שתף קטע נבחר

פיז'ו חושפת נתוני צריכת דלק. הדיזל שוב בכותרות

יצרנית הרכב הצרפתית הודיעה לפני מספר חודשים כי תהיה ראשונה להציג נתוני אמת של צריכת דלק לדגמיה השונים. כעת היא מפרסמת אותם לטובת הציבור

 

פיז'ו הבטיחה נתוני צריכת דלק אמיתיים, ומפרסמת כעת את התוצאות. פרשות סילוף נתוני צריכת דלק וזיהום אוויר על-ידי יצרניות הרכב, אינן יורדות מסדר היום הציבורי בשנים האחרוות. יצרנית הרכב הצרפתית פיז'ו, אשר אף היא הואשמה לא פעם כך, הודיעה לפני כחצי שנה כי בכוונתה לבצע מבחני צריכת דלק מחוץ לתנאי מעבדה סטריליים, ולפרסם אותם לציבור. כעת היא עושה כך ושלא במפתיע, יש פערים גדולים בין הנתונים. עוד פחות בפתיע - מנועי הדיזל מציגים את הפערים הגדולים ביותר בין בחינות מעבדה והמציאות בשטח. בממוצע התגלה כי הנתון נמוך בכשליש מהמוצהר - רק 19.2 ק"מ לליטר מול נתון מוצהר של 27 ק"מ לליטר.

 

 

איזו מכונית הכי חסכונית בישראל - ynet בודק

מדריך לנהג המיואש: כך תחסוך בדלק יקר

 

 

2008 תחת בדיקה - כמה דלק? ()
2008 תחת בדיקה - כמה דלק?

 

יש לזכור כי נתוני צריכת דלק "רשמיים" הנבדקים בתנאי מעבדה, טובים בדרך כלל בעשרות אחוזים מאלה המתגלים בשימוש יומיומי, כפי שמתבטא ומדווח באופן קבוע במבחני דרכים שעורך ynet. יצרנית שמצאה עצמה בתקופה האחרונה תחת ביקורת הנוגעת לנתונים, וממילא סבלה מהדיזלגייט של פולקסווגן עקב חשיבות מנועי הדיזל עבורה, היא פיז'ו הצרפתית.

 

לפני כחצי שנה הכריז קונצרן PSA (האחראי למותגים פיז'ו וסיטרואן) על כוונתו להיות יצרן הרכב הראשון לבצע ולפרסם נתוני צריכת דלק, שישקפו נתוני אמת בנהיגה בכביש הציבורי. כעת מתפרסמות לראשונה תוצאות הבדיקה, שנערכה במסלול באורך 96 ק"מ, כולל "התנעת בוקר", נסיעה עירונית, בכביש בינעירוני ובכביש מהיר, והיא משלבת בין נהגים מקצועיים לנהגים רגילים שלא מועסקים ישירות על-ידי פיז'ו.

 

לטענת היצרנית, מדובר במבחן אמין שניתן לביצוע חוזר למרות שנתונים כמו טמפרטורה, כיוון רוח, סגנון נהיגה ומצבהתנועה מסביב, לא יכולים להיות מדויקים לחלוטין. כל תהליך הבדיקה התבצע תחת מעקב של GPS, יחד עם ניטור סגנון נהיגה ותנאי מזג אוויר. במידה ונרשמה חריגה מרף מסוים - כמו תנועה כבדה במיוחד או רוח חזית חזקה - התבצעו המבחנים בשנית ולא שוקללו בתוצאה.

 

הבדיקה הראשונית נעשתה ב-2008 עם מנועי 1.6 ליטר טורבו-דיזל בשתי רמות הספק (90 ו-120 כ"ס) ובמנוע בנזין בעלי שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר עם 82 כ"ס ו-100 כ"ס (טורבו). פיז'ו הצהיר כי בעתיד תבצע ותפרסם נתונים דומים בכל דגמיה.

 

 מנועי הבנזין הרלוונטיים יותר אלינו הציגו פערים קטנים בין המבחן החדש לנתוני המעבדה; 14.1 ק"מ לליטר במקרה של גרסת הטורבו בנזין, 6.7 ק"מ לליטר פחות מהנתון הרשמי (20.8 ק"מ לליטר). בגרסת הבנזין האטמוספרית הפערים היו הקטנים ביותר; 15.9 ק"מ לליטר, 4.5 ק"מ לליטר פחות מנתון המעבדה שעומד על 20.4 ק"מ לליטר. הפערים הקטנים יותר של מנוע הבנזין בהשוואה למנוע הטורבו-בנזין, נובעים מכך שמנועי טורבו מפגינים צריכת דלק נמוכה מאוד בעומס נמוך (שיוט בכביש מהיר), אך צורכים הרבה מאד דלק בעומס גבוה (כביש הררי).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים