שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    טויוטה בעקבות הונדה

    טויוטה מציגה גרסה קומפקטית לקורולה החדשה. התקדמות נוספת לקראת דגם אירופאי מלא

    שבועות ספורים לאחר שהציגה את המאטריקס, חושפת טויוטה ביפן שתי גרסאות חדשות של הקורולה המכונות "רנקס" ו"אלקס" (לא, זו אינה בדיחה) וחולקות מרכב דומה עם הבדלים קוסמטיים בחזית. למעשה, שתיהן מציגות את מראה גרסת חמש הדלתות החדשה לקורולה, החשובה כל כך עבור השוק האירופאי. בין השתיים, לרנקס בעלת המראה הספורטיבי יותר יש יותר סיכויים. שוק אירופאי להזכירכם, לא ישראלי דווקא.
    כזכור, גרסת הסדן של הקורולה החדשה הוצגה לפני כחצי שנה ביפן, ולאירופה תגיע רק לקראת סוף השנה ולאחר שתעבור סדרת שינויים מהותית כדי להתאימה לשוקי היעד. אולם הרנקס מהווה צעד קדימה לקראת אירופה. הדבר הראשון שבולט בה הוא העובדה שטויוטה, כמו הונדה לפני מספר חודשים, בחרה במבנה קרוב לזה של מיניוואן עבר גרסת החמש דלתות. למעשה, הרנקס מהווה שינוי גישה גדול לעומת דגמי הליפטבק המסורתיים של טויוטה והיא דומה עד מאד לסיוויק האירופאית, גם אם היא נראית ספורטיבית ממנה, פחות מיניוואן שימושי.

    בהשראת המיניוואן

    בכל מקרה, גם לקורולה חמש-דלתות אפשרויות לכיוון וקיפול המושבים מאחור, כמו-גם הסבת משענת מושב הנוסע לשולחן. עיצוב הפנים נאה מבקורולה הרגילה, וכולל בדגמים היקרים יותר לוח מחוונים בוהק מסוג אופטיטרון (זוהר כאשר הרכב מונע, חשוך כשלא) ומיקום גבוה למתגי השליטה במיזוג ובמערכת השמע. שלא כמו בהונדה, בורר ההילוכים נותר למטה במקומו הקונבנציונאלי. יש כמובן גם שפע תאי אכסון כולל שניים מתחת לרצפה.
    כיאה למכונית עם יומרות לשוק האירופאי, מצוידת הרנקס במתלה מקפרסון קדמי ומתלה אחורי חצי נפרד-קורת מתח (עם היגוי פסיבי). לטויוטה הגה כוח חשמלי, שוב כמו בסיוויק. היא צפויה להציע לרוכש שני מנועים בנפח 1.8 ליטר ו1.5- ליטר מהדור החדש של טויוטה, עם תזמון שסתומי יניקה משתנה. הגרסה החזקה, עם הספק מרבי של 140 כ"ס, תשודך לתיבה אוטומטית בעלת אפשרות תפעול ידני העונה לשם שיפט-מאטיק, או תיבה ידנית בת… שישה הילוכים. הגרסה החלשה יותר תיאלץ להסתפק ב-110 כ"ס בלבד, אם כי יחסית לנפח מדובר בהחלט בתוצאה יפה. הגרסאות החדשות יוצעו ביפן גם עם הנעה כפולה נעזרת דיפרנציאלים צמיגיים מלפנים ומאחור.

    השם הוא הכל

    לפי טויוטה, השמות השונים אמורים לשקף את האופי: הרנקס בא משילוב האות X עם השורש Run (רוץ), ואילו האלקס הוא שילוב אותה אות עם המילה הצרפתית Alles שפירושה "עובר בכל מקום".
    כאמור, הרנקס מופיעה זמן קצר לאחר הצגת המאטריקס, אודותיו רמזו בינתיים גורמים בטויוטה כי יגיע לאירופה ובשווקים מסוימים יימכר תחת השם כקורולה. זאת אומרת שיש אפשרות שהקורולה האירופאית תשווק בגרסת חמש דלתות ומיניוואן תחת מטרייה דומה. שלא במקרה, כך עשתה גם הונדה עם הסיוויק והסטרים…

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    Run טויוטה, Run
    לכיוון הונדה
    במהירות ראויה לציון
    וכן, יש גם אחת קצת פחות מעניינת. זו תגיע אלינו?
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים