שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    טירוף חשמלי - רבע מיליון הזמנות לטסלה עתידית

    היא צפויה לעלות על הכביש לראשונה רק בעוד כשנתיים, אך כבר עתה - שלושה ימים בלבד לאחר ההכרזה - הוזמנו רבע מיליון יחידות מטסלה מודל 3. אלון מאסק: "נהיה חייבים לשקול מחדש את תוכניות הייצור"

    יותר מרבע מיליון בני אדם שילמו 1,000 דולר כל אחד תמורת הזכות להרשם כרוכשים עתידיים של טסלה מודל 3 , שתעלה רק בעוד כשנתיים על הכביש במחיר של 35 אלף דולר. כך מדווחים בטסלה, מותג המכוניות החשמליות האמריקאי שהקים ומנהל אלון מאסק. היזם הכריזמטי הודה במהלך סוף השבוע כי מספר הרוכשים הפתיע אותו מאד, וכי יהיה חייב לחשב מחדש את תכניות הייצור העתידיות של המכונית, שנחשפה לראשונה במהלך הלילה בין חמישי לשישי לפי שעון ישראל. "הנחנו שיהיה ביקוש גדול, אבל לא צפינו שיהיה כזה. הערכנו שמספר ההזמנות יעמוד על כרבע עד מחצית מהמספר עד עתה, עוד לפני הפעימה השניה של החשיפה הצפויה בעתיד", כתב מאסק בחשבון הטוויטר שלו.

     

    טסלה 3 החשמלית נחשפה עם טווח עצום ומחיר שפוי 

     

     

    עוד על טסלה:

    10 דברים שאתם צריכים לדעת על טסלה

    כל מה שרציתם לדעת על אלון מאסק, האיש

    טסלה עושה בית ספר לשיווק רכב

     

    המכונית הראשונה שחושפת - גם אם במרחק שנתיים משלב הייצור - טסלה עם תג-מחיר "שפוי", עשתה במהלך סוף השבוע האחרון היסטוריה. יצרנית מכוניות החשמל ששיווקה עד היום מכוניות ספורט, פאר או פנאי במחיר שהפך אותן רחוקות מהישג ידו של הקהל הגדול, מבטיחה כי לכל המאוחר ב-2018 תעלה לכביש רכב משפחתי-יוקרתי במחיר של 35 אלף דולר בלבד. במחיר זה כלולה סובסידיה ממשלתית בסך 7,500 דולר, ובמדינות שונות בארה"ב ניתנות הטבות נוספות העשויות להגיע ל-2,500 דולר נוספים. בסך הכל מבטיחה טסלה למאות אלפי המזמינים מראש כי תוענק להם הנחה מיידית על המכונית החשמלית בגובה של כרבע ממחירה.

     

     (צילום: EPA) (צילום: EPA)
    (צילום: EPA)

     

    במהלך 20 שנות קיומה של היצרנית הקטנה, הצליחה טסלה למצב עצמה כיצרנית עם תדמית איכות וקידמה טכנולוגית ללא תחרות, עיצוב מקורי, שימוש בחומרים ורעיונות ייחודיים, מהלכי פרסום ושיווק חסרי תקדים וטונות של כריזמה מצד בעל הבית, אלון מאסק. ואם זה מזכיר לכם חברה טכנולוגית אמריקאית בשם "אפל", זה ממש לא במקרה. נראה כי מאסק למד היטב את הצלחתה של זו האחרונה, ומחקה בהצלחה אדירה את מהלכיה היותר-מוצלחים. ותורים של מאות אנשים במהלך סוף השבוע שהמתינו בסבלנות להזמנת המכונית, רק מוכיחים עד כמה ההתייחסות לטסלה מודל 3 דומה לזו של רוכשי אייפון חדש. ולא משנה שרק מחיר ההזמנה גבוה פי 2 מזה הנדרש עבור המכשיר הסלולרי.

     

    "כבל החשמל ינוע כמו נחש ויתחבר לבד לרכב"

     

     

    אם להאמין לנתונים ששחררו טסלה אודות המודל 3, ויש את כל הסיבות בעולם אכן להאמין להם, הדגם החדש שאמור להתחרות - בארה"ב לפחות - במכוניות סדאן יוקרתיות מבית אודי (A4), מרצדס (C קלאס) וב.מ.וו (סדרה 3), יציע ביצועים טובים יותר בגרסת הכניסה, טווח נסיעה זהה אך חשמלי של כ-350 ק"מ, מרחב מחיה גדול לא פחות ושימושיות גבוהה, עם חידושים מרעננים. והכוונה כאן לא רק למסך ה-"15 הענק מתוצרת LG.

     

     

    כמה אנשים צפויים להזמין את טסלה מודל 3 במהלך החודשים או אף השנתיים הקרובות? לא ברור כרגע. המספר יכול להגיע בקלות למעל מיליון מכוניות, ולהכניס לכיסו של מאסק לא פחות ממליארד דולר רק בכספי הזמנה-מוקדמת, שללא ספק יחסרו לו בהתחשב בצורך להגדיל משמעותית את כמות הייצור המתוכננת. כדאי להזכיר בהקשר זה כי המפעל העצום לייצור סוללות עליו מתבסס מאסק בדרך להפוך מיצרן רכב זעיר לקטן, מפעל הג'יגה בנבאדה, צפוי להזרים בעוד שנתיים כחצי מיליון סוללות מדי שנה. יותר מכלל הייצור כיום בכל העולם. נראה כי גם אם יפתח מפעל נוסף, הוא לא יצליח להדביק את הביקוש.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים