שתף קטע נבחר

סוזוקי באלנו קיבלה ציון נמוך במבחני ריסוק

מבחני ריסוק חדשים שנערכו לסוזוקי באלנו וטויוטה פריוס החדשות, הוכיחו את חשיבותן של מערכות בטיחות מתקדמות לציון הסופי. סוזוקי זכתה בציון גרוע ללא מערכות, טויוטה זכתה בציון שאינו רלוונטי לישראל

סוזוקי באלנו קיבלה ציון נמוך במבחני ריסוק. המכונית החדשה של היצרנית היפנית, הצפויה להגיע לישראל תוך מספר שבועות, זכתה בשלושה כוכבי בטיחות בלבד כאשר נבחנה על-ידי איגוד הבטיחות האירופאי EuroNCAP ללא מערכות בטיחות אקטיביות כלל, במפרט בו היא צפויה להמכר בישראל.

 

צפו: סוזוקי באלנו במבחן ריסוק 

 

גרסה נוספת עם מערכת בלימה אטונומית, המאטה את המכונית עצמאית לאחר זיהוי עצמים ומונעת או מפחיתה את עוצמת התאונה, זכתה בארבעה כוכבי בטיחות. יש לציין כי הבאלנו צפויה להמכר כאן עם מערכת בטיחות של מובילאיי, המזהירה את הנהג אך אינה מתערבת ומשפיעה על מערכות הרכב, באופן בו פועלות מערכות אקטיביות המגיעות באופן מקורי מיצרנית הרכב.

 

סוזוקי באלנו החדשה שצפויה להגיע ארצה בחודש יוני הקרוב, כוללת את כל מערכות הבטיחות המחויבות כיום - בין היתר שש כריות אוויר - וזכתה בציון "מספיק" בהגנה על הולכי רגל בשתי הגרסאות, ציון "כמעט טוב" בהגנה על ילדים, אך ציון ההגנה על מבוגרים (טוב") לא היה זהה בשתיהן: 80% ללא המערכות, 85% איתן.

 

צפו: טויוט פריוס במבחן ריסוק

 

גם מבחני הריסוק לטויוטה פריוס הוכיחו כי למערכות בטיחות מתקדמות יש כיום משקל ניכר בציון אותו מעניק איגוד הבטיחות הנחשב. גרסתה החדשה של ההיברידית הפופולארית בעולם זכתה בציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק, אלא שתוצאה זו אינה רלוונטית למכונית המשווקת כיו בישראל. בעת המבחן צויידה הפריוס בשל מערכות מתקדמות עימן היא משווקת בחו"ל, אך כאלה שהמכונית בישראל אינה מצוידת בהן. 

 

מערכות אלה כוללות התראה על סטייה מנתיב, התראה על התנגשות כולל זיהוי הולכי רגל וזיהוי תמרורים ובלימה אוטונומית במצבי חירום. הפריוס המצויידת בשבע כריות אוויר זכתה בציון "טוב מאד" בהגנה על מבוגרים, "טוב" בהגנה על ילדים והולכי רגל. לדברי יבואנית טויוטה, חברת יוניון מוטורס, הפריוס עם מערכות בטיחות מתקדמות תגיע ארצה בעתיד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים