שתף קטע נבחר

הפסקת פרסומות: המבוגרים משתלטים על המסך

הסערה של איילת זורר וגולברי כבר שככה ומאז זורר כבר הספיקה לקטוף קמפיין נוסף. מתברר שיותר ויותר חברות בוחרות בפרזנטורים מבוגרים שיובילו את הקמפיינים שלהן בארץ ובעולם. מפרזנטורית בת 94 דרך פלאטו שרון ועד פאשינסטה שחצתה את גיל 80. מיוחד

לפני כשבועיים נחתה בישראל השחקנית והדוגמנית איילת זורר, לראשונה מאז התפוצצה הפרשה , במרכזה עמדה בקשת בעלי רשת האופנה "גולברי" לסיים איתה את החוזה כפרזנטורית, בטענה ש"המראה החיצוני שלה השתנה לרעה". כזכור, לנעליה של זורר (46) נכנסה אסתי גינצבורג (25), בטיעון, שהרשת מבקשת להנגיש עצמה לקהל יעד צעיר יותר.

 

זורר, בת ה-46, לא נשארה הרבה זמן לבד. רשת "המשביר לצרכן" מיהרה לגייס אותה לכוחותיה, במקומם של הפרזנטורים הקודמים, רון שחר ומיכל אנסקי. זורר, שבקרוב יעלה לאקרנים הסרט, "בן חור", בו היא מככבת, תקבל מהמשביר לצרכן כמיליון שקלים לשנה, ויש לה את כל הסיבות הנכונות לצחוק בדרך אל הבנק, ולהוכיח שהגיל אינו מהווה פקטור או מכשול להצלחתה, שכן, במקרה זה, הפרזנטורית שקדמה לה, אנסקי, צעירה ממנה בעשור.

 

לאחרונה מסתבר שיותר ויותר חברות, בארץ ובחו"ל, ממנות פרזנטורים "מבוגרים" יחסית בתחומי פרסום שונים. הנה כמה דוגמאות.

 

שמואל פלאטו שרון - בן 77

שמואל פלאטו שרון, בן ה-77 הצטלם עם הקומיקאי יוסי וידר לפרסומת ל"תערוכת ישראל", שתתקיים בחול המועד פסח בגני התערוכה. באמצעות חיקויים של ראש הממשלה, ינסו השניים להוביל את הקהל לרכוש מוצרי חשמל, רהיטים ומכוניות. זו לא הפרסומת הראשונה בה משתתף שרון. לפני כ-4 שנים השתתף בסרטון פרסומת משעשע של משרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב, שקידם רכישת מט"ח ללא עמלה בדואר ישראל, לצד מריאנו אידלמן ואלי פיניש, שהוצגו כמי שנכלאו בכלא הצרפתי בגין עבירה של שימוש במט"ח מזוייף, ושרון מוצג כ"מומחה", שמחלק עצה קטנה עם חצי קריצה "לא טוב לשחק עם המשטרה הצרפתית", בשל היותו מכיר את הסיטואציה של להיות נרדף על ידי שלטונות צרפת, בגין האשמות של מרמה ומס.

 

משה גרטל, בן 70

גרטל בן ה-70 נבחר לאחרונה לפרזנטור, שיוביל את קמפיין הקיץ של מותג הבריכות הפרטיות BESTWAY , ששייך לאיש העסקים שרון ויסמן ולאשתו, כוכי מרדכי. להזכיר, גרטל, בעבר אלוף ישראל ושיאן ישראל בשחייה, מחזיק במדליות כסף וארד ממשחקי אסיה, ובמדליות זהב מהמכביה, שימש גם כעיתונאי, שדרן ספורט וכתב בערוץ הראשון. הוא מחזיק בסיפור דומה לשל זורר, לאחר ש"התפורש" מתפקידו כשדרן ופרשן ספורט שלא מרצונו, כי הודיע שהוא פורש לגימלאות. והנה, מסתבר שגם בגיל 70 זכותו הקודמת כאיש מים עמדה לפניו, ועובדה, שהפרישה לגימלאות לא הטרידה את הזוג ויסמן – מרדכי, שבחרו בו להוביל את קמפיין הקיץ של עסקי הברכות שברשותם. לא פורסם כמה יקבל גרטל עבור הקמפיין, אך לאחרונה הוא קיבל 38 אלף שקלים עבור קמפיין בנושא גיוון בתעסוקה. 

 

 (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
(צילום: אורן אהרוני)

 

רמי פורטיס, בן 62

בימים אלו עולה רמי פורטיס, היוצר וזמר הרוק בן ה- 62, שנבחר על ידי משרד הפרסום ראובני פרידן ipg כפרזנטור בקמפיין של קסטרו, "הילדים של קסטרו". בתוך ספרייה ענקית, מוצג פורטיס כספרנית שמשקיטה את הילדים של קסטרו, שרק רוצים לשיר, על רקע ביצוע משותף שלו ושל ברי סחרוף של השיר "חתול מפלצת".

 (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
(צילום: עידו ארז)

 

שולה זקן, בת 59

ביוני האחרון בחר משרד הפרסום יהושע TBWA בשולה זקן, לאחר שהשתחררה מהכלא, להיות הפרזנטורית שתוביל את הקמפיין של רשת הרהיטים URBAN, רשת רהיטים לצעירים עם תקציב הוצאות קטן. בתמורה לכמה עשרות אלפי שקלים, עלתה זקן בפרסומת מעוררת מחלוקת למותג החדש, שהרציונאל שלה היה קמפיין הומוריסטי, ששם דגש על מצבה הכלכלי הקשה, לכאורה, של זקן, ועל העובדה שהיא מוכנה "לחשוף" את מקורות המימון שלה.

 

זקן, בת ה-59, נראתה בפרסומת בבית בנה, כשלכאורה שוטרים נכנסים למקום ושואלים מהיכן הכסף לריהוט, וזקן משיבה: "זה נראה מיליון דולר, אבל אל תתבלבלו, זה לא מהביוקר". במקרה של זקן, לאחר ששודרה הפרסומת, היה ברור לכולם כי היתה פה טעות. הבחירה במי ששימשה מנהלת לשכתו ויד ימינו של ראש הממשלה המורשע, אהוד אולמרט, שבינתיים יושב בכלא, ושהיא עצמה ריצתה תקופת מאסר בגין עבירות שחיתות, עוררה סערה רחבה בציבור וברשתות החברתיות והקמפיין איתה ירד.

 (צילום: לם-וליץ סטודיו) (צילום: לם-וליץ סטודיו)
(צילום: לם-וליץ סטודיו)

 

איריס אפפל, בת 94

אייקון האופנה מניו יורק שמקדמת היום את סיטרואן ואן DS היא איריס אפפל בת ה 94, מומחית טקסטיל ואשת אופנה מניו-יורק, שמכנה את עצמה "כוכבנית גריאטרית". גם היום, בגילה, היא עדיין מייעצת ונותנת הרצאות על סגנון ואופנה. אפפל מעידה על עצמה, שהסגנון שלה הוא תוצר של נפש חופשיה וזאת על שום, שמותג הפרימיום של סיטרואן, DS, אמור להזכיר לוותיקים ולחובבי הרכב את סיטרואן DS המיתולוגית, שיוצרה בין השנים 1975-1955, שלדעת מומחי הרכב, הקדימה את זמנה בדור שלם. ככל הנראה סיטרואן בחרה לחבר בין ה-DS האוונגרדית של פעם לזו העכשווית, כשהיא לוקחת את איריס אפפל בגילה, בשל סגנונה המיוחד והאוונגרדי, עם משקפיה העגולים והענקיים, שהפכו לסימן ההיכר שלה, של אשה, שהקדימה את זמנה בעיצובים ובלבושה.

 

צפו בפרסומת של אפפל לסיטרואן

  

ג'יג'י מילשטיין, כבת +80

גילה מילשטיין, המוכרת יותר כ"ג'יג'י", מוגדרת גם היום, בגיל 80+, ג'יג'י כפאשניסטה, עם מלתחה עדכנית וייחודית, ואין ספור זוגות נעליים. "יש לי הערכה לנשות הגיל השלישי כיום, ששומרות על חזותן החיצונית ומשקיעות בניתוחים פלסטיים. אני, לעומת זאת, לא עברתי שום ניתוח, ולו הקטן ביותר, אך איני שוללת את האפשרות. הרעיון הוא לדעת מה הם גבולותייך בכל גיל, לא לנסות להיראות צעירה בכוח, אלא לשמר את היופי בכל גיל. לא להגזים באיפור, בעיצוב השיער, או בפריטים שבוחרים. לדעת ולהרגיש לבד מה נכון עבורך", אמרה באחד מהראיונות איתה.

מילשטיין בהפקה מיוחדת של xnet (צילום: מירב דהן) (צילום: מירב דהן)
מילשטיין בהפקה מיוחדת של xnet(צילום: מירב דהן)
 

 

יסמינה רוסי, בת 60

הדוגמנית יסמינה רוסי בת ה- 60, נבחרה להוביל את קמפיין בגדי הים של המותג WOMEN OF THE WORLD. מעצבת המוצר הסבירה, שהקולקציה היא נטולת גיל, שיש משהו מתוחכם בגוף של בנות 50 – 60, ושרוסי מובילה בקריצה את ליין בגדי הים לנשים ששלמות עם הגוף שלהן בכל גיל. בנוסף ממשיכה רוסי לדגמן עבור רשתות כמו מייסיס והרמס.

 (צילום מתוך האינסטגרם) (צילום מתוך האינסטגרם)
(צילום מתוך האינסטגרם)

 

גידי גוב, בן 66

גוב בן 66 משמש החל משנת 2008 כפרזנטור הראשי של חברת "בזק", והוא מופיע בתמורה למאות אלפי דולרים בשנה, באינטנסיביות בפרסומות שלה, לרוב הומוריסטיות.‏ הפרסומות האלו נכללות בכל פעם מחדש בקטגוריה של הפרסומות הזכורות והאהובות. באחת הפרסומות, באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, הוא נראה עם יוסי ביילין וגיל חובב, בפארודיה על הסיטואציה של "טיסת השוקולד". להזכיר, ביילין הוא בן 68.

 (צילום: עידו ארז ) (צילום: עידו ארז )
(צילום: עידו ארז )

 

שמעון פרס, בן 93

נשיא המדינה לשעבר בן ה-93 נבחר לפרזנטור של בנק הפועלים לפני כחצי שנה, כשלפי ההסכם, פרס אמור היה לקבל תשלומים חודשיים בסך 30 אלף דולר בתמורה למתן הרצאות ומפגשים עם לקוחות מרכזיים של הבנק בחו"ל לזמן בלתי מוגבל. אלא שלאחר שנחשף ההסכם שלו עם הבנק, הודיע פרס להנהלת הפועלים, כי החליט לבטל את ההסכם, משום שהוא קשוב לרחשי לב הציבור.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

רותם אבוהב, בת 40

השבוע גם נבחרה השחקנית רותם אבוהב, בת 40, לתפקיד של נערת תפוזינה, המזוהה בדרך כלל עם דוגמנית על כתומת שיער, בקמפיין, שעלותו 7 מיליון שקלים. טל מלכה-סלהוב, מנהלת שיווק יפאורה, על הבחירה באבוהב: "המותג תפוזינה עומד לעבור שינוי ולהתחבר לעולמות תוכן משפחתיים של אירוח. תפוזינה בחרה ברותם אבוהב כפרזנטורית, משום שהיא מדברת לקהל בגובה העיניים, אהובה וכמובן מאוד מצחיקה. כחלק מהקמפיין, רותם תייצג אמא עובדת, אינטליגנטית, שנונה וקצת צינית. היא לא פריקית של אירוח, אבל מבינה שלפעמים צריך, ומנסה לעשות את זה הכי טוב שיש. אי אפשר להתעלם מתפוזינה הקלאסית, הזכורה לכולם, עם השיער הכתום וחולצת הטי שירט הלבנה והרטובה. לכן רותם מגיעה לאודישן לתפוזינה עם ג'ינס וחולצה לבנה, וכשהבמאי אומר "אקשן", שופכים על רותם מים (כמו בסרט תפוזינה המיתולוגי) רותם פונה למצלמה בשאלה: 'חולצה לבנה רטובה? באמת? לא הגיע הזמן להתרענן?'. וזה האות למעשה לתחילתו של העידן החדש של המותג".

 (צילום: שוקה) (צילום: שוקה)
(צילום: שוקה)

 

הפרסומאי ומנהל 'הבצפר', יגאל בראון: "יש משפט מוטו בעולם הפרסום: לא משנה מה תגידו עליי, העיקר שתאייתו את שמי נכון. כיוון שכל חשיפה בתקשורת עושה טוב למוצר המפורסם, העיקר שיזכרו אותך וידברו עליך. בפרסום מדברים על נראות ועל זכירות, אבל זוכרים שלא בהכרח פרזנטור, שהוא שנוי במחלוקת, גם אם הוא זכיר, יוביל לגידול במכירות. לפעמים קורה הפוך, כמו במקרה של שולה זקן. בפרסומות עם מבוגרים יש קורטוב של הומור, והומור, או קריצה הומוריסטית בקמפיין, זה החלק הכי חשוב בפרסומת. גידי גוב בבזק מגיע מתוך המטרה להוריד פחד מטכנולוגיה, פחד שאופייני לאנשים מבוגרים, ועובדה שזה עובד".

 

אלון הוכדורף, מנכ"ל M@C SAATCHI אמר כי "פרזנטורים מבוגרים מוכיחים, שנשבר המיתוס בפרסומות, שחייבים לקחת בלונדינית לוהטת או בחור צעיר, שנראה כמו ג'יימס דין. המטרה היא לרגש את הצרכן, כדי שירכוש את המוצר, והמסר יכול לעבור דרך פרזנטור מבוגר. השיווק והפרסום הם חלק מהעולם והחברה בהם אנחנו חיים היום, עולם שעבר טרנספורמציה. יש מעבר מהמושלם והצעיר, המהר והחזק, לעולם שאין בו יותר סגידה לפרסום המיסיונרי".  

 

הוא הוסיף: "בעבר היו ג'ינגלים וסיסמאות: "דור הג'ינס שותה קווינס", ו"העולם שייך לצעירים", זה לא קיים יותר. היום יש פלורליזם שיווקי והמתירנות חוצה גבולות, מגורים וגם גילאים, כשליברליות וחוסר קיבעון מחשבתי מאפיינים היום את עולם הפרסום והשיווק. ברור לי, שאם שמעון פרס היה פרזנטור פנוי להובלות, הוא היה חתום היום על חוזים של מיליוני דולרים. פרזנטורים מבוגרים לא מפרסמים רק דיור מוגן או קרם אנטי- אייג'ינג, אלא יש עושים בהם שימוש לגיטימי לכל מוצר, שרוצים לפרסם. הדיסוננס בין מוצר של חדשנות טכנולוגית לאדם מבוגר, מעביר את האפקט טוב יותר, מאשר באמצעות פרזנטור צעיר". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים