שתף קטע נבחר

ריטה: "הייתי רוצה להיות אנונימית, עד לרגע העלייה לבמה"

היא כובשת במות כבר יותר מ-30 שנה אבל נזהרת מהפרסום כדי לשמור על השפיות, מודה שבתה משי נועדה לגדולה ("כבר בגיל עשר היא הייתה מדהימה") ומפרגנת קצת פחות ללהיטים הים-תיכוניים העכשוויים: "שיר שאומר 'אוי אוי, את כל כך יפה' הוא לא יצירה בעיני, זו זילות המילה". זה מה שקרה כשריטה, דיווה כחול-לבן, הגיעה לאולפן

 

חשבתם דיווה כחול-לבן, חשבתם ריטה. יותר מ-30 שנה שהיא מככבת על הבמות, בארץ, בעולם ופה ושם גם בקהל, כשהיא מעודדת את דור ההמשך שהולך בדרכה. בין לבין, היא קפצה לאולפן ynet כדי לספר איך לעזאזל עושים את זה, וגם להעניק לכם שני ביצועים מיוחדים, לשיריה הגדולים "ימי התום" ו-"מחכה".

 

"זה נובע מתשוקה ומבעירה פנימית שלמזלי לא נגמרת", היא מסבירה. "כמובן שיש הרבה מאוד עבודה מאחורי הקלעים, גם אם הקהל אולי חושב שעולים על הבמה ויורדים. אבל גם אני הגזמתי לכיוון השני - אני עובדת על האלבום הבא שעומד לצאת כבר שמונה שנים".

 

ובתוך מי שאיתנו כבר כמה שנים טובות, יש לריטה גם מה לומר על היצירה הים תיכונית העכשווית, שקצת פחות תופסת אותה. "לא יודעת אם הייתי קוראת לזה יצירה. אני מהמחמירים בענייני טקסטים. אני באה מהתרבות מזרחית שם המילה זה מה שחשוב. אבא שלי היה משכיל, דקלם ותרגם לנו בילדות את שירי המשוררים המדהימים של איראן. אני לא מתחברת לשיר שאומר "אוי אוי, את כל כך יפה". תעשירו את האנשים. דברו על עומקים. הזילות של המילה זו לא התרבות המזרחית שאני מכירה. אבל זו אני ואני מכבדת את הדברים האחרים".

 

"הזילות של המילה זו לא התרבות המזרחית שאני מכירה" (צילום: אביגיל עוזי) (צילום: אביגיל עוזי)
"הזילות של המילה זו לא התרבות המזרחית שאני מכירה"(צילום: אביגיל עוזי)
 

גם על דור ההמשך שלה ידעה ריטה לדבר. כפי שאנו חגגנו עמה את עלייתה של בתה משי לבמה ב"סיפור הפרברים", גם היא מודה שהיא כוכב נולד אמיתי. "כבר בגיל עשר היא הייתה מדהימה. פעם בטעות העלינו אותה לבמה בקיסריה ומאז היו כל כך הרבה פניות, אבל הסתרנו אותה מהתקשורת עד שהיא תתחזק. אנשים מבחוץ אומרים 'אני רוצה להיות סלב' אבל הפרסום זה מקום כל כך לא פשוט. יש שם כל כך הרבה מקומות טריקיים, צריך לדעת איפה אתה נשאר שפוי ואיפה מאבד את הצניעות והשפיות אל מול עוצמה כזו גדולה".

 

את מדברת על זה ממש מדם ליבך.

"לא רק מדמי, על האנשים שראיתי במהלך 30 שנה שאפילו עבדו איתי ולידי וראיתי מה זה עושה להם".

 

את נפגעת מהפרסום?

"אני מאמינה שהרבה פעמים, בטח. אם הייתי יכולה הייתי רוצה להיות אנונימית עד לרגע שאני עולה על הבמה. שם זה הבית שלי, הייעוד שלי, החיים שלי. מעבר לזה הייתי רוצה להיות אנונימית".

 

עוד באולפן המוזיקה של ynet:

סרנגה: "בתחילת הדרך שרתי באמבטיה"

"הפרסית אצלי בוורידים": לירז צ'רכי מביאה את טהרן לאולפן

צפו: שמעון בוסקילה בהופעה באולפן ynet

 

את ניסיונה הבימתי העשיר, תחלוק ריטה בקרוב עם 120 מגולשי ynet וקוראי ידיעות אחרונות, במסגרת כיתת אמן מיוחדת. "זו פעם ראשונה שאני עושה דבר כזה בארץ", היא מספרת, "מאז האלבום הפרסי שלי, שיצא לפני ארבע שנים והפך לשלאגר גדול באיראן, יוצא לי לנסוע בעולם ולתת הרצאות. לא פוליטיות, חברתיות, בעיקר באוניברסיטאות". אבל הפוליטיקה, מה לעשות, מצליחה כתמיד לחלחל מבין הסדקים. "פעם אחת הייתה לי הרצאה ביום הראשון של 'שבוע השנאה לישראל'. ממש יש דבר כזה. יש כרגע הרבה שנאה לישראל ואני רואה חובה בלהביא את הפן האחר של הישראליות. אני למדתי שמוזיקה זה הכלי המחבר המדהים ביותר".

 

עוד בראיון סיפרה ריטה מה היא באמת חושבת על הטוקבקים שלכם, למה חסרים פה כמה מנהיגים חזקים ולמה היא ממש לא מוכנה שיצלמו אותה בלי רשות. צפו בראיון ובשני הביצועים.

 

ריטה ממשיכה בסיבוב הופעות הקיץ וב-16 ביולי תתארח לצד שלומי שבת באמפי פארק באר שבע, ב-18 באוגוסט תופיע בעין זוזים במסגרת פסטיבל בין הרמים, ב-15 בספטמבר תעלה עם המופע "אהבה גדולה" לבמת היכל התרבות בתל אביב ובצהרי ה-16 בספטמבר תעלה שוב לבמת היכל התרבות בתל אביב עם המופע "השמחות שלי".  

 

 

צילום: ניצן דרור, אלי סגל ואופיר גונן | בימוי: נועה נדל קולר | הפקה: הדר ספורמס וערן רחמני | סאונד: דניס קרס | מנהל טכני: עידן ארבל | איפור: עדיה שיפמן

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביגיל עוזי
"הפרסום זה מקום כל כך לא פשוט". ריטה
צילום: אביגיל עוזי
לאתר ההטבות
מומלצים