שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רכבי השרים יתייקרו בגלל קצר בין האוצר לרשות המסים
    שינוי במתווה המיסוי הירוק בדיוק לאחר שמינהל הרכב הממשלתי הזמין מאות רכבים היברידיים צפוי לייקר כל אחד מהם ב־30-50 אלף שקל

    מאות מכוניות המנהלים ההיברידיות שמינהל הרכש הממשלתי מתכוון לקנות עבור משרדי הממשלה צפויות להתייקר בעשרות אלפי שקלים בשל שינוי מתווה המיסוי הירוק - שיטת חישוב מס הקנייה המוטל על מכוניות חדשות בישראל.

     

    כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

     

    בתחילת השנה הנוכחית פרסם משרד האוצר מכרז הצטיידות רכבים מיוחד וראשון מסוגו של מכוניות היברידיות. על פי לשון הודעת האוצר שהכריז על צמד הזוכות במכרז, יונדאי סונטה וטויוטה קאמרי הייבריד, שמחיר כל אחת מהן הוא 179 אלף שקל, מדובר ב"ניסיון לעודד את השימוש ברכב היברידי במשרדי הממשלה" למען איכות הסביבה.

     

    המכוניות שנבחרו אכן היברידיות נקיות, ועל פי מדד המס הירוק הן ממוקמות בקבוצת הזיהום השנייה מתוך 15. אך בעוד חצי שנה בלבד, בזמן שמשרדי הממשלה מצויים בתהליך ההצטיידות, הן צפויות להפסיק להיחשב כנקיות, בשל השינוי במס.

     

    כיום לפי חוק, על כל מכונית היברידית שממוקמת בקבוצת הזיהום בדרגה זו מוטל מס קנייה של 30%, בעוד שעל מכוניות רגילות מוטל מס קנייה של 83%. בינואר הקרוב, כפי שנחשף ב"כלכליסט", יכנס לתוקפו מתווה מיסוי ירוק חדש ומחמיר שיעלה את שיעור המס המוטל על רוב המכוניות המשווקות בישראל, ביניהן המכוניות המיועדות למשרדי הממשלה. הרכבים יוקפצו לקבוצת הזיהום השלישית, שעליה מוטל מס הקנייה הגבוה, ומחירן יזנק ב־30-50 אלף שקל.

     

    תקרת המכרז שקבע האוצר לרכש מכוניות היברידיות הוא 230 אלף שקל. במידה והמחיר יעבור את הרף, ייאלץ המשרד לצאת במכרז חדש לרכבי הבכירים, המיועדים גם לשרים, בכירים במשטרת ישראל, במשרד הביטחון ובשירותי הכבאות.

     

    לסירוגין, יצטרכו באוצר לאפשר לבכירים מכוניות שאינן היברידיות, מה שכמובן פוגע בהצהרותו על בחירה במכוניות נקיות. אפשרות נוספת היא הצטיידות מוקדמת במכוניות, לפני כניסת מתווה המיסוי הירוק לתוקף, אך לא כל השרים זקוקים להחלפות רכביהם כעת.

     

    כנראה שהאוצר יאלץ להכיל את ההתייקרות, ולטעון שבכל זאת המחיר החדש נמצא תחת תקרת המכרז, מה שיאפשר לו לרכוש את אותם הדגמים במחיר גבוה בהרבה. אבל בעקבות זאת, שווי השימוש של מי שיבחר ברכבים אלו יזנק באופן משמעותי לנוכח ההתייקרות.

     

    שינוי קבוצת הזיהום לפי מדד המס הירוק החדש כנראה ישפיע גם על רכבי כביש שטח היברידיים שצפויים להגיע לישראל, התוצאה תהיה שליבואני הרכב לא יהיה תמריץ משנה הבאה לייבא רכבים היברידיים, בעלי שיעור זיהום נמוך.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים