שתף קטע נבחר

מובילאיי מסכמת ניסוי רחב היקף בסין - התוצאות מרשימות

יצרנית מערכות ההתרעה הבטיחותיות סיימה ניסוי רחב היקף בהשתתפות 300 כלי רכב כבדים בסין. התוצאות: ירידה חדה בסיכון

יצרנית מערכות הבטיחות מובילאיי סיימה לאחרונה ניסוי רחב היקף שערכה בשיתוף עם מכון המחקר של משרד התחבורה הסיני. הניסוי, בו התוקנו מערכות מובילאיי 560, התבצע לאורך כשמונה חודשים (החל באוגוסט 2015) והשתתפו בו 300 אוטובוסים ומשאיות של שישה ציי רכב שונים, עם סך קילומטרז' של כ-15 מיליון ק"מ. לפי חברת הטכנולוגיה הישראלית, תוצאות הניסוי מאלפות. מובילאיי מדווחת על ירידה ממוצעת של עד עשרות אחוזים בהתרעות לפני התנגשות ברכב מלפנים, סטיות מנתיב והתרעות על אי שמירת מרחק.

 

אלעד צרפתי, משנה למנכ"ל מובילאיי (מימין) וד"ר יאנג דונגבו, ממכון המחקר (יח"צ) (יח
אלעד צרפתי, משנה למנכ"ל מובילאיי (מימין) וד"ר יאנג דונגבו, ממכון המחקר(יח"צ)

 

במובילאיי, אשר הציגה היום (ג') את הניסוי בנוכחות שגריר ישראל בבייג'ין, מתן וילנאי, מסבירים כי הניסוי המורכב התבצע בשני שלבים; בראשון שבהם שארך חודשיים, הותקנה המערכת אך ההתרעות הויזואליות והקוליות לא פעלו, והמערכת רק אפשרה איסוף נתונים על אופי הנהיגה. בששת החודשים הבאים הופעלה מערכת ההתראה, סיפקה אזהרות לנהג, ותיעדה את פעולותיו.

 

בכל הפרמטרים שנבדקו, כך מובילאיי, הציגו כלי הרכב שצוידו במערכת ירידה בסיכונים. כך למשל נרשמה ירידה ממוצעת של 27% בהתרעות לפני התנגשות מלפנים, ירידה של 26% בסטיות נתיב בלתי-מתוכננות וירידה ממוצעת של 39% במספר ההתרעות של אי שמירת מרחק. כמו כן נרשמה ירידה ממוצעת של 21%-35% ב"יחס סיכון", רמת הסיכון בה נמצא הנהג לפי נוסחה שפותחה על-ידי מכון המחקר של משרד התחבורה המקומי.

 

אלעד צרפתי, משנה למנכ"ל מובילאיי, אמר כי "תוצאות הבדיקה מאשרות את יתרונות הטכנולוגיה של מובילאיי, שיש בהם כדי להציל חיים". צרפתי אמר ל-ynet כי אני ממשל סינים התרשמ עמוקות מיעילות המערכת, וכי הנכונות שגילו לניסוי המורכב הייתה יוצת דופן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים