שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    נתיב אקספרס נקנסה במיליון שקלים על שירות לקוי
    נתיב אקספרס היא אחת מחברות תחבורה ציבורית שנקנסו בשלוש השנים האחרונות על-ידי משרד התחבורה, עקב שירות לקוי לנוסעים. החברות אפיקים ואגד נקנסו ביותר מ-800 אלף שקלים

    השירות הלקוי שמעניקות חברות האוטובוסים השונות עולה להן כסף, והרבה. נוסעי התחבורה הציבורית מכירים את הרגעים המתסכלים בהם האוטובוס כלל לא מגיע, לא עוצר בתחנה או סתם מאחר. אבל לא כולם יודעים שהרגעים האלה עשויים לעלות לחברות התחבורה הציבורית לא מעט כסף. גם אם כנראה לא מספיק, לאור רמת השירות הנמוכה שהן מעניקות.

     

    2010: לבקשת ynet, משרד התחבורה חושף את דו"ח ביקורת השירות

    2011: משרד התחבורה מסתיר את דו"ח השירות

    2014: דו"ח ביקורת השירות העדכני של משרד התחבורה

     

     (גל קולוג) (גל קולוג)
    (גל קולוג)

     

    יש להזכיר כי משרד התחבורה החמיר בשנים האחרונות את הפיקוח על החברות, והטיל עליהן קנסות כבדים בעקבות תלונות נוסעים וביקורות שערך. לבקשת התנועה לחופש המידע וארגון תחבורה היום ומחר, נחשפים לראשונה הקנסות ששילמו אגד, דן, קווים, אפיקים ושאר חברות התחבורה הציבורית המפעילות אשכולות קווים. כולן זכו בעבר במכרזים של המשרד, וכפופות לפיקוח על עמידתן בלוח הזמנים ורמת השירות.

     

    שיאנית הקנסות היא חברת נתיב אקספרס המפעילה קווים בגליל ובאזור נתניה-תל-אביב במרכז. על חברת אפיקים, השנייה בדירוג הקנסות ופועלת באשדוד, יבנה, ראש-העין, פתח-תקווה וקו ירושלים-בני-ברק, הוטלו בין 2013 ‭2015-ל‬ קנסות בסך 855 אלף שקל.

     

    במקום השלישי נמצאת אגד, חברת התחבורה הציבורית הגדולה בארץ, עם קנסות בסך 832 אלף שקל. יש להזכיר כי לאגד 2,800 אוטובוסים, והיא גדולה משמעותית מנתיב אקספרס (345) ומאפיקים (450). באופן יחסי ספגו שתי החברות הקטנות מספר גדול בהרבה של קנסות, על הפגנת רמת שירות נמוכה יותר.

     

    הקנסות הנפוצים הם על אי-ביצוע נסיעה אשר לה מחויבים המפעילים, איחור ביותר ‭10-מ‬ דקות בלוח הזמנים ואי-עצירה לנוסעים בתחנה. הקנס על אי-ביצוע נסיעה עומד על ‭2,000 ‬ שקל, על איחור או הקדמה 500 שקל ועל אי-עצירה לנוסעים מוטל קנס של ‭1,000‬ שקל. גם דילוג על תחנה מחויב בקנס בן ‭1,000‬ שקל, כמו הסעת נוסעים במספר מעל למותר.

     

    עו"ד נירית בלייר, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, אמרה כי "אין זו דרישה מוגזמת לקבל את תוצאות הטיפול בתלונות הציבור, לא ברור למה משרד התחבורה

    אינו שומר מידע ציבורי חשוב זה באופן שיאפשר לו למסור את המידע ולהציג טיפול הולם בתלונות הציבור - לקוחות התחבורה הציבורית. משרדי הממשלה חייבים להפנים את תפקידם כנותני שירות לציבור וכחייבים בדין וחשבון ברור‭."‬

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים