שתף קטע נבחר

קרון לנכים ברכבת הפך למחסן אופניים: "עשו לי פרצופים"

אתם מתלוננים, אנחנו מטפלים: יאנה פינג'ן, המתניידת בכיסא גלגלים, תיאמה נסיעה מבת ים לב"ש. אבל כשהגיעה לקרון לבעלי מוגבלויות גילתה שאין מקום לשבת. רכבת ישראל: "קוראים לנוסעים לגלות רגישות"

 

 

קרון רכבת המיועד לנוסעים בכיסאות גלגלים שימש תא אחסון לאופניים - על חשבון בעלי מוגבלויות: יאנה פינג'ן (24), נכה שעלתה ביום ראשון על רכבת מבת ים לבאר שבע, גילתה שהקרון המיועד מלא בעשרות זוגות אופניים, ונאלצה לחפש את בעליהם כדי שיפנו לה מקום. לטענתה, "כשהם הגיעו הם עשו פרצופים, כאילו אני מבקשת מיליון דולר. כאילו אני מפריעה לאופניים".

 

פינג'ן פנתה ל-ynet בעמוד הפייסבוק. ביום ראשון השבוע תיאמה מראש את נסיעתה עם רכבת ישראל, כפי שנדרשים נוסעים בעלי מוגבלות פיזית על מנת לקבל את השירות שלו הם זכאים. מנהל התחנה בבת ים ליווה אותה לרכבת יחד עם אמה וסייע לה לעלות לקרון, שכאמור היה מלא בזוגות אופניים של נוסעים אחרים.

 

"המנהל הזיז מעט את האופניים אבל הוא היה צריך לחזור לתחנה", מספרת פינג'ן. "ב-18:01 העלו אותי לקרון שהיה מלא. ביקשתי שיפנו לי מקום אבל לא היה פקח באזור והייתי חייבת לטפל בזה בעצמי. פשוט אמרתי לכולם שיפנו מפה את האופניים. יחד איתי היה עוד נכה בכיסא גלגלים.

 


 

קרון הנכים ברכבת מבת ים לבאר שבע, ביום ראשון ()
קרון הנכים ברכבת מבת ים לבאר שבע, ביום ראשון

"אין לי בעיה שיהיה קרון לאופניים, אבל קודם כול לאנשים עם צרכים מיוחדים. לא היה לי מקום וזה גם לא בטיחותי. בסוף בעלי האופניים קמו והזיזו את האופניים, אבל הייתי צריכה לעשות את זה בחוצפה. אני לא מוותרת על הזכות שלי לנסיעה בטוחה. הם עשו לי פרצופים לא נעימים.

הרגשתי שכיסא הגלגלים שלי הוא זה שמפריע לאופניים במקום להיפך".

 

פינג'ן העלתה הצעת ייעול לרכבת ישראל: "הייתי רוצה שיהיה כפתור שנוסעים נכים יוכלו לקרוא באמצעותו לפקח כדי שיסייע להם במקרים כאלה. אני הרי לא יכולה להסתובב ולחפש אותו. זו לא העבודה שלי לעשות סדר בתוך קרונות הרכבת".

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "למרבה הצער, רוכבי האופניים אינם מקפידים תמיד על שמירת הנחיות הנסיעה ברכבת – לקפל את האופניים ולשמור על מעבר חופשי לכל ציבור. הנהלת רכבת ישראל קוראת לציבור נוסעיה לגלות נימוס ורגישות כלפי נוסעים עם מוגבלות, קשישים ונשים בהיריון ולפנות להם מקום ישיבה. במקרה שבו יש צורך ליצור קשר עם פקח הרכבת, ניתן לפנות למוקד השירות בטלפון 5770*, אשר באפשרותו להשיג את הפקח באופן מיידי. נציגי השירות שלנו זמינים מ-06:00 בבוקר ועד חצות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים