שתף קטע נבחר

סכנת האופניים - אוזלת ידה של המשטרה נחשפת

למרות הבטחות לאכיפה נמרצת ונוכחות ברחובות עם כניסת התקנות המחמירות לתוקף, מספר הדו"חות לרוכבי אופניים העוברים על החוק, נותר קטן. במפתיע, לא חולק אפילו דו"ח אחד על שימוש באופניים חשמליים מתחת לגיל המינימום

רק 25 דו"חות תנועה ביום. למרות זינוק חד בתאונות עם נפגעים בהן מעורבים אופניים חשמליים, כניסתן לתוקף של תקנות חדשות ומחמירות ותחילת קמפיין אכיפה מתוקשר, מספר הדו"חות שניתנו לרוכבים שלא כחוק, נמוך מאד. לפי נתונים שהעבירה משטרת התנועה, מאז חודש אפריל נרשמו בכל הארץ כ-25 דו"חות בממוצע ביום. בסך הכל ניתנו 2,300 דו"חות בחודשים אפריל עד יוני 2016, 90% מהם לרוכבים באזור המרכז, כ-40% לרוכבים בעיר תל־אביב.

 

  • כאוס הרכיבה: המשטרה כושלת, פקחים עירוניים יעזרו

 

בדקנו - כך המשטרה אינה אוכפת 

 

מספר הדו"חות שחילקה המשטרה בערים אחרות, נמוך עד מביך. מנתוני המשטרה עולה כי בערים רחובות, בני ברק, נהריה ובת ים, רשמה הזרוע האוכפת של מדינת ישראל במהלך שלושה החודשים האחרונים דו"ח אחד בממוצע ביום לרוכבים שלא כחוק. בערים הרצליה, רמת גן, גבעתיים, חולון ואילת, חילקה המשטרה בין דו"ח אחד לשלושה ביום בממוצע. הערים ירושלים וחיפה אינן מופיעות כלל בדו"חות האכיפה.

 

לפי נתוני המשטרה, יותר מ-40% מהדו"חות ניתנו על נסיעה אסורה על המדרכה, ויותר מ-25% על רכיבה במעבר חצייה. עבירות אחרות ושכיחות, דוגמת רכיבה ללא קסדה (כ-5%), רכיבה תוך האזנה למוזיקה באוזניות (כ-4%) ושימוש בסלולרי (כ-2%), נאכפו לפי נתוני המשטרה באופן כמעט זניח. אחת העבירות החמורות ביותר, אכיפת גיל המינימום לרכיבה על אופניים חשמליים שעומד כיום על 16 שנה, לא צוינה כלל.

 

"לצערנו, השימוש הלא חוקי באופניים חשמליים גדול ומקיף בהרבה ממה שעולה מהנתונים שהוצגו על-ידי המשטרה, שכמעט לא עוסקת באכיפה מסוג זה", אמר יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל. "בימים הקרובים תסיים ועדת הכלכלה בראשותי את אישור החוק שיאפשר (גם) לפקחי רשויות מקומיות לתת דו"חות. אני מצפה שבעקבות זאת ובתהליך מתמשך, ישתנה המצב באופן ברור ומשמעותי". לאחר שהוועדה תאשר את החוק, אותו יזמו משרדי הפנים והתחבורה ושנידון יחד עם הצעת חוק פרטית שהגישה ח"כ מירב בן-ארי, הוא יועבר לקריאה שנייה ושלישית במליאה.

 

הענקת סמכויות אכיפה לפקחי רשויות מקומיות נגד רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, צפויה להגדיל משמעותית את מספר הדו"חות ואת יעילות האכיפה. שכן לפי התקנה הצפויה לאישור, כספי הדו"חות יעברו לקופות הרשויות המקומיות, והגמול הכספי צפוי לעודד את הרשויות לאכוף במרץ. פקחי הרשויות יורשו לעכב רוכבים, לתת קנסות, להחרים זוגות אופניים ולהוציא אוויר מהגלגלים.

 

עבירות הרכיבה שבגינן חולקו דו"חות (ומספרם):

1. רכיבה על מדרכה - 896

2. רכיבה בעבר חצייה - 641

3. רכיבה ללא קסדה - 125

4. רכיבה עם אוזניות - 96

5. רכיבה בחוסר זהירות - 81

-. הרכבת נוסע - 81

7. רכיבה נגד הכיוון - 68

8. דיבור בסלולרי - 67

9. רכיבה בשטח הפרדה - 52

10. רכיבה באור אדום - 33

 

הערים בהן חולקו הדו"חות (ומספרם):

1. תל אביב - 902

2. הרצליה - 290

3. רמת גן - 232

4. גבעתיים - 221

5. חולון - 124

6. אילת - 117

7. בת ים - 90

8. נהריה - 79

9. בני ברק - 51

10. רחובות - 51 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חטיבת דוברות המשטרה
אכיפה נגד רוכבים - אירוע נדיר
צילום: חטיבת דוברות המשטרה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים