שתף קטע נבחר

216 מיליון שקל - הסכום שהושקע בפרסום מכוניות

יבואניות הרכב השקיעו במהלך 2015 סכומי כסף גדולים בפרסום. מי השקיעה הכי הרבה ואיזו קטגוריה הופיעה משמעותית יותר מאחרות לפי נתוני יפעת

מי היבואנית שהשקיעה את סכום הכסף הגדול ביותר לקידום מוצריה, איזה מותג רכב זכה לפרסום בעלות של 10 מיליון שקלים ואיזה דגם נהנה מקידום בסכום דומה. נתונים מרתקים שמפרסמת יפעת בקרת פרסום, מגלים כי בשנת 2015 השקיעו היבואניות השונות סכום של 216 מיליון שקלים בפרסום - לפי מחירי מחירון - המכוניות שהן משווקות בישראל. קטגוריית רכבי הפנאי, הלהיט העכשווי של השוק בישראל ובעולם כולו, אחראית לנתח ניכר מעוגת הפרסום - 89.4 מיליון שקלים. שאר הקטגוריות זכו לפרסום בעלות של 119 מיליון, בעוד שבפרסום כלי רכב מסחריים הושקע פרסום בעלות של 8 מיליון שקלים.

 

יותר מרבע מיליון ישראלים רכשו רכב חדש ב-2015

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

אין ספק כי הקטגוריה המרתקת ביותר בשוק הרכב העסיקה את היבואנים השונים באופן ניכר. לא רק מכיוון שהצליחה לגזול נתח שוק ניכר מהקטגוריה הפופולרית ביותר עד כה, משפחתיות קטנות וקומפקטיות. שוק הרכב העולמי הזניק את קטגוריית הפנאי עם מגוון עצום של דגמים, גרסאות ותתי-גרסאות למרכז, תוך שהוא הופך קטגוריות אחרות לפחות מעניינות ואף אזוטריות. לפי יפעת, ההשקעה בפרסום רכבי פנאי ושטח זינקה ב-2015 בלמעלה מ-60% לעומת 2014. 

 


פרסום רכבי פנאי ב-2015

פרסום רכבי פנאי ב-2015
שם הרכב פרסום במיליוני שקלים
שברולט טראקס 8.98
קיה ספורטאז' 5.44
סובארו XV 5.33
ניסאן ג'וק 4.43
ניסאן קאשקאי 4.43
דצ'יה דאסטר 3.88
רנו קאפצ'ור 3.67
פיאט 500X 3.34
אופל מוקה 3.11
סיטרואן קקטוס 2.33

 

המותג בו הושקע תקציב הפרסום הגדול ביותר ב-2015 היה סובארו (10.3 מיליון שקלים) לפני קיה (9.4) וניסאן (9.3). רכב הפנאי שנהנה מפרסום נרחב ויקר במיוחד ב-2015 היה שברולט טראקס, עם נתח פרסום מדווח של לא פחות מ-9 מיליון שקלים. אחריו בטבלה קיה ספורטאז' ובמקום השלישי סובארו XV.

 


פרסום מכוניות 2015 - מותגים

פרסום מכוניות 2015 - מותגים
מותג הרכב פרסום במיליוני שקלים
סובארו 10.2
קיה 9.4
ניסאן 9.4
סוזוקי 4.3
דצ'יה 3.9
רנו 3.7
לנד רובר 3.4
פיאט 3.4
מיצובישי 3.2
אופל 3.1

 

היבואנית שהשקיעה יותר מכולן בפרסום היא קרסו, משווקי ניסאן, רנו ודצ'יה בישראל. סכום ההשקעה המדווחת בפרסום עמד על כ-17.5 מיליון שקלים. סמל"ת המייבאת ארצה את המותגים פיאט ואלפא רומיאו השקיעה 13.6 מיליון שקלים, ו-UMI (שברולט, קדילאק, איסוזו) השקיעה 11.6 מיליון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
שברולט טראקס
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים