שתף קטע נבחר

מכוניות היברידיות באירופה - המכירות בנסיקה

הביקוש למכוניות היברדיות באחד משווקי הרכב השמרנים בעולם, זינק במהלך השנה החולפת בעשרות אחוזים. מי מוביל את מצעד המכירות, והיכן ממוקמים המותגים המקומיים

שוק הרכב האירופאי נחשב שמרן, עם העדפה מובהקת למנועי דיזל חסכוניים. אבל מתברר שדווקא הביקוש לרכבים בעלי הנעה היברידית (נטענת או רגילה) גדל באירופה במהלך 2015 ל-402 אלף כלי רכב. מדובר אמנם במספר נמוך מההערכות לפני שנים אחדות, ולא מרשים במיוחד אבסולוטית, שכן לשוק הרכב ביבשת מתווספות מדי שנה כ-14 מיליון מכוניות חדשות. אך הצמיחה שנרשמה עומדת על 35%, ואלה בהחלט חדשות מעודדות. לפי הערכות, הסיבות לגידול בביקוש הן בעיקר היצע דגמים רחב יותר, יחד עם תמריצים שונים אותם מעניקות המדינות השונות ו-או רשויות מקומיות. החל בהיעדר (או הקטנת) קנסות בכניסה למרכזי ערים, ועד מקומות חניה בתשלום מופחת או בחינם.

 

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)

 

הדגמים ההיברידיים הנפוצים הם כמובן של טויוטה; היצרנית הראשונה להציע מכונית היברידית סופר-פופולרית (פריוס), ושל חטיבת היוקרה שלה לקסוס שהיא היחידה בעולם שמציעה את כל קשת הדגמים עם אופציה להנעה היברידית. בהתאם, קונצרן הרכב הגדול בעולם תופס את 7 המקומות הראשונים.

 

את מצעד המכירות מובילה אוריס עם 75,810 יחידות, אחריה יאריס עם 68,902 יחידות, לפני הקרוסאובר הקומפקטי של לקסוס (NX300h) עם 15,222 יחידות, ה-h200CT הקומפקטית עם 9,716 יחידות, ה-IS300h עם 7,251 יחידות וסוגרות את הרשימה פריוס-פלוס ופריוס רגילה עם 6,865 ו-6,578 יחידות בהתאמה. אם אתם מופתעים לגבי מקומה האחרון של ההיברידית הפופולרית בעולם, הרי שיש לזכור כי 2015 הייתה שנת הייצור האחרונה לפני התחדשות הדגם.

 

את 3 המקומות האחרונים בטבלה המכובדת תופסות שתי יצרניות אירופאיות, עם יחידות הנעה היברידיות דיזל-חשמל. מרצדס C300 בלו-טק (4,587 יחידות), לפני פיז'ו 508 ו-3008 (3,895 ו-3,212 יחידות בהתאמה).

 

עוד עולה כי מכירות דגמי הייבריד פלאג-אין הנטענים משקע חשמל ביתי, ומאפשרים נסיעה בעזרת מנוע חשמלי בלבד למרחק של כ-50 ק"מ לפחות, גדלו ב-2015 פי 2.5. בהולנד, שוק הרכב הגדול ביותר לדגמים אלו באירופה (והשלישי בעולם), יכולה בעלות על רכב היברידי נטען לחסוך עד 7,000 אירו (כ-30 אלף שקלים) בשנה בהשוואה לרכב רגיל, כתוצאה משורת הטבות.

 

הדגם הנמכר ביותר עם יחידת הנעה היברידית-נטענת הוא מיצובישי אאוטלנדר, עם כ-31,214 יחידות בשנה שעברה. במקום השני גולף GTE עם 17,300 יחידות, ובמקום השלישי אחותה לקונצרן, ה-A3 e-tron מבית אודי עם 11,791 יחידות. ב.מ.וו i3 - שבקרוב תגיע גם לישראל - נמכרה ב-6,566 עותקים, ומעט אחרי וולוו V60 (עם 6,349 יחידות).

 

מרצדס C350e שישית (5,006 יחידות), פולקסוואגן פאסאט GTE שביעית (4,922 יחידות). את המקום השמיני תופס פורשה קאיין S פלאג-אין הייבריד (3,921

יחידות).במקום התשיעי מכונית העל של ב.מ.וו, ה-i8, שנהנית מביקושים גבוהים וזמני המתנה ארוכים שהגיעו לשיא של 18 חודשים. היא מסיימת את השנה עם 2,051 יחידות. סוגרת את הרשימה ה-X5 עם 1,875 יחידות בסך הכל.

 

לדעת מומחים בתעשיית הרכב, מכירת מכוניות בעלות הנעת כלאיים יגדלו בשלוש השנים הקרובות ל-750 אלף יחידות בשנה, שכן יצרניות הרכב נמצאות במירוץ להורדת זיהום האוויר הממוצע של הדגמים אותם הן מייצרות, בהתאם לתקנות הקובעות רף של פחות מ-95 גרם לק"מ ב-2020.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים