שתף קטע נבחר

פולקסווגן ודיזלגייט - חבר המנהלים תחת מתקפה

פולקסווגן חוטפת מכל כיוון, לקראת הדד-ליין להצגת פתרון מניח את הדעת לבעיית הזיהום ממנועי הדיזל מתוצרתה. אחרי פתיחת החקירה נגד היו"ר לשעבר, מואשם כעת כל חבר המנהלים של הקונצרן

פולקסווגן סובלת בגלל דיזלגייט, ותסבול בעתיד. לאחר שאתמול (יום ב') הובהר כי היו"ר לשעבר, מרטין וינטרקורן, יעמוד לחקירה על מעורבותו בפרשת דיזלגייט, מדווח היום הרגולטור הגרמני כי התלונן על כל חברי ההנהלה של קונצרן הרכב הענק, בהקשר לפרשה. כזכור, פולקסווגן הודתה בחודש ספטמבר האחרון כי התקינה במשך שנים וב-11 מיליון מכוניות מתוצרתה תוכנות זיהוי בדיקות איכות סביבה, המאפשרות פליטת מזהמים מופחתת עד פי 40 בעת הבדיקה, לעומת הפליטה בעת נסיעה על הכביש.

 

פולקסווגן מוכנה לשלם בארה"ב 10 מיליארד דולר

 

מה יהיה עם פולקסווגן< ()
מה יהיה עם פולקסווגן<

 

בנוסף התפרסם במהלך סוף השבוע האחרון כי פולקסווגן תהיה מוכנה להקצות כ-10 מיליארד דולר בארה"ב לתיקון כחצי מיליון כלי רכב, קנסות לממשל ושיפוץ תדמיתה. כך פרסם בלומברג מפי מקורת מקורבים לנושא. יש להזכיר בהקשר זה כי אומדן הנזק הישיר לקונצרן סביב פרשת דיזלגייט שמסעירה את עולם הרכב מאז חודש ספטמבר, עמד לפי מומחים על כמה עשרות מיליוני דולר, סכום שאם אכן יידרש, עלול לסכן החברה ופעילותה.

 

לאחר חשיפת הפרשה, הועלו סברות, להן התקבל אישור בימים האחרונים, כי הנהלת החברה ידעה על הפרשה והצרה התקשורתית המתקרבת בעקבותיה. בארה"ב הועלתה סברה כי בכירי הקונצרן היו מודעים לכל הנעשה, גם אם לא היו אחראים באופן ישיר להוראה על התקנת תוכנת זיהוי בדיקות הזיהום. אם אכן יתברר כי בכירי החברה נמנעו מדיווחים מחוייבים על-פי חוק לבעלי מניות ולציבור, צפויים מנהלים בעבר ובהווה לקרב משפטי קשה לטיהור שמם.

 

עד ה-28.6 - בעוד שבוע מהיום - נדרשת פולקסווגן להציג בארה"ב פתרון טכני-שיווקי שיניח את דעת הממשל, באשר למכוניות מזהמות שמכר הקונצרן במשך שנים ממגוון מותגים, בהם פולקסווגן ואודי בארה"ב. בשאר העולם נמכרו גם מכוניות מתוצרת סקודה וסיאט עם תוכנות זיהוי בדיקות זיהום אוויר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מתמודדים עם הזיהום
צילום: shutterstock
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים