yed300250
הכי מטוקבקות
    6 . מרשימה ומהנה אבל לא מספיק מלוטשת | צילום: ניר בן זקן
    ממון • 04.04.2016
    אמריקה נגד גרמניה
    קאדילק טוענת שהדגמים החדשים שלה מסתכלים אפילו לב־מ־וו בלבן של הסמל • האם האנשים שנחתו על הירח באמת למדו סוף־סוף לנצח את הגרמנים גם על הכביש?
    ניר בן זקן

    יצרנית רכבי היוקרה האמריקאית קאדילק נמצאת בפתחו של השינוי הגדול והמשמעותי ביותר ב־100 השנים מאז נוסדה. בעלת הבית ג'נרל מוטורס השקיעה 12 מיליארד דולר בפיתוח 11 דגמים חדשים שיראו אור לפני סוף העשור וירחיבו את ההיצע הקיים עד שיהיה דומה לזה של אאודי, ב־מ־וו ומרצדס. ויש גם שמות חדשים: XT הוא שמם של דגמי קרוסאוברים ו־CT יהיה שמם של דגמי הכביש, ולכל דגם יוצמד מספר המציין את מקומו בהיררכיה המשפחתית. את הסנוניות הראשונות, ה-XT5 וה-CT6, פגשנו בנהיגת בכורה על כבישי ארה"ב.

     

     

    מסמן X על Q5

     

    ה־XT5 הוא המחליף של ה־SRX, הקאדילק הנמכר ביותר בארץ. אנשי החברה טוענים שמדובר בדגם חדש לחלוטין, אבל העיצוב החיצוני נראה יותר כמתיחת פנים מקיפה לדגם היוצא, ובעיקר בולטים יחידות התאורה משולבות לד הבולטות בעיקר בלילה.

     

    XT5 . שיפור גדול בהתנהגות ובעיצוב | צילום: ניר בן זקן
    XT5 . שיפור גדול בהתנהגות ובעיצוב | צילום: ניר בן זקן

     

     

    הדגם החדש קצר ב־2 ס"מ מקודמו אבל בסיס גלגלים גדל ב־5 ס"מ ל־286 ס"מ, שעם מושב אחורי הניתן לכיוון למרחק ולזווית המשען מציע מרווח רגליים עדיף על אאודי Q5 ועל ב־מ־וו X3 שמחירם דומה. עם זאצת, מרווח הראש מאחור מצומצם. המשקל ירד ב־126 ק"ג, אך עדיין כבד בכ־200 ק"ג ממתחריו הגרמניים. עיצוב הפנים עודכן עם ידית הילוכים בצורת ג'ויסטיק המפנה מקום לתא ייחודי מתחת לקונסולה המרכזית, מסך תצוגה צבעוני במרכז לוח השעונים, מצלמת אחורית המוצגת במראה המרכזית ומגדילה את שדה הראייה פי 3, ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' ואפשרות צימוד לאנדרואיד ואפל המפחיתה את כמות המתגים בקונסולה המרכזית. אולם דיפוני עור העוטפים את תא הנוסעים מקצה לקצה מחוספסים והפלסטיקה בחלקים התחתונים נוקשה, כך שהאיכות הכללית נמוכה מתו התקן הגרמני. ההגה ענק, המתגים הפזורים עליו לא אינטואיטיביים, וכפתור בלם החניה בצורת ריבוע קטן בסמוך למתג כיוון האורות נראה כמשהו שמעצבי הפנים נזכרו לחבר לאחר יד.

     

    ה־XT5 מוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על שטחים מתים שרובן יוצעו כסטנדרט בגרסה הישראלית.

     

    מנוע V6 בנפח 3,600 סמ"ק מפיק 315 כ"ס (סוס אחד יותר מה־SRX) ומצויד במערכת המנתקת את אספקת הדלק לשתי בוכנות בעומס נמוך ומצמצמת את צריכת הדלק. לגיר האוטומטי 8 הילוכים, לעומת 6 ב־SRX וההנעה קדמית או כפולה קבועה. הביצועים טובים יחסית אך תגובת התיבה איטית ומתבלבלת כשהיא נדרשת לקיק דאון. אפילו התפעול הידני באמצעות משוטים קטנים מאחורי ההגה שאינם נגישים לאצבעות קצרות איטי בתגובותיו.

     

    במפתיע, בגלל המוצא האמריקאי, המתלים נוקשים יחסית כך שנוחות הנסיעה בינונית במהירות נמוכה אם כי חלק מהאשם נעוץ בחישוקי 20 אינץ' גדולים. במהירויות גבוהות ה־XT5 שומר על ריסון גבוה, בידוד רעשים מופתי (110 קמ"ש ב־1,600 סל"ד) והתנהגות טובה תודות לזוויות גלגול מצומצמות ואחיזה גבוהה. אך ההגה קל וחסר תחושה עם חופש במרכזו, הבלמים ספוגיים מעט והוא לא מהנה לנהיגה כמו דגמי הכביש־שטח של ב־מ־וו, שאותם שמה קאדילק במרכז הכוונת.

     

    ה־XT5 מציג שיפור גדול לעומת ה־SRX, אך לא בטוח שזה מספיק כדי להתמודד מול המתחרים הגרמניים בסביבת המחירים של 300 אלף שקלים וצפונה.

     

     

    ספינות הדגל

     

    מכוניות הסדאן הגדולות של קאדילק היו בעבר התגלמות החלום האמריקאי, אך בסוף המאה הקודמת הן הפכו שימושיות בעיקר כרכבי הלוויות, שהיו נחוצים לקהל הלקוחות שהזדקן והתמעט. ה־CT6 החדשה אמורה להחזיר את קאדילק לימי הזוהר שלה.

     

    העיצוב החיצוני מרהיב ואגרסיבי. תא הנוסעים מרווח תודות לבסיס גלגלים גדול (311 ס"מ, 4 ס"מ יותר מב־מ־וו סידרה־7), עטוף עור ודיפוני קרבון או עץ, מסך מגע ענק בגודל 10.2 אינץ' במרכז הקונסולה ומציע רשימת אבזור ארוכה כולל כיוון חשמלי ומסז' במושבים מלפנים ומאחור, צמד מסכים בגב המושבים הקדמיים, מערכת שמע של Bose עם 34 רמקולים (10 יותר מבמרצדס S־קלאס) ומערכות בטיחות מתקדמות כולל ראיית לילה. למרות זאת, אין כאן תחושה איכותית או יוקרתית יותר יחסית לגרמניות. גם הנדסת האנוש טובה פחות.

     

    באופן מפתיע לאחת מהיצרניות הראשונות שהציעו מנועי V8, ב־CT6 יש רק צמד מנועי V6 עם 3,000 סמ"ק טווין־טורבו (404 כ"ס), 3,600 סמ"ק ללא טורבו (335 כ"ס) ואפילו 4 צילינדרים 2,000 סמ"ק טורבו (265 כ"ס) בגרסת הבסיס. כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית בעוד צמד ה־V6 בעלי הנעה כפולה קבועה. לישראל תגיע גרסת הביניים האטמוספרית המציעה ביצועים טובים בעיקר תודות לתיבת הילוכים נמרצת המכניסה במהירות את המנוע לרצועת הכוח. גם צריכת הדלק במהלך המבחן הייתה טובה יחסית ונעה בין 10.2 ל-8.7 ק"מ ליטר.

     

    ה־CT6 מתבססת על פלטפורמה חדשה העושה שימוש מסיבי באלומיניום כדי להפחית את המשקל העצמי (1,781 ק"ג, רק 11 ק"ג יותר מב־מ־וו 740i) ויש לה בולמי זעזועים אדפטיביים והיגוי אחורי אקטיבי, המאפשרים ל"נושאת המטוסים" האמריקאית להתנהג בפיתולים כמו סירת מרוץ. אחיזת הכביש גבוהה, זוויות הגלגול מינימליות, הבלמים מצוינים, ההיגוי מדויק והנכונות לשינויי כיוון מיידית. מנגד נוחות הנסיעה החשובה יותר במכוניות מסוגה לוקה בחסר ומעבירה יותר מדי שיבושים לישבני הנוסעים. מתלי אוויר לא מוצעים אפילו כאופציה.

     

    ה־CT6 תגיע לישראל בקיץ ותעלה קצת פחות מחצי מיליון שקלים, כך שתציע ממדים ואבזור של סדרה־7 במחיר של סדרה־5 חזקה ומאובזרת. העיצוב הייחודי מגובה בהתנהגות כביש מושחזת, ביצועים טובים ותא נוסעים מאובזר ומרווח, אבל השאר מלוטש פחות. מספינת הדגל של קאדילק ניתן היה לצפות לקצת יותר.

     

    הכותב היה אורח קאדילק בארה"ב

     


    פרסום ראשון: 04.04.16 , 20:43
    yed660100