שתף קטע נבחר

כץ: 'יש ירידה מתמשכת במספר ההרוגים בכביש'

שר התחבורה מגיב לביקורת על התשתיות בדרכים בעקבות התאונה הקטלנית ליד לטרון. לדבריו, בשבע שנות כהונתו ישנה ירידה של כמעט 50% במספר ההרוגים ל-100 אלף נפש: "יש השקעה יוצאת דופן. מה שקובע זו המגמה"

 

זירת התאונה ליד לטרון ביום ראשון (צילום: אלי מנדלבאום) (צילום: אלי מנדלבאום)
זירת התאונה ליד לטרון ביום ראשון(צילום: אלי מנדלבאום)
בעקבות התאונה הקטלנית בכביש 1 ביום ראשון, ועל רקע הטענות להשקעה לא מספקת בתשתיות, טוען הבוקר (ג') שר התחבורה ישראל כץ שבמהלך שבע שנות כהונתו נרשמה ירידה של כ-20 אחוזים במספר ההרוגים בכבישים בהשוואה לשבע השנים הקודמות.

 

השר כץ הציג גרפים המצביעים על ירידה מתמשכת לפי מדד ה-OECD של מספר הרוגים לכל 100 אלף נפש: "ב-2009, שנת כהונתי הראשונה, ירדנו מ-6 ל-4 הרוגים. בשנתיים הבאות עלינו ל-4.6 ולאחר מכן ירדנו ל-3.4 הרוגים ל-100 אלף נפש".

שר התחבורה ישראל כץ (צילום: עמית שאבי) (צילום: עמית שאבי)
שר התחבורה ישראל כץ(צילום: עמית שאבי)

לדבריו, בסוף 2014 דורגה ישראל במקומות 6-5 בין מדינות ה-OECD. "מה שקובע זו המגמה", הוסיף, "גם אם בשנים מסוימות יש עלייה. אגב, מתחילת השנה ניכרת ירידה בהרוגים ביחס לשנה שעברה, אבל מוקדם מדי להעריך".

 

השר כץ טוען להשקעה יוצאת דופן בתשתיות וקידום התחבורה הציבורית, שאותם מוביל משרד התחבורה. "יחד עם פעילות האכיפה שבאחריות משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים, אלה שתי הזרועות המרכזיות ביכולת הממשלה להשפיע על הבטיחות, בנוסף לפעולות אחרות בטווח הקצר והארוך שלהן יש השפעה מצטברת, כגון חינוך, הסברה, בטיחות הרכב, הכשרת הנהג, שדרוג גופי ההצלה ועוד.

 

"המהלך הממשלתי הבא שאותו אני מקדם, שיכול לנטרל במידה רבה את השפעת הגורם האנושי על התאונות, שבישראל הוא בולט ובעיקר במגזר הערבי, הוא הטמעת מערכות התרעה מצילות חיים בכלי הרכב הכבדים והקלים, באמצעות תקנות ובעיקר תמריצים ממשלתיים. השלב הבא לאחר מכן הוא עידן הרכב האוטונומי, שאליו אנחנו נערכים, שיצמצם ויבטל את השפעת הנהג על הנהיגה ויפחית כמעט ל-0 את היקף תאונות הדרכים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מאיר תורג'מן, "ידיעות אחרונות"
זירת התאונה בכביש 1 ביום ראשון
צילום: מאיר תורג'מן, "ידיעות אחרונות"
מומלצים