שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    צפו: רנו קליאו מחוזקת לרגל 40 שנות מותג

    חטיבת הספורט של רנו חושפת גרסה ספורטיבית מחוזקת לקליאו ספורט, תחת השם RS16. על המכלולים אחראית מגאן טרופי וראלי. בינתיים יוצרו רק שתי יחידות מהקליאו האולטימטיבית

     


    רנו-ספורט, חטיבת הביצועים של יצרנית הרכב הצרפתית, הציגה לכבוד 40 שנים להיווסדה, גרסה אב-טיפוס לקליאו, ה-RS16. עיקר ההבדל מקליאו RS רגילה הוא ביחידת ההנעה, שמגיעה כאן מהמכונית החזקה ביותר בהיצע הדגמים של רנו כיום; המגאן RS 275 טרופי R. מנוע 2.0 ליטר טורבו מפיק 275 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית, תוספת 75 כ"ס בהשוואה לגרסת RS הרגילה המצויידת במנוע 1.6 ליטר מוגדש ותיבה כפולת-מצמד.

    המגאן RS תרמה גם מערך מיתלים מלפנים (כולל מנגנון להפחתת לחימת הגה תחת האצה), בלמי דיסק גדולים בקוטר 360 מ"מ עם קליפרים של ברמבו, בולמי זעזועים מתכווננים של אוהלינס ומערכת פליטה מבית אקרפוביץ'. המתלה האחורי מגיע ממכונית הראלי של החברה - הקליאו R3T. צמיגי מישלין פיילוט ספורט עוטפים חישוקים יחודיים של ספידליין. שינויים אלו מביאים גם להרחבת מפסק הסרנים ב-6 ס"מ מלפנים ומאחור, ולשם כך הותקנו כנפונים סביב בתי הגלגל.

    גם הספוילר האחורי מגיע מגרסת הראלי של הקליאו, והוא מייצר כ-40 ק"ג כוח הצמדה במהירות של 200 קמ"ש. שינויים נוספים כוללים פגוש קדמי עם פתחי אוורור גדולים ומסיט אוויר על-מנת לשפר את יכולת צינון המנוע. כרגע ייצרה רנו שתי יחידות בלבד, אך היא שוקלת ייצור סדרתי במהדורה מוגבלת.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים