שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות

    התלונות שלכם בפייסבוק של ynet: הציר ההומניטרי לעזה הפך לסכנת חיים

    קרוב לאסון: תושבי המועצה האזורית אשכול נאלצים להתמודד עם סכנה יום-יומית כשהם נעים לצד מאות משאיות שעושות את דרכן לרצועה בכביש דו-סטרי, משובש וצר. "לכולם ברור שצריך להרחיב את הכביש, אבל זה לא קורה"

     

    סכנה בכביש הקרוב לרצועת עזה    (צילום: רועי עידן)

    סכנה בכביש הקרוב לרצועת עזה    (צילום: רועי עידן)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    כביש 232 שמוביל למעבר כרם שלום משמש כעורק היחידי שדרכו מועבר סיוע הומניטרי לרצועת עזה. קרוב ל-1,000 משאיות עמוסות וכבדות עושות מדי יום את הדרך מישראל אל המעבר בכביש דו-סטרי, משובש וצר.

     

    מלבד משאיות הסיוע נוסעים בכביש המשובש גם רכבי צבא של אוגדת עזה וכן אוטובוסים עמוסים בתלמידים וכלי רכב של תושבי המועצה האזורית אשכול. זה שנים שהתושבים מנהלים מאבק במטרה להרחיב את הציר לארבעה מסלולים, אך הנושא לא זכה לפתרון.

     


     

    סיור במקום מגלה כי רמת התחזוקה של הכביש ירודה, עשרות בורות נפערו בו כתוצאה ממי הגשמים ותנועת המשאיות, השוליים לאורכו נמוכים ובכל רגע מתבצעת בו עקיפה מסוכנת. אמנם הכביש איננו מוגדר "כביש דמים", אולם בעבר התרחשו בו תאונות רבות שגבו את חייהם של נוסעים.

     

    הסוגיה עלתה לדיון במהלך פגישה שקיימו בשבוע שעבר ראשי הרשויות בעוטף עזה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובעקבות כך נבחנים כעת פתרונות זמניים עד להרחבת הציר. אולם עד שהפתרון המלא יימצא ייאלצו תושבי האזור לנוע על הכביש המסוכן.

    סכנה בכביש 232 (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
    סכנה בכביש 232(צילום: רועי עידן)

     (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
    (צילום: רועי עידן)

     (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
    (צילום: רועי עידן)

    "כל נסיעה על הכביש הזה היא סכנת חיים", אמר ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני. "המשאיות שנוסעות כאן לרצועת עזה מחריבות את הכביש ומסכנות את הנוסעים. הכביש צר מאוד, וזה רק עניין של

     זמן עד שיקרה פה אסון. אנחנו מתריעים כבר שנים על הסכנות, ולכולם ברור שצריך להרחיבו, אבל בפועל דבר לא קורה. אנחנו מנהלים מאבק עיקש ולצערי עדיין אין תוצאות בשטח".

     

    גם נהגי משאיות מתלוננים על המצב בכביש. חסן א-סעיד, שמוביל סחורה מישראל לעזה, אמר: "אני נוסע על הכביש הזה שלוש פעמים ביום, ובכל פעם אני רואה בור נוסף. ההגה בורח לי בגלל הקפיצה ולפעמים אני כמעט מאבד שליטה על המשאית. צלצלתי למשטרה עשרות פעמים, משם הפנו אותי ל'נתיבי ישראל', אבל אין עם מי לדבר. בסוף יקרה פה אסון".

     

    משרד התחבורה נמסר בתגובה: "ממשלת ישראל החליטה לקדם את שדרוג כביש 232 ולהרחיבו לכביש עם שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. חברת נתיבי ישראל בוחנת בימים אלה כמה חלופות להרחבת הכביש ושיפור הבטיחות. עלות הפרויקט נאמדת במאות מיליוני שקלים. עם קבלת החלטה על החלופה הנבחרת, ייקבעו גם לוחות הזמנים לביצוע הפרויקט.

     

    "יצוין כי שר התחבורה ישראל כץ החליט לאחרונה לאסור על תנועת משאיות כבדות בצירי התנועה המובילים למעבר כרם שלום. מהשעה 07:00 ועד 09:00 ומ-15:00 עד 17:00, במטרה להגביר את בטיחותם של הנהגים ותושבי האזור. המפקח על התעבורה במשרד התחבורה פועל בימים אלה, יחד עם כל הגופים הרלוונטיים, ליישם במהירות האפשרית את החלטת השר".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים