שתף קטע נבחר

מערכת בטיחות מתקדמת באוטו? ביטוח החובה יוזל

הוזלת תעריפי ביטוח החובה לכלי רכב פרטיים עם מערכות בטיחות מתקדמות נכנסת לתוקפה. שיעור ההנחה הצפוי לפי האוצר - עשרות אחוזים. שר האוצר, משה כחלון: הורדת התעריפים תסייע להוזלת יוקר המחיה בישראל

הוזלת מחירי ביטוח החובה לרכב פרטי נכנסת לתוקפה מחר (יום ג'), ואמורה לסייע לבעלי רכב להוזיל את מחיר הפוליסה בעשרות אחוזים. זאת בהתאם לרפורמה עליה הכריזו שר האוצר משה כחלון והממונה על שוק ההון דורית סלינגר. לדברי האוצר, אשר יזם את המהלך, "ההוראות החדשות הן צעד ראשון להגברת התחרות בתחום, ויוזילו את דמי ביטוח החובה הנגבים מציבור הנהגים". נהגים המעוניינים לדעת באיזו חברת ביטוח יקבלו את מחיר ביטוח החובה הנמוך ביותר כאשר תסתיים הפוליסה הנוכחית, יכולים להכנס למחשבון המצורף, לעדכן את הפרטים הנדרשים ולקבל הצעות מחיר מחייבות.

 

 

ביטוח החובה שלכם בדרך להוזלה (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
ביטוח החובה שלכם בדרך להוזלה(צילום: עידו ארז)
 

 

הרפורמה אותה יזם האוצר צפויה להפחית את מחירי ביטוח החובה לכ-850 אלף בעלי רכב פרטי המבוטחים בביטוח הפול - תאגיד בו שותפות כל חברות הביטוח ומנוהל על ידי המדינה, ובעיקר לנהגים צעירים הנוהגים ברכב עם מערכות התראה מפני תאונה דוגמת מובילאיי ואיוואקס. התעריפים החדשים יתבססו על ארבעה פרמטרים עיקריים: גיל, מין (נשים בסיכון נמוך יותר), מערכת בקרת יציבות (ESP) המחויבת בחוק בכלי רכב חדשים כבר מספר שנים והאם מותקנת ברכב מערכת התראה מפני תאונות.

 

לפי נתונים שהעביר האוצר בעת חשיפת התכנית, נהג בן 18 ברכב פרטי (מיושן) ללא מערכת בקרת יציבות ישלם 3,091 במקום 3,771 כיום, מחיר המשקף הוזלה של 18%. נהגת בת 23 ברכב פרטי (עדכני) עם מערכת בקרת יציבות וכריות אוויר, תשלם 1,609 שקל במקום 3,771 בפול כיום, מחיר המשקף הוזלה ניכרת של 57%. נהג בן 30 ברכב פרטי עם מערכת בקרת יציבות וכריות אוויר ישלם 1,274 במקום 3,771 כיום.

 

לדברי שר האוצר, משה כחלון: "הוזלת התעריפים שתיכנס מחר לתוקף היא צעד נוסף בתכנית של משרד האוצר להוזלת יוקר המחיה בישראל. הצלחנו, בזמן קצר, לטפל בכשל השוק שהכביד על הנהגים הצעירים ולפעול לשיפור השירות שהם מקבלים. נמשיך לקדם מהלכים בכדי להוזיל את עלויות הביטוח ולהוריד את יוקר המחייה בישראל".

 

לדברי האוצר, הצעדים הצפויים להיכנס השנה לתוקף באופן הדרגתי, יגבירו את התחרות בענף, יצמצמו את הסבסוד בין מבוטחים, ויתאימו את הסיכון למחיר הביטוח. באוצר מזכירים עוד כי מאז הרפורמה בענף ב-2003, מחירי ביטוח החובה לציבור הוזלו בכ-35%, חיסכון מצטבר של כ-15 מיליארד ש"ח לציבור.

 

יש להזכיר כי ביטוח הפול מאפשר לבטח נהגים הנחשבים ל"סיכון גבוה", ולכן הפרמיה הנדרשת בו גבוהה יחסית. לחברות הביטוח אסור לגבות מחיר גבוה ממחיר הפול, ומחשבון הביטוח (המצורף) מאפשר להשוות בין החברות השונות ולמצוא את הזולה מכולן. באוצר טוענים זה מכבר כי מבוטחי שוק ביטוחי החובה משלמים הרבה מעבר לסיכון שהם מייצרים למבטחים, בעיקר במקרה של נהגים צעירים שנוהגים ברכב בו מותקנות מערכות בטיחות מתקדמות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
ההוזלה בביטוח בדרך
צילום: עידו ארז
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים