שתף קטע נבחר

"סגירת שדה דב - מכת מוות לאילת"

ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי בראיון לאולפן ynet על סגירת השער המרכזי של תיירות הפנים לאילת והעתקתו לנתב"ג: "מישהו ויתר על התחבורה האווירית לתושבי מדינת ישראל". ראש העיר איים בצעדי מחאה ו"סגירת העיר לפני שיסגרו אותה"

באפריל 2017, בעוד מעט יותר משנה, תופסק פעילות שדה דב, שדה התעופה המקומי והחיבור התעופתי המרכזי בין מרכז הארץ לאילת. כך קבע השבוע בג"צ. בראיון לאולפן ynet אומר ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי: "לא נוכל לאפשר מצב בו עורק חיים תחבורתי שלנו נסגר. זה מצב בלתי אפשרי ופגיעה קשה בתושבי העיר אילת".
 
גם נתב"ג נמצא במרכז הארץ, אז מה הטענה לפגיעה בחיבור בין אילת ליתר חלקי הארץ?
 
"בנתב"ג יהיה קיטון של קרוב ל-70% במספר הטיסות היומיות לאילת ויש לקחת בחשבון גם את הכניסה והיציאה מנתב"ג. השדה לא ערוך לכך. העיר אילת נמצאת בקצה הדרומי של ישראל וגם כך לחיות בה דורש לא מעט מאמץ. למה להכביד, מה אנחנו תושבים סוג ד'?", מחה ראש העיר.
שדה דב העומד בפני סגירה. "למה להכביד?" (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
שדה דב העומד בפני סגירה. "למה להכביד?"(צילום: יריב כץ)
בחודשים שנותרו, מתכוונים מאיר יצחק הלוי ואנשי עיריית אילת לצאת למאבק נגד סגירת השדה. "מישהו פה ויתר על התחבורה האווירית לתושבי מדינת ישראל ומבחינתנו זה דבר בלתי אפשרי. צריך להעלות את העניין לרמה של חקיקה. יש כאן החלטה אסטרטגית שראויה לבדיקה".
 
בהתייחסו לתושבי אילת, אמר ראש העיר כי "בשעות הבוקר יושבים בשדה רק תושבי העיר אילת. סטודנטים, חולים, חיילים, אנשי עסקים. ומצד שני בשדה דב רופאים, מרצים, מפקחים ואחרים משתמשים בשדה כעורק חיים, לא כמקום בילוי".
 
תשקלו צעדי מחאה חריפים כדוגמת השבתת העיר?
 
"הודענו שאם מישהו רוצה לסגור את אילת אנחנו נקדים אותו ואנחנו נסגור את העיר. לא נאפשר מצב בו לא נדע לתת מענה לחולה האונקולוגי שמוטס לקבלת טיפול רפואי. ננקוט בכל פעולה כולל מחאות כדי למנוע את המצב הזה".
 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילת. "לא טיסות לעיר נופש אלא צורך אמיתי"
מומלצים