שתף קטע נבחר

פולקסווגן מנסה לנקות - מחליפה מנוע

בניסיון להסיט במעט את תשומת הלב התקשורתית משערוריית מנועי הדיזל המזהמים, חושפת פולקסווגן מנוע טורבו-בנזין מודרני שצפוי להיות יותר חסכוני, פחות מזהם

בניסיון להסיט את תשומת הלב מפרשת "דיזלגייט" שאינה יורדת מהכותרות, חושפת פולקסווגן מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1.5 ליטר, כמחליף של ה-1.4 ליטר הקיים. חשיבותה של היחידה בהיצע הדגמים של היצרנית לא פחות מעצום. שכן ה-1.4 ליטר מוצב בדגמי סקודה (ראפיד, אוקטביה, סופרב וייטי), אודי (A1, A3, A4 ו-Q3), סיאט (לאון, טולדו ואלהמברה) ופולקסווגן (גולף, פאסט וטיגואן). דן אורנשטיין, מנכ"ל היבואנית צ'מפיון מוטורס, אמר ל-ynet כי בשלב ראשון ישווקו בארץ שני המנועים זה לצד זה.

 

 

הגדלת הנפח ב-100 סמ"ק התבצעה לדברי פולקסווגן כדי לשפר את זמינות הכוח בסל"ד נמוך, ומכיוון שמדובר בנפח המירבי לקטגוריות מיסוי בשווקים שונים מסביב לעולם. המנוע החדש עושה שימוש במגדש טורבו בעל גאומטריית מניפה משתנה (VGT), טכנולוגיה מוכרת בעולם המוטורי בה פולקסווגן עשתה עד כה שימוש נדיר בלבד. יתרונו המרכזי - שיפור יעילות הגדישה על-פני טווח סל"ד ועומס רחבים יותר.

 

יחס דחיסה גבוה, הזרקת דלק ישירה בלחץ גבוה יותר וציפוי צילינדר מפחית חיכוך, אמורים לדאוג לתגובת מנוע יעילה ובעיקר פליטת מזהמים נמוכה, שיאפשרו ליצרנית להגיע ליעד ממוצע של 95 גרם CO2 לק"מ לקשת הדגמים. כל זאת עוד לפני כניסתה לתוקף של תקינה אירופאית חדשה ב-2020. בין היתר בעזרת מערכת לניתוק צמד צילינדרים כשאין בהם צורך, האמורה לאפשר הקטנה של 10% בצריכת הדלק.

 

השינוי הפחות-משמעותי נוגע דווקא להספק המרבי. בדומה לקודמו יוצע ה-1.5 ליטר בשתי גרסאת הספק - נמוכה עם 130 כ"ס (במקום 125 בעבר), וגבוהה זהה לקודמת - 150 כ"ס.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים