שתף קטע נבחר

מפלצות מהירות - דווקא בתערוכת ניו יורק

למרות שתערוכת ניו יורק אינה מהחשובות בתעשיית הרכב ורבים מתושבי העיר כלל לא מחזיקים במכונית, חושפות שם אודי, מרצדס וניסאן דגמי קצה ספורטיביים

תערוכת ניו יורק אינה מהגדולות והחשובות בתעשיית הרכב. למעשה, התפוח הגדול נבדל משאר הערים בארה"ב בשימוש המוגבר שעושים התושבים בתחבורה ציבורית, ועל כן רק כ-50% מהם מחזיקים בבעלותם מכונית, לעומת כ-90% בשאר ארה"ב. ובכל זאת, תערוכת ניו יורק העניקה במה ראויה להצגת שלושה דגמי ספורט מעודכנים-חדשים.


אודי R8 ספיידר

שנה לאחר השקת הדור השני למכונית העל של אודי, נחשפת גרסה פתוחה ל-R8 השמכונה ספיידר. עם 1,612 ק"ג היא קלה ב-113 ק"ג מקודמתה (אבל כבדה ב-158 ק"ג מהקופה), תודות למרכב העושה שימוש באלומיניום-קרבון וקשיחה לטענת אודי ב-50% מהמכונית המוחלפת. יחידת ההנעה זהה לגרסה הסגורה - V10 בנפח 5.2 ליטר ו-540 כ"ס ,העוברים לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבה כפולת-מצמד עם 7 יחסים והנעה כפולה קבועה.

 

היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות (0.1 שניות יותר מהקופה) ותגיע למהירות מרבית של 318 קמ"ש (5 קמ"ש פחות מהקופה). פתיחת וסגירת הגג תארך 20 שניות, והיא אפשרית גם תוך כדי נסיעה במהירות של עד 50 קמ"ש. בבריטניה תעלה הספיידר כ-47 אלף שקל יותר מהקופה, שצפויה להגיע ארצה ביוני עם תג-מחיר של כ-1.5 מיליון שקלים.

מרצדס C63 AMG קבריולה

אחרי גרסת סדאן, סטיישן וקופה, מרצדס חושפת גם גרסה פתוחה ל-C63 AMG. כמו יתר גרסאות המרכב, גם זו תצוייד במנוע V8 בנפח 4.0 ליטר, המייצר בסיוע צמד מגדשי טורבו 476 כ"ס או 510 כ"ס בגרסת S. הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת שבעה הילוכים אוטומטית ודיפרנציאל מוגבל החלקה (מכאני ברגילה, אלקטרוני ב-S). אלה מאפשרים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות (4.1 שניות ב-S) בדרך למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש (280 קמ"ש ללא הגבלה).

 

כדי לפתוח או לסגור את הגג תיאלצו להאט למהירות של 50 קמ"ש. גרסת הקבריולה שומרת על שימושיות נאותה יחסית תודות לארבעה מקומות ישיבה ותא מטען בנפח 355 ליטר (270 ליטר כשהגג פתוח). כאופציה מוצעים פתחי אוורור בגב המושבים מול צוואר הנוסעים ומסיטי אוויר להפחתת רוח ורעש מתא הנוסעים. לישראל היא תגיע באוקטובר. המחיר עדיין לא ידוע.

 

ניסאן GT-R

ניסאן GT-R היא אחת מהמכוניות הקיצוניות ביותר שיוצרו אי פעם ביפן, וזו שהביסה את פורשה במגרשה הביתי, כשקבעה זמן הקפה מהיר מה-911 טורבו במסלול הנורבורגרינג. בכל שנה שיפרו מהנדסי ניסאן את ביצועי המנוע וחידדו את התנהגות הכביש, וכעת היא זוכה למתיחת פנים נוספת. השינויים הקוסמטיים כוללים יחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור, פגוש קדמי עם פתחי אוורור גדולים, מסיטי אוויר סביב למרכב האמורים לתרום לשיפור היציבות במהירות גבוהה, ורביעיית מפלטי טיטניום בעיצוב שונה, עם "מערכת פליטה אקטיבית".

 

גם תא הנוסעים עבר עדכון ולטענת ניסאן מטפל בנקודת התורפה העיקרית, עם חומרים איכותיים מבעבר ועיצוב שונה לגלגל ההגה ולקונסולה המרכזית . זו מציעה מסך מגע בגודל "8 ("7 בדגם הקודם) ורק 11 (לעומת 27) מתגי תפעול. בין השינויים המכאניים תוספת 20 כ"ס (565 כ"ס בסך הכל) ממנוע V6 טווין טורבו בנפח 3.8, המורכב בעבודת יד על-ידי אחד חמישה אנשים בלבד המוסמכים לכך במפעל ביוקוהמה (מחוץ לפס הייצור בטוצ'יגי). כבעבר הוא ישודך לתיבה כפולת-מצמד עם 6 יחסים, ולהנעה כפולה קבועה מתוחכמת. ניסאן טרם פרסמה נתוני ביצועים. ה-GT-R המעודכנת תגיע לישראל בספטמבר, עם תג מחיר שעדיין אינו ידוע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים