שתף קטע נבחר

בנק ישראל יוצא נגד שכר בכירי הבנקים

אחרי פרסום שכרם של מנהלי הבנקים השבוע, חדווה בר, המפקחת על הבנקים, יוצאת נגד שכר הבכירים במערכת הפיננסית: "רמות השכר הגבוהות פוגעות באמון בבנקים, אנחנו מצפים שהתגמול יהיה תואם גם לתוצאות של הבנק"

בנק ישראל מתנגד לשכר הגבוה של מנהלי הבנקים: שלושה ימים אחרי פרסום הדוחות הכספיים של הבנקים שכללו את נתוני שכר הבכירים, יוצאת המפקחת על הבנקים, חדווה בר, כנגד שכר הבנקאים הגבוה.

 

  • תביעה ב-220 מיליון שקל: הבנקים מפלים סטודנטים מבוגרים

 

"ראינו השבוע את דוחות הבנקים שפורסמו. רמות השכר הגבוהות פוגעות באמון בבנקים", אמרה בר בפני ראשי המערכת הבנקאית, שנעו באי נוחות למשמע הדברים, "זה ישתנה. הפיקוח הוציא הוראה שניה בנושא התגמול וקבעה שיו"ר לא יוכל לקבל בונוסים".

 

 (צילום: רון קדמי) (צילום: רון קדמי)
(צילום: רון קדמי)

בר, שדיברה בכנס טכנולוגיה בבנקאות שמתקיים הבוקר בתל אביב, הוסיפה גם כי "עומדת על סדר היום הציבורי הצעת חוק בנושא של תגמול בכירים בסקטור הפיננסים. אנחנו בבנק ישראל תומכים בכך, אנחנו מצפים שיהיה שינוי. אנחנו מצפים שהתגמול יהיה תואם גם לתוצאות של הבנק".

 

במסגרת הכנס , שעסק בשינויים הטכנולוגיים הצפויים במערכת הבנקאות, אמרה בר כי הפיקוח פועל להסרת חסמים טכנולוגיים כדי לקדם מהלכים חדשניים. "השינויים יביאו ליותר תחרות. שקיפות ללקוח והתייעלות בבנקים". המפקחת הוסיפה כי בכוונת הפיקוח להקים אגף חדש שיעסוק בטכנולוגיה בבנקאות וירכז את הפעילות בנושא.

 

בר התייחסה גם לטענה כי השינויים הטכנולוגיים לא מתאימים לכולם ואוכלוסיות שונות נפגעות מהמהלכים הללו שכוללים בין הייתר סגירת סניפים צמצום טלרים ומעבר לשירות עצמי. "אנחנו מקבלים המון פניות מהציבור הרחב שהשינוי הזה קשה להם. אנחנו רוצים שיינתן שירות לכל האוכלוסיה. אנחנו ביקשנו שכל בנק יקבע מדיניות איך הוא נותן מענה. אנחנו מאוד קשובים לציבור. וגם הבנקים קשובים".

 

בר התייחסה בעקיפין לאמירתו של שר האוצר כחלון לפני מספר שבועות והדגישה כי גם בעוד 10 שנים יהיו בנקים בישראל, אם כי הם יעברו שינוי. "איך יראו הבנקים בעוד 10 שנים? קשה לדעת , אבל אחרת. טכנולוגיים יותר, יעילים יותר. יהיו גם שחקנים חוץ בנקאיים שישתפו פעולה" .

 

המפקחת פנתה לבנקאים וציינה כי "האמירה שלי אליכם זה שהשינוי בבנקאות הכרחי כדי להבטיח בנקאות יציבה וצריך לעשות את השינוי הזה גם על רקע הדרישות של הציבור וגם על רקע הכעס של הציבור. הבנקים חייבים להשתנות. האתגר של כולנו הוא לנהל את המעבר הזה לעולם החדש לטובת כל הלקוחות והעובדים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים