שתף קטע נבחר

כך תיערכו לקראת דור העובדים החדש

כ-30% מהעובדים יפרשו מתפקידם עד שנת 2020. מנהלים שחושבים לטווח ארוך צריכים להתחיל לשכלל את יכולת גיוס העובדים שלהם, וללמוד לנצל את האינטרנט של הדברים לטובת ה"אינטרנט של האנשים" לקראת כניסת דור חדש לשוק העבודה

האם ניתן לשנות את התרבות של ארגונים ואת הדרכים להכשרה ותגמול העובדים, באותה מהירות שבה הטכנולוגיה משנה את העבודה שאנחנו עושים, את המוצרים שאנו מייצרים ואת הדרך שבה אנו באים במגע עם לקוחות? עבור מנהלים מדובר בשאלה קריטית, בהתחשב בקצב המואץ של החדשנות, המנפצת את המודלים המסורתיים של ניהול חברות ועובדים.

 

לכתבות נוספות בערוץ קריירה

 

בשנים הקרובות - חברות מצליחות יהיו אלו שהצליחו למשוך אליהן אנשים שמרגישים בנוח בעולם החדש, הכולל אינסוף נתונים, אנליזות, תחזיות, ומספר אינסופי של תרחישים פוטנציאליים. מלבד מומחי המידעף, שיישבו בסמוך או בראש הפירמידה - חברות גלובליות יזדקקו לאנשים יצירתיים ובעלי מוטיבציה, שיידעו לטפל נכון בנתונים - יעברו עליהם, ינתחו אותם, ויעצבו אותם מחדש כדי להניע את העסק.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

טיפים לניהול עובדים

איפה נמצא המנהלים בכל הקשור לעולם הנתונים המורכב? כיום הם עסוקים במרדף אחר קצב המהפכים הטכנולוגיים, כולל התחזקות המדיה החברתית באינטראקציה מול הלקוח, מחזורי פיתוח מוצרים שהולכים ומתקצרים, והמעבר האכזרי כמעט לעולם המובייל.

 

אבל זהו רק קצה הקרחון - כבר היום, כ-10 מיליארד מכשירים ברחבי העולם מחוברים לאינטרנט, ועד 2017 המספר יגדל פי 3 בערך. כל כך הרבה מכשירים ואביזרים סביבנו, שכולם יפיקו נתונים. אז איך יוכל מנכל להתמודד עם הנפח והמהירות הבלתי נתפסים של נתונים, ועוד לנצל אותם לטובת הארגון? לפניכם טיפים חשובים:

 

טפלו בעובדים שלכם, טפלו בלקוחות שלכם - טיפול בעובדים ובלקוחות אלו שתי העדיפויות העליונות לכל מנכ"ל כיום. חברות בסביבת העסקים ההיפר-תחרותית לא יצליחו לשרוד אלא אם כן יש להן אנשים ברמה הכי גבוהה, בכל רמות הארגון. על כל עובד ועובדת להבין את עבודתם ותפקידם, כיצד הם משתלבים במסגרת הארגון, מה מצופה מהם וכדומה.

 

 

 (צילום: באדיבות אינטל) (צילום: באדיבות אינטל)
(צילום: באדיבות אינטל)

הפגינו מחוייבות לעובדים שלכם בכך שתהפכו ל"מובילים ומחוייבים לנושא מערכות ניהול משאבי אנוש" - מערכות כאלו מעצימות כל עובד, באופן שהוא מבין את עבודתו ותפקידו, מבין כיצד הוא משתלב במסגרת הארגון, מה מצופה ממנו, איזו הכשרה זמינה עבורו, ואיך הוא יכול להשתמש ברשת החברתית הפנימית כדי לתקשר, לשתף פעולה עם גורמים אחרים בארגון ולהצטיין.

 

השקיעו בפיתוח ה'טאלנט' האמיתי - בשנים הקרובות צפויה תחלופה חסרת תקדים של כוח אדם בכלכלות בעולם. דור ה-baby boomer יפרוש, ועד שנת 2020, תהיה תחלופה בשיעור של עד 30%. חברות יצטרכו אלפי עובדים מסוג חדש, שנולדו לתרבות הדיגיטלית, כאלה שיידעו להשתמש ב"אינטרנט של הדברים" לטובת ה"אינטרנט של האנשים". שינוי כזה בתפיסת עולם ארגונית צריך להוביל המנכ"ל, כמי שעומד בחזית של גיוס עובדים, הכשרתם, ופיתוח ה'טאלנט' האמיתי של המאה ה-21.

 

תתחילו לחשוב כבר היום על ה"אינטרנט של האנשים" - חברות עם ראייה לטווח ארוך כבר התחילו בתהליך "דמוקרטיזציה של המידע", שמאפשר ליותר אנשים בחברה גישה למידע שיכול לסייע להם לקבל החלטות טובות יותר, להתקדם מהר יותר ולעמוד בקצב השינויים והדרישות של לקוחותיהם. 

 

בעקבות זאת אנו רואים ארגונים שהופכים ל"שטוחים" יותר, מספר הולך וגדל של אנשים שמקבלים הרבה מידע, ומוסמכים לקבל החלטות ללא אישור מלמעלה, ומעבר של המחוייבות מהמטה וההנהלה לנקודת המגע עם הלקוח. אלה הם שינויים עמוקים, אך מתבקשים.

 

כשחברות בעתיד יוצפו בזרם חסר תקדים של מידע, נצטרך מבנים ארגוניים שונים, וגם מודלים אחרים לקבלת החלטות, ניהול סיכונים ומערכות תגמול. מודלים כאלה יסייעו לחברות להתחרות בעולם שבו ללקוחות יש יותר ברירות, גישה מיידית ליותר מידע ופחות נאמנות מאי פעם. 

 

הכותב הוא מנהל חטיבת אפליקציות, אורקל ישראל. נושא זה יעלה בכנס Oracle HCM World שייערך ב-7-5 באפריל ויעסוק בניהול משאבי אנוש, בהשתתפות מנהלים, מומחים לניהול טאלנטים וראשי חברות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: יח"צ
אלברטו מרנפלד
צילום: יח"צ
מומלצים