-50 מדינות הגיעו למשוך היום את הקהל הישראלי(צילום: ניר שמול)

"אין ספק שהיריד הזה הוא אבן דרך חשובה בתהליך הזה. העובדה שמגיעים לכאן כל כך הרבה מציגים ואנשים היא הבעת אמון מאוד גדולה במוצר התיירותי הישראלי ואני משוכנע שעם התמדה אנחנו נראה שינוי גדול ונעלה את ישראל למקום גבוה ומשמעותי במפת התיירות העולמית כפי שהיא צריכה להיות", אומר לוין.

יריד התיירות IMTM 2016. "בדרך לשינוי במפת התיירות" (צילום: ניר שמול) (צילום: ניר שמול)
יריד התיירות IMTM 2016. "בדרך לשינוי במפת התיירות"(צילום: ניר שמול)

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שירי הדר
יריד התיירות השנתי ה-22 בישראל
צילום: שירי הדר
צילום: שירי הדר
מדינות ישנות לצד חדשות קוראות לתייר הישראלי
צילום: שירי הדר
מומלצים